Monday, February 16, 2009

Kekasih Aku?


Telefon genggam sudah ada dalam tangan.
Setelah 6 hari tanpa dia.
Senyuman terukir di bibir aku.

Perpisahan kita buat aku nanar.
Perpisahan kita buat aku belajar menikmati hidup aku.
Aku hidupkan Blackish (sila baca : Si Hitam)

Beberapa pesanan masuk.
Lebih sepuluh peringatan dan pesanan lama.
Alahai, bila Si Hitam jatuh hari itu, banyak pesanan yang masuk tapi disimpan dalam ingatan Si Hitam.
Aku tak dapat baca dan Si Hitam dimasukkan ke hospital.

Ada pesanan dari dia.
(...Setelah aku terjemah...)

"Sayang, kamu buat apa? Rindu kamu..."

dan pelbagai lagi dari dia....

Pesanan terakhir yang aku dapat dari dia...

" Sayang, jangan risau. Saya dapat pesanan dari rakan kamu. Jangan bersedih. Saya sayang, rindu kamu. Peluk"

Aku tersenyum.
Begitu sekali kamu mencari aku?
Alangkah indahnya dunia aku dengan kamu.
Seorang sahabat yang memahami serta memanjakan aku.

Kamu sahabat aku yang baik.

12 comments:

mrblind said...

dua tiga entri sebelum ni asyik jiwang je..lu dah jatuh cinta ek..hahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mrblind :

mana ada bro..
gua rock..
mana boleh jatuh cinta sebarang2 ni?

addyaholix said...

saya kadang-kadang mesej kawan panggil sayang jugak. tapi mesti kata saya buang tebiat. haha!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

addyaholix :

tak salah kan?

gambarkan sayang buat kawan2 kan?

hehehe~

- - - - -- - APISZ- - - - - - said...

haha..kawan je ek... =P

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

- - - - -- - APISZ- - - - - - :

kawan je en apiz~

hehe~

eliza said...

aku juga rindukan kamu...muaaahhhh..hehehe ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza:

aww eliza....

hehehe~

Cit Mie said...

nk sayang2 zara juakk... :D

muahh!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Cit Mie:

silakan lah darling..

muah3~

mira amair said...

bgus..syg mnyayangi..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair :

=)

sgt sayang menyayang~