Thursday, March 19, 2009

Setelah Puas Aku Cium dan Peluk, Akhirnya...


Akhirnya....
Setelah hampir 3 minggu aku berpeluk - peluk dengan dia,
hari ini, hasilnya keluar juga...

Sangat sakit.
Sangat parah.
Bukan jiwa sahaja yang merana, tapi hati ini juga.
Aduhai.



Muka pertama harus menarik minat serta mata pendengar.
Jangan kau cuba membuat manusia-manusia penat pada pandangan pertama.



Ini antara paparan yang menarik minat serta mata pensyarah aku yang amat jarang tersenyum.
Kalau dia mula tersenyum dan bertanya dengan penuh minat,
itu adalah isyarat bahawa kamu telah memenuhi kehendak pemikiran dia.
Ya, dia sangat kritikal dalam berfikir.
Jangan kamu cuba berfikir secara dangkal.
Neuron-neuron kamu akan rosak.



Aku susun secara abjad bagi beberapa petala pertama.
Aku lebih senang menggunakan bahasa kedua aku jika berbicara mengenai ini,
tetapi, tidak mengapa.
Demi kamu.

Ini bahagian terakhir yang aku sudahkan sebelum aku berpindah ke bahagian analogi.
Ini kerja secara berkumpulan,
aku seorang gadis di antara dua jejaka yang telah berpunya.

Kata orang,
kalau kita suka seseorang, kita ada hubungan Kimia dengan dia.
Aku ada Kimia sudah, ada orang yang mahu menjalinkan hubungan dengan aku?



24 comments:

kEy said...

ahhahahahhaha~ ade kimia?
key xde??? apakah?? s0 key knE sumpah singlE seumuR hidup??
waa......='(

crescent said...

kimia ku masih belom wujud..haha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

hahaha..

aku yang ada kimia ni pun takde orang nak...

alahai~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

crescent :

takpe2...

nanti aku tulis persamaan kimia buatmu sayang~

kEy said...

zara>>>

eleh yeke xdE 0rg nak...zara tpu, kal0 kEy laki lme key ng0rat...
ahahahah~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

huhuhU~

mana ada tipu sayang??

takde orang nak daku...

masih single..key carikkan deh~

eh, kamu mau ngorat aku? bleh jer~

IxoRa said...

Zara,
Akak tak faham la....kimia...?
Lambat skit nak faham... :P

crescent said...

haha..persamaan kimia? camne tu..;P
btw pwr point ko lawa giler! mmg tabek spring la..
ni leh jadik sifu aku ni ;P

btw
hahaha yeke nih zara..
susah tau nk carik org yg minat anime nih..
nak2 pompuan..haha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

IxoRa:

hahaha...

takpe kak...relax2 ja..hahah~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

crescent :

persamaan kimia itu...

ahh..kau mahu aku bertambah dengan kamu?

pastu kita tengok jadik apa?
hahaha...

aku memang gila anime..
gila bola semua sayang...

baru kacak kan?

crescent said...

haha jadik ape?
ko rase jadik ape?
isk usah bayangkan..haha

kacak sungguh wahai cik zara..

dan sungguh puitis sekali ayatmu,
memang sesuai menjadi guru bahasa,
kerna guru kimia tidak perlu begitu,
ayatnya direct jek..haha

Tirana said...

N3 ini mengingatkan kak tirana pada zaman jadi student dulu..hehehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

crescent:

hahaha..
kamu mahu aku bayangkan?
sekarang?
kalau sekarang bahaya..aku tidak punyai tidur yang cukup..fikiran akan menerawang..hahaha...

kamu mahu ciuman?
aku cium sekali buleh?
lalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Kak Tirana:

hehehe...

kimia itu jiwa kita kan kak?

=)

AHMADSUFI6177 said...

aduyai.. persamaan kimia ini..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

AHMADSUFI6177:

baru persamaan kimia je ni sayang~

HEMY said...

ni presentation slide kah??atau projek itu sendiri...tp mmg catchy la.ngan warna dia semua...bagus2

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

HEMY :

presentation ku~

comel ke?

zAhiDah diHaz 17 said...

rindu nak balik belajar kimia lagi macam masa sk2 dulu. rindu jugak dgn cikgu kimia kesayangan

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17 :

meh2...

aku ajar kamu mahu?

hehe~

ciK LyndaWawa igUana said...

cantik sgt....gd!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ciK LyndaWawa igUana :

thanks darling!

sharamli said...

c0mellll..hu3...
smgt nk blaja...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli :

hahaha~

meh3~

jom2~