Friday, February 27, 2009

Senyumlah Sayang...


Senyuman itu pemanis wajah.
Itu kata pujangga.

Senyuman itu suatu sedekah.
Itu yang gamaknya orang lagi suka senyum bila kita minta derma.

Senyuman membawa seribu erti.
Pada aku, senyuman itu membawa infiniti erti.
Kita bukan tahu orang senyum kenapa.

Senyuman - boleh awet muda.
Itu fakta yang digembar-gemburkan (macam tanah pula)
Aku rasa mungkin betul, sejarah menunjukkan, keadaan sebenar juga membenarkan.

Aku cuma tertanya-tanya...

"Kenapa sukar sangat orang nak senyum?"
Benda senang itu sayang, gerakkan sedikit otot mukamu,
berbanding kamu buat aksi masam, berkerut dan otot muka takkan menyokongmu lagi.

Oh ya, kepada adik-adik aras ku yang dicintai,
senyumlah sayang.
Jangan bila minta tolong je baru maniskan wajah. Tak elok tau...

**Pesanan penaja dari Si Penagih Senyuman**

18 comments:

Tirana said...

Kak tirana memang suka senyum..kadang2 senyum sendirian.. kalau orang nampak mesti orang kata "p'an ni tak betul agaknya" hehehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tirana:

Hehe..

Zara juga suka senyum kak.Senyum pada sesiapa..tanda penghargaan kewujudan mereka disekeliling kita..

Alahai..

zAhiDah diHaz 17 said...

(",)anne: pun suka senyum gak. sampai kena tegur. asyik senyum je. hehehehe...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17 :

hehehe..

takpe2..

senyuman itu bahagia..=)

[yAN!e][pUTraJAya] said...

cenyum mcm acu yanie...
untung2 orang kata wajah berSERI2...

ahhahha

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

kEy said...

mse bce ni teringat iklan apEk tuh~!
hehe~
senyumlah, senyumlah wahai cik mek m0lEk~

addyaholix said...

kamu tahu yang senyum kadang boleh membunuh?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hehehe...

betul2..

baru berseri2..

phewit!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

iklan Apek?

owh..yg dolo2 tu ke?

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

addyaholix :

tahu juga..tapi aku tak mahu membunuh orang kerana senyuman..=)

Pali said...

senyum jugak boleh membuatkan orang perasan...

senyum jugak boleh membuatkan nafsu mencanak2 naik...

hati2 ketika senyum.

jgn jd mcm zara.

time berak pun senyum.

eliza said...

masa baca entri ni td aku senyum

sekarang pun masih senyum lagi

suka..senyum selalu ya... =)

myjaehee said...

tanah yg digembur.. snyum baca yg nih.. huhu

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Pali :

aku setuju dengan statement2 kau tu kecuali yg last..

bila masa plak wei!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza:

hehehe..

baguslah sayang..=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

myjaehee :

hehehe..

tanah yg digembur2~

Anike MK said...

terasa aku sbg insan yg susah nak senyum nih...

=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Anike MK :

eh..aku tak kata ko la...

huhuhu~