Saturday, February 21, 2009

Kenapa Telur Dia Lain?


Aku makan dengan kawan aku.
Dah lama tak jumpa dia, jadi luangkan sedikit masa bersama.
Makan di café universiti sahaja.

Ramai orang sekeliling kami.
Memang ramai - lelaki dan perempuan.

Kawan aku pandang ke satu arah.
Aku tegur dia.

Aku : Kau pandang apa? Makan lah…
Dia : Kau perasan tak, telur budak tu lain…
Aku : (toleh belakang, nampak ada kumpulan pelajar lelaki) Telur?
Dia : Ya. Lain betul telur dia.
Aku : (bingung) Bila masa pula dia makan telur? Tom yam adalah.
Dia : Ye lah… kau dengar telur dia cakap.
Aku : Tu bukan telur! Tu telor lah!

Nota :
Perbezaan yang besar antara telur dan telor.
Telur = dihasilkan oleh haiwan.
Telor = gaya percakapan.

24 comments:

Pali said...

haa...

jom kita tgk telor saper sama imbang.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Pali:

Telor mana?

Telor tu percakapan!

i.am.belle said...

xD hahahaha, dahling tajuk entri je dah buat kelakar seram. huhuhu

IxoRa said...

hahahahha...hampir berfikiran BIRU !

waduh ! :D

Dakjaat™ said...

tajuk entri sudah pun membuatkan orang lain berfikiran negatif.. apataha lagi komennya sendiri membuktikannya...

hahaha!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

i.am.belle:

hahaha..

tu la pasal...=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

IxoRa:

Tu lah Kak..

hehehe~

segan gua...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Dakjaat™ :

hahaha..

ye ke dear?

LOL!

ni mesti kumen pali ni...huhu~

Nadine said...

lucu jugak...u make me smile

Pali said...

cannot go la post ni...

asal zara?

ko ni gian nk tgk telor sgt ker?

meh aku tunjuk telor aku.

mrblind said...

telur? nasib la lu dapat kawan macam tu..hahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Nadine:

hahaha..

glad to know that aunty...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Pali:

hoit dok!

apa plak cannot go dengan post nih?

tak mau aku!

heww!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mrblind:

ntah la bro..

hak3~

penjenayah.merah.jambu. said...

telur?
ish..ish..
nasib baik tak ckp dpn budak laki..
cakap dgn dorang,ais krim pun jadi,hotdog lagila..kelucahan melampau saat ini.
kalau aku bertukar menjadi penggemar porno tak boleh disalahkan.penjebak terlalu ramai.ho-ho-ho *ketawa tanpa rasa berdosa*

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

hahaha..
tu la pasal..
aku jua sudah cuak serta berfikiran songsang..
hahaha~

bukan salah kita berdua..
faktor persekitaran tu..
hahaha~

kEy said...

hahha~ funny d0l~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy:

hahaha..

happy kau suka..=)

eliza said...

issh ingatkan telur apa td...haha

sikit aku fikir -ve...lalala

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza :

hahaha..

dah agak dah..

hahaha..=)

khinhooi said...

i like this post,, haha, i laugh out literally,

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Khin Hooi:

Hahaha~
I bet you knew the meaning behind that too.
Gosh!

hahaha~

troisnyx* said...

LOL. Telur ! I wouldn't mind his eggs being different.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

troisnyx* :

hahaha~

It sounds funny right?