Saturday, February 28, 2009

Tolong Tegangkan


Suasana sibuk disekeliling membuatkan aku pening.
Aku duduk di satu sudut, berusaha menyelesaikan kerja aku sendiri.
Aku keluarkan apa yang aku perlukan.
Aku buka satu-satu, cermat.

Aku tunggu dia datang.
Harapan aku, dia datang cepat agar yang lainnya akan lebih pantas.
Dia ibarat magnet berkuasa tinggi.

Mereka datang.
Permohonan maaf aku kepilkan di dalam hati.

Aku : Bahan dah siap. Aku tunggu korang datang.
D : Mari aku tolong kau bukakan.
Mereka : Kau nak tolong buka apa? Jangan main-main.
D : Bukakan sampul ni lah!
Aku : (Tahan marah dalam hati)

Kerja-kerja kami mulakan.
Aku benci bila buat kerja ini - penat, sungguh aku benarkan diri aku gembira.

Aku : Tolong tegangkan bahagian ini.
D : Sekejap, aku tukar posisi dulu.
A : Gilalah! Kau nak tukar posisi?
B : Kau jangan nak main-main kat sini Jang.
D : Jangan bisinglah, kau tolong aku sekali cepat!
Aku : Kalau nak buat benda ini cepat, baik kau tolong tegangkan bahagian tu.
Kalau tak sampai esok kita berkampung kat sini!
C : Kalau nak tegang, mestilah kena pegang. Apalah budak-budak ni.

Tahap kemarahan aku semakin meningkat nampaknya.
Tuhan, tolonglah aku.
Aku penat dengan kerja ini.

Ya, itu tugasan kami.
Tugasan yang buatkan aku separuh mati.
Bantulah aku.

**Nota : Aku tidak balik bilik sampai esok hari. Jumpa kamu semua esok**

16 comments:

kEy said...

h0huhuhu~!
zara syg....u buat ape ni?
hehe~!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

adalah..

u nak join sayang?

teddi said...

emm dah datang dah blog nie...
sorry janji ase 2 tapi sekarang baru datang...
rase xnak tukar wordpress ahh...
emm nak kekal ngn blogger tapi tempat baru kekekeke

Nadine said...

Bawa bertenang...

Nadine said...

Bawa bertenang...

Pali said...

meh sini aku tegangkan satu badan ko.

myjaehee said...

bende cik zara ni du bt.. cibuk btul

penjenayah.merah.jambu. said...

tegangkan ape tu?
nak jugakkkkkkkkkk!

err..tolong tegangkan kulit muke ai boleh?
ngee~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

teddi :

hahaha..

good 4u..

=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Nadine :

baik aunty..

=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Nadine :

hehehe..

masih bertennag ni aunty..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Pali:

hehehe..

tak payah!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

myjaehee:

hehehe..

biasalah aii..

hehehe~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

hehehe...

meh sini...

eliza said...

tegang apa tu?

guna masker kalau nk tegang muka...hehehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza :

hehehe...

ada benda yang perlu ditegangkan..=)

owh, masker..perlu ke aku cari nanti ya?

hehe~