Wednesday, March 25, 2009

Dada Itu Tidak Sesuai Buat Dia...




Aku terlalu penat semalam.
Dari 24 jam, aku cuma berada di atas ranjang selama 2 jam sahaja.
Corak tidur aku semakin teruk.

Selepas petang yang menggembirakan bersama 3 sahabat lelaki,
aku pulang ke kamar.
Dengan niat yang satu, menyelesaikan misi yang seharusnya.

Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari M.

"Jom keluar makan."

Aku : Maaf, tapi aku ada perkara yang perlu diselesaikan.
M : Jom lah. Kami semua keluar ni.
Aku : Siapa?
M : Kuda, Halus dan Petir.
Aku : Bagi aku masa untuk solat dan bersiap.

Aku keluar bersama mereka.
Kekasih - kekasih lama sepanjang setahun di matrikulasi.

Kuda : Petang tadi kau pergi mana?
Aku : Aku keluar dengan kawan-kawan aku.
M : Pergi mana?
Aku : Kedai Kopi "Duit Bintang Berlogo Hijau".
M : Banyak duit kau.
Aku : Takdelah.
Kuda : Minum apa kau?
Aku : Pergi kedai kopi kau minum apa?!
M : Tapi aku tengok kau mengantuk gak ni, kenapa?
Kuda : Dada itu tak sesuai untuk dia.
Aku : Apa?!
Kuda : Maksud aku, dadah itu. Dia sudah terlalu tepu.
Aku : Barangkali...



Aku terlalu penat.
Panggilan dari B tidak berjawab.
Apakah B tahu aku sangat memerlukan kedamaian ketika ini?

24 comments:

zAhiDah diHaz 17 said...

dadah itu kalau diambil slalu mmg xda kesan dah...take ur time to rest

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17:

tapi kalau dadah yang part lagi satu tu..berkesan jugak..ahaks..=)

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

"duit bintang berlogo hijau"? saya tau.. heheh... yerp.. kOpi tak baek untuk kesihatan k.. dUlu saya selalu minUm kopi.. sehari mesti minUm.. tapi lama-kelamaan rase badan ni letih je.. terUs stop da... heheh


take care dear.. :D

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha...
kamu tahu ya?
bagus2~

LOL!

uh..saya kalau tak teguk kopi setiap hari..akan gigil..ketagih sudah~

mira amair said...

aku ktagih kopi..buatan nenek aku...hehehe..

farah liyana said...

sayang;

kamu kena banyakkan rehat.
ambil tidur yang cukup ya!

:)

pinkiss said...

jom ngopi sama aku.

GeNeRaSi MaLaYSia said...

minum tu minum gk..jgn smpi masuk kategori ketagih udah leh yer..hohoho..

GeNeRaSi MaLaYSia said...

minum tu minum gk..jgn smpi masuk kategori ketagih udah leh yer..hohoho..

apisz said...

dadah=dada? haih...

Hidup KOKA said...

Aku konpius gak....
Dada ke dadah?

Monkey D Luffy said...

selalu ambik 'dada' pun boleh tepu gak kot ';p

Adry said...

kalau aku minum kopi confirm tak ngantuk....

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair:

ku kalau mana2 kupi pun ketagih syg~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana :

aduhai..
aku hampir tak mengerti erti rehat~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

pinkiss :

jom sayang!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

hahaha~

baik...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

apisz :

hahaha~

aku pun pelik~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Hidup KOKA :

aku juga konsiup~

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

hahaha~

gamaknya lah kapten...=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Adry :

hehee..

aku kalau kopi..memang pitam ahh~

tidur gak~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

To ALL:

aku memang penagih kopi!

huhuhu~

A a D i I ? said...

uii..ramainyer boipren. meh mintak satu. lalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

A a D i I ? :

ahhh..teman lelaki adalah sahabat lelaki..yg istimewa? aduhai..payah sekali~