Friday, January 23, 2009

Cinta Itu Kereta Sewa?


"Cinta bagaikan masa menunggu teksi.

Tak datang juga walaupun sudah lama berdiri, tapi bukan pula tiada.

Kerana tiada teksi yang kosong, inilah yang paling membuatkan diri ini berasa marah.

Mungkin akan dapat jika menunggu di jalan yang sebelah lagi.

Akibatnya, hanyalah dalam sekelip mata sahaja teksi telah dinaiki orang.

Tunggu dengan senyap pun teksi tidak akan datang.

Mencari dengan sedaya upaya pun tidak akan dapat.

Kalau tidak dapat, memang tidak akan dapat.

Tidak!

Sepatutnya, orang yang tidak akan datang, memang tidak akan datang.

Apabila meninggalkan kerana putus asa pula, beberapa teksi yang kosong akan datang secara berterusan..."

10 comments:

F A R Y N said...

teksi takde..kita nak bus..takpun lrt..hahaha

addyaholix said...

cinta itu bukan kereta sewa.
cuma perumpamaannya saja yang hampir serupa!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

cinta itu seperti menaiki bas
hehhehee

hepi holiday dik

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

F A R Y N:

hehehe...

sebab teksi mahal yer dear?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

addyaholix :

setuju2~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

akak ku yg suka naik bas dan cintanya...

hehe~

[yAN!e][pUTraJAya] said...

dik...

ahaks~~~bas pun bas la....
janji selamat sampai ke destinasi kan....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

betul tu kak!

saya sokong...cam akak dan si dia...

hehhehe~

messyremo said...

wah...betul la zara..cinta ni mcm tunggu teksi..LOL

syaftome said...

eh...mcm pernah jer aku baca ayat2 nie...
tp dmana ya...