Thursday, February 26, 2009

Bulat Bulat Merah Jambu


Hujan lebat.
Aku penat duduk dalam bilik kepungan.
Sejuk - walaupun aku bawa baju panas hari ini.
Tahniah, aku makin maju sebab tiada siapa pakaikan aku.

Aku keluar dari bilik kepungan.
Menuruni tangga dan aku keluar duduk di foyer.
Duduk di foyer tidak bermaksud aku berpoya-poya.

Aku duduk.
Perhatikan ragam manusia.
Ada orang sentuh bahu aku dari belakang.
Ciuman singgah di kepala.

"Zara, lama tak jumpa kamu. Apa khabar sekarang?"

Dian yang datang menyapa aku.

Aku : Aku sihat. Kau macam mana? Main suka kau buat camtu.
Kalau salah orang tadi macam mana?

Dian : Kalau salah, aku minta maaf. Aku cakap aku lupa pakai cermin mata.
Senang ja.

Aku : Kau memang suka macam ni.

Aku duduk dengan Dian.
Tengok orang lalu lalang.

Dian : Wah! Bulat-bulat merah jambu la!
Aku : Apa yang bulat - bulat merah jambu?
Dian : Tu sana. Aku nak pegang lah.
Aku : Jangan Dian. Seganlah.
Dian : Aku nak juga...

10 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

dik..
aper yg nak di pegang tu
hahahhaha

bulat2 merah jambu..

jambu batu kah...?? ha ha ha

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

kEy said...

haaa....gula kapas k0t~~~
=P

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hehehe...

dia mau pegang...

ahhh~malu mau sebut...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

owh..bukan laling~

nAd.dOt said...

pegang keychain bulu2 kaler merah jambu..haha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt :

hehe..

bukan..=p

Pali said...

nanti aku beli spender pink.

korang tak pegang jaga korang.

aku sula seko2.

eliza said...

bulat2 merah jambu?

err...belon kaler pink..hehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Pali :

hoit...

gila ahh lu ni busuk!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza:

hehehe...

bukan sayang..=)