Monday, March 16, 2009

Kau Nak Cium Dia? Jangan Lupa Bayar Nanti.




Aku dengan B menghabiskan masa bersama.
Melihat telatah manusia serta objek di sekeliling membuatkan kami hargai alam ini.
Ya, agak ilmiah aktiviti itu.
Kami panggil sebagai kegiatan ilmu alam.

Aku suka lihat matahari.
B suka tengok pokok.
Aku suka tengok bulan.
B suka tengok aku yang tengok bulan.
Kami suka menonton perlawanan bola sepak.

Aku duduk di sebelah B.
Pandangan aku tebarkan di segenap kotak ini.
B menumpukan pandangannya ke hadapan.
Dia suka penumpuan.
Teknik yang bagus untuk melihat sesuatu.

B : Zara, aku nak tanya kau sikit boleh?

Aku : Apa dia?

B: Kalau aku cium yang biru tu, agak-agak kau berapa aku kena bayar?

Zara : Kalau badan jenis macam tu, murah je aku rasa. Tengok kat mana kau bawa dia lepas kau cium dia lah.

B : Macam tu ke? Kalau aku cium yang hitam itu? Badan dia nampak sedap.

Zara : Kalau yang itu, aku rasa tak mahal juga. B, kalau kau ada niat, ada duit,
kau cium je. Tapi aku tak nak ikut.

B : Kenapa? Kau takut kena bayar ke?

Zara : Bukan sebab bayar. Tapi sebab aku sayang diri aku. Sebab tu, aku selalu ikat diri aku macam ni. Kau ikat diri kau jugalah.

B : Aku ikatlah sekejap lagi. Aku teringin sangat nak cium yang warna perak tu. Kau agak-agak, mampu ke aku bayar dia nanti?

Zara : Entahlah B. Mahu kering juga kalau kau nak cium dia. Aku takut kalau kau cium dia, kau yang terpelanting dulu.

B : Ganas betul kan? Aku tak nak cium dia lah.

Aku : Sudahlah B. Kau penagih ciuman juga ke?

B : Aku banyak baca blog kau lah ni.

Aku : Amboi...salah aku juga?



**Nota : Biru = Kancil, Hitam = Jazz, Perak = CRV.**

Kamu fikir apa?!

30 comments:

penjenayah.merah.jambu. said...

err..
aku pk..
errr..errr.. *blushing*

khinhooi said...

i wish to kiss someone now...

i.am.belle said...

aku ingat bola. hahaha

KhairiL's said...

aku x pikir pape
haha

DaNieL HafIz said...

hmmm memang x berapa nak masuk nie?
apo sebenarnye biru, itam perak 2

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

hahaha...

apa kamu pikir syang?

=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khinhooi :

wow!

I wonder who will be the person...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

i.am.belle:

hahaha..

bola mana plak kak?

=)

mesti kau tertipu dengan perenggan tengah..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

KhairiL's :

tipulah tak pikir..=p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

DaNieL HafIz :

alahai...

tak dapat ke dear?

**Nota : Biru = Kancil, Hitam = Jazz, Perak = CRV.**

agak2nya apa tu ye?

kereta lah sayang~

Monkey D Luffy said...

nak cium kereta buat apa? hehehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

hahaha...

ada lah..=)

fezaL Mohd said...

hahah cium kete hahah cehhh pk laen lak ak . ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

fezaL Mohd :

hahaha...

ko pikir apa?

jiji najiy said...

B nk cium pkai pe??
kalo takat moto kapcai xdela mahal noo nakk bayar...
tp kalo cium ngn bdn sendiri... haa kene byk2 laa bersabar
hehehe... x )

khinhooi said...

anyone will do,,,, kakaka

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

jiji najiy :

hahaha..

B pakai waja...

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khinhooi :

wah!

u want me to find any candidates 4u?

LOL!

A a D i I ? said...

cik zara, ada award utk kamu. hrp sudi ambik..

farah liyana said...

aku tidak fikir apa-apa.

kataku innocent.

haha.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

A a D i I ? :

nanti daku jengah sayang~

terima kasih..=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana :

hahaha..

kamu sangat innocent...

en_me said...

putih = mercedes benz ghitewww? hmmm

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

en_me :

hehehe..

maybe..=)

zAhiDah diHaz 17 said...

nak cium jugak, i da yang warna hitam, p viva la. boleh cium jugak ka? hehehehe...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17:

hahaha..

kamu cium dengan apa?

kalau dengan kereta viva juga..tak best lah~

haha~

mira amair said...

wah..otakku smakin kuning sekarang..hahahaha..ku pikirkan apa..kete rupanya..entri kamu buat aku tringin nak mncium sesesorang..aku ketagihan..;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair :

hahaha~

kamu ketagihan juga sayang?

=)

khinhooi said...

no thanks,, haha, kiss my laptop oso can la,, haha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khinhooi:

hahaha...

don't want ya?