Tuesday, February 03, 2009

Kenapa Dah Takde?


Kelas Organisasi dan Pentadbiran Pendidikan.
Hari ini.
Tengah hari tadi.

Selepas bertukar kelas sebanyak 3 kali [akan ada 3 suami kah aku?],
kelas akhirnya berjalan seperti biasa, sebelum digendang lagi selepas 1 jam berlalu.
Terima kasih kepada manusia yang tidak tahu erti kesabaran itu.
Harus dicampak dari Tingkat 4 Fakulti.

Kelas berpindah setelah masuk separuh masa kedua.
Masih kelas yang sama.
Manusia-manusia yang sama.

Penjelasan, pembentangan dari kursus Matematik mengambil tempat.
Pelajar Kimia hanya perlu mendengar serta menyoal.
Bukan tanggungjawab kami [pensyarah menyatakan] untuk membentang minggu ini.
Pelajar Matematik - sila jangan memandang serong kepada aku.
Aku hanya bertanya, bukan meminta.

Bahagian demi bahagian membentang.
Sektor itu, sektor ini.

Di akhir pembentangan ketiga yang berkisar kepada Lembaga Peperiksaan Malaysia,
ada seorang teman yang bertanyakan soalan.

"Kenapa peperiksaan PTS sudah tiada?"

Anda boleh bertanya, silakan.
Sila jangan jadikan aku sebagai contoh - walaupun itu hakikat diri aku.
Malu aku.

Aku cuma muda setahun dari kamu sayang.
Aku cuma tak gemar dengan pandangan mata orang lain.
Agak sepi dan sorotan mata yang kurang menyenangkan.

6 comments:

Tirana said...

Kenapa ye PTS dimansuhkan? Mesti ada sebab kan?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tirana:

Kak..pensyarah cuma bagi andaian...

Mungkin membebankan pelajar, ada pro dan kontra...saya salah seorang dari mereka yang merasai suka duka PTS.

F A R Y N said...

PTS untungnya sbb jimat setahun belajar...sakit untuk berjaya..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

F A R Y N:

Betul tu...

Sangat sakit...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

3 suami?
he he he...
berbagi suami kah?

ahaks~~....pasal exam2 ni akak tak tahu sangat dik...hehehe...dulu skolah pondok jer...

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

aiceh3~

hehehe~

nak kawin 15 boleh?

walamaka~

hehehe..mana sekolah pondok itu kak?

amboi~