Wednesday, March 11, 2009

Dia Menungguku Di Ranjang Itu




Jari jemari aku lincah menekan papan kekunci.
Tugasan yang menimbun perlu dilaksanakan.

Aku pandang dia.
Dia pandang aku.
Aku curi pandang ke arah jam di atas para.

Waktu hampir lewat malam.
Aku tahu dia keberatan untuk membiarkan aku kekal di kerusi ini.
Dia enggan lihat aku bersengkang mata di depan Sean.

Dia cemburu?
Aku usap badan Sean.
Dia hanya memandang aku.

Aku tersenyum.
Dia masih pandang aku.
Apakah maksud pandangan itu?

Aku beralih duduk.
Merapati dia di ranjang yang kami kongsi hampir setiap malam.
Aku berikan ciuman mesra kepadanya.
Harum bau dia.

Aku betulkan cadar ranjang kami.
Aku kemaskan barang aku yang bertaburan di atasnya.
Dia masih memerhatikan Sean.
Masih ada rasa marah barangkali.

Aku tarik dia.
Aku peluk dia.
Aku cium dia.
Aku harap dia rasa dihargai.

Sudah hampir 3 tahun aku bersama dia.
Kasih itu tidak pernah pudar.
Tapi aku sangsi, adakah akan bertambah?

Kimi, pelukan kasih sayang buat kamu.
Sayang kamu.
Cinta kamu.

Kimi, mari aku betulkan riben merah jambu mu itu.

Nota : Kimi telah tidur bersama aku hampir 3 tahun.
Siapa Kimi?


**Jangan lupa untuk sertai ini - Tekan**

26 comments:

apisz said...

ranjang? apa tu ranjang?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

apisz :

Ranjang itu adalah katil encik..=)

a.b geldofg said...

smuga tidak jumu utk ke 13thn

kEy said...

yEah key p0n ade nme die bibi~! bibi say hai pDe zara n kimi~

bibi= hai~

w0key....hehe..

penjenayah.merah.jambu. said...

kimi itu aku kan?
hikhik..

apisz said...

kenapa org tak panggil, tauke! beli ranjang satu!


nape diorg tak ckp mcm tu?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg :

kalau masih mampu bertahan..

apa salahnya?

hehehe~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy:

hahaha~

sama ker yang?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

kamu ke sayang?

lalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

apisz :

sebab itu bahasa klasiknya..

kang tauke itu tidak faham, dia bagi ranjang buah..bagaimana?

apisz said...

ranjang buah tu lak mcm mana?

apisz said...

hehehehe... =P

en_me said...

meooowwww..

eliza said...

sayang dgn kimi.. semoga hari2 sayang... hehehe

mira amair said...

hehehe...zara..kiut sngguh entrimu kali ini..hehe..msti kimi comel kan?

♡ Eibu June's ♡ said...

hwa..hwa..sweet bangat zara:)

nama kimi seakan2 ngan name creamy my niece punye chayank jugak..hehehe

same ah tu...huhuhu

Monkey D Luffy said...

ewah2... bantal peluk sungguh bertuah kamu ya

Ritz @ Richeal Phil said...

Kimi tu sape?? nak taw ar jugak!! hehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

apisz :

ranjang buah itu bakul buah..

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

apisz :

owh..jangan jadi mata keranjang tahu?

lagi bahaya...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

en_me :

ahh tidak...


tak suka kucing!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza :

hehehe...

hariku bahagia bersama kimi~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair :

entri ku je yg kiut?

aku pula?

huhu~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

♡ Eibu June's ♡ :

hehehe...

terima kasih ibu junes...

ahh...sama ke?

aduyai..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

bukan bantal peluk kapten..

tapi..ehem..=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Ritz @ Richeal Phil :

bukan kamu yer Ritz?

lalalaala~