Sunday, March 15, 2009

Busuk Dan Tengik 4


Tengik memikirkan sama ada dia perlu pulang ke rumah atau tidak.
Tidak dapat menghubungi Busuk, fikirannya kacau. Sangat kacau!

Perbualan mengambil tempat setelah Tengik keluar bersama teman-teman wanitanya.
Ya, teman wanita.
Tengik sangat lurus.
Teman-teman wanita itu hanya rakan.
Itu cerita lain.
Ini hanya Busuk dan Tengik.

Busuk : Kerja-kerja kau dah siap ke?

Tengik : Belum.

Busuk : Siapkan kerja-kerja kau dulu. Kau tak fikir ke perasaan Abah kau kalau kau tak siapkan kerja-kerja kau. Pastu dia nampak kau kat rumah.

Tengik : Kalau aku tinggal kat sini pun, belum tahu kerja aku siap.

Busuk : Kenapa?

Tengik : Sebab kerja aku sangat banyak! Busuk, aku nak balik...

Busuk : Siapkan kerja kau dulu. Fikirkan Abah kau.

Tengik : Kalau kerja aku tak siap pun, aku takkan beritahu Abah. Senyap-senyap sudah. Nak balik...

Busuk : Zara (Busuk panggil nama aku!) Baliklah. Balik jumpa Abah kau.

Tengik : Betul ke ni?

Busuk : Betul. Balik rumah, tenangkan fikiran kau, jumpa Abah kau dan kembali ke sini dengan jiwa yang kuat.

Tengik : Terima kasih Busuk! Sayang kau Busuk!

Busuk : (ketawa) Geli aku dengar.

Tengik : (ketawa)

******************************************************



Itu kisah sebulan lepas.
Ketika ini, aku merindui Busuk.
Busuk, kenapa sebab-sebab perkara yang kecil, aku tak dapat menerima
kehadiran seseorang yang lain dalam hidup kau?

Kenapa ya?

16 comments:

minglanilla said...

I just hope you will write it in English someday. So we can understand.

would you care for exchange link?
http://minglanillacebu.blogspot.com

comment me please

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

minglanilla :

Hi.
perhaps u care to click on my profile before said like this dear. I do have English blog.

Sure.

I'll read yours!

penjenayah.merah.jambu. said...

mungkin sbb kau mao dia dgn kau sje kot..
aku pun cemtuh,.
susah nk time kenyataan bile org yg dh rapat dg kite tbe2 ade org len rapat dgn die..ase a bit jeles tao..
muahahha..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

ahh..mungkin juga...

dia sahabat yang baik...

aku tak mahu kehilangan dia..kalau dia hilang..aku juga akan hilang barangkali...

AHMADSUFI6177 said...

hilang dalam memori atau hilangkan diri?

[yAN!e][pUTraJAya] said...

akak menenangkan fikiran di kundasang, sabah...

nak ikut? mai ler..
akak tunggu...hehhehe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

nAd.dOt said...

ble da jmpe yg laen..yg d sini dlupekan..betol ke?? huu..lumrah manusia..cpt berubah..de kene ngene x?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

AHMADSUFI6177 :

dia ada...

dia ada dalam hati, fikiran..tak mahu dia hilang..dia kawan yang baik..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

alahai..

bestnya..zara jeels ni kak!!

nak itot!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt :

ntah lah nad dear...

aku cuma seorang kawan..=)

en_me said...

hi cek zara tewww.. salam pagi senin..

mira amair said...

kaukah si tengik tu?huhuhu..

Pali said...

hahaha...

ko tiau si fatin tu erk? ;p

lek la beb...

jealous pun agak2 ler...

hehehehe

balik umah bukannya aku tak smskype ko pun ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

en_me:

salam pagi isnin juga..=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair:

yer..

adalah aku sayang~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Pali:

aku tak jeles lah Busuk..=_+