Sunday, March 22, 2009

Kalau Nak Raba Bawah Tu Boleh?




Hujan sangat lebat.
Aku cuma duduk kaku di tepi mendengar lagu yang dipasang.
Alunan lagu bisa membuat jiwa tenang melihat hujan.

B tahu aku sakit.
Sakit dengan sikap manusia di sekeliling aku.
B lihat air mata aku mengalir tanpa sedar.
B lihat titik kelemahan jiwa aku.
Persahabatan.



Aku hanya pandang hujan.
B mencuri pandang ke arah aku.

B : Zara, kita balik ya?
Aku : Tak kisah. Aku tak tahu apa yang baik sekarang ni.

Kereta dipusing ke arah laluan bertentangan.
Ke arah kolej aku.
Aku masih mengira titisan hujan di tingkap kereta B.
B mengira titisan air mata aku yang jatuh.



Kami tiba di hadapan blok aku.

B : Zara, boleh kau alihkan kaki kau sikit?
Aku : Kenapa?
B : Aku nak raba bawah tu kejap.
Aku : (terperanjat) Raba apa?!
B : Bawah tu.
Aku : Kau jangan buat gila. Buka pintu. Aku nak keluar!
B : Aku tahulah. Aku cuma nak raba bawah tempat duduk tu je. Kau tak bawa payung kan?
Aku : Kau takde perkataan lain ke?
B : Kalau tangan merayap ke atas sesuatu permukaan, bukan raba ke tu?
Aku : Sudah! Baik aku cari sendiri.
B : (gelak jahat)

Aku keluar dari kereta B dengan memakai payung polka dot kepunyaan dia.
B senyum sambil melambai ke arah aku.

Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari B.

"Zara, aku rindukan matahari aku yang hilang. Pulangkan pada aku semula"



B, terima kasih kerana membahagiakan aku di saat aku semakin lemah.
Kamu sahabat terbaik aku.
Semoga kamu bahagia bersama kekasih hatimu.


41 comments:

CikYana(",) said...

wow
nice entry
luv it babe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

CikYana(",):

Thanks darling...

=)

Glad that u enjoy it..

a.b geldofg said...

smuga trus bhgia...jgn lemah semula tau

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg :

aduhai..harap2 nya begitu a.b...

^_^

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

suke meraba-raba waktu mlm hehehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ] :

apakah yg kamu raba?

hahaha~

GeNeRaSi MaLaYSia said...

hohoho..pakcik tertipu dgn tajuk...hohoho..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GeNeRaSi MaLaYSia:

hahaha...

apakah?

LOL!

sharamli said...

uiks..tjuk je lbey...keh3

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli :

hahaha..tertipukah kamu?

Naz said...

aderkah ko lemah ketika ada org nak raba bawah tu?? :p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz :

aku rasa nak laporkan kepada polis..

boleh aku jawab camni Sarjan?

Naz said...

boleh... laporkan saja pd aku...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

hahaha~

baik Sarjan!!

Tijah said...

woiiiii!!!!!

sukerrrrr taw buat tajuk mengundang nervous cenggini!!!

huhuhu!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tijah:

hahahaha...

kau nervous ke?

aku suka..

orang2.. said...

suspen2..
bleh wt filem thriller ni..
hahahahaha..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

orang2..:

hahaha...

kamu berlakon mau?

lalala~

eliza said...

aku x suka di raba...tp aku suka meraba...hehehhee :D

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eliza :

lagi bahaya tu...i tak nak!!

ahh!!

ahh!

Jard The Great said...

oits zara!!!

aku dah singgah nih tau!! hehehe...

ok ar.. aku dah nak balik dah nih... =p =p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Jard The Great :

hahaha...

ok2..jalan hati2..jangan berguling2 plak~

hahaha~

jiji najiy said...

cekpahku sayang
hatiku asik bertanya
'siapakah gerangan B itu?'
begitu MISTERI.... lalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

jiji najiy :

hahaha..
B adalah seorang teman akrab..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

zara...

suspendo btul entry u yang!


dibawah entry 12sx ni..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

miss lolly a.k.a luvfareda:

hahaha..

ye ek laling?

phewitt!

kEy said...

wah.......nak sgt jumpe n tgk spe b tu...

kEy said...

wah.......nak sgt jumpe n tgk spe b tu...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy:

nak jumpa dia?

kenapa?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy:

dia penyegan key~

Monkey D Luffy said...

aku raba kaki aku sendiri jer ler

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy:

hahaha..
kamu tengah raba ke tu kapten?
hahaha~

orang2.. said...

blakon??..
hmmmmm...
td ak mnari..
ak pnya watak juz org biasa..
tp cstum ak dh jd sbijik mcm jack dlm muvi..
ahahahahaha..
spatutnya ak yg jd jack..
cis2..
xpelah..
xda rezeki kot nk pgang wtak utama..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

orang2.. :

Jack mana nih?
Jack Sparrow?

hehehe~

mira amair said...

FULLAMAK..nak gugur jantung bc entri ni..hehehe..

ciK LyndaWawa igUana said...

huhuhu..
good idea....
hehehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair:

gugur?

aduhai..

gi carik semula syg~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha..thanks dear..=)

crescent said...

terkesima aku baca entry kau..
memang seswai jadik cikgu sastera..bukan cikgu kimia!!
RAWRRR hahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

crescent :

hahaha..
aku cikgu kimia lah!

dush3!!

naqib faiz said...

hahahahahaha... bikin saspen je..