Thursday, March 26, 2009

Tembamnya Dia...Geram Aku!




Badan yang penat tidak perlukan paksaan untuk baring di ranjang itu.
Mata yang penat, tidak perlukan sebab untuk menolak rayuan itu.
Tetapi, apakah aku sanggup hadapi kemungkinan yang satu itu?

*********************************************************

Aku duduk bersama teman-teman.
Berbual mesra.
Perjumpaan sekali sekala seharusnya dihiasi kasih sayang bukan?
Tetapi bagi kami, bukan setakat kasih sayang,
perbualan itu harus disulami dengan kasih sayang yang berlebihan.

Seorang wanita melalui meja kami.
Mata P tidak lepas memandang ke arah dia.

P : Zara, cuba kau tengok dia itu.
Aku : Kenapa?
P : Tembam gila lah!
Aku : Apa yang tembam? Kurus je aku tengok.
P : Kau ni Zara. Tengok betul - betul. Kata mata kongsi dengan mata lelaki.
Aku : Bila aku bagi kenyataan itu?!
P : Tembam gila dia...geram aku...Jenis bergerak-gerak pula tu.
Aku : Apa dia dol?!
P : Aku pelik kenapa perempuan suka bawa benda itu ke sana ke mari?
Aku : Bawa apa ni?!
P : Kalau naik bas pun bawa, aku selalu rasa macam nak peluk-peluk.
Aku : Apa bendanya ni?! Apa yang tembam, apa yang kau nak peluk?! Kau jangan miang kat sini.
Makan jalan raya pula kang.
P : Geram aku...
Aku : Apa nya?!
P : Betul kau nak tau?
Aku : Apa bendanya?
P : Patung beruang dia tu...Tembam gila lah!
Aku : Kau suka patung beruang?!



H : P memang sikap macam tu. Kau hadam sajalah.

Nota kaki tangan aku : Tesis sudah siap. Aku akan mula membunuh saraf-saraf kamu.


32 comments:

a.b geldofg said...

mgata org ye

sharamli said...

hu3..
ingtkn tuttttttt

kEy said...

mula membunuh saraf2 kamu??
erk....ganaz je bunyi~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg :

mana ada mengata a.b?

aww...

kamu ni..

a.b geldofg said...

mgata org memang sedap

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli :

tuutt??

apakah?

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :


ganas ke sayang?

aduhai...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg:

satu pertuduhan itu...

bukan kehendak diri...

a.b geldofg said...

yela2..kalau mcm tu kisah dn tauladan lah

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg:

aduhai..
mana2 je ab sayang...
jom pi tengok talentime jum~

a.b geldofg said...

jom...jgn ajak2 ayam tau...aku patuk kan

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg :

kau duduk mana syg?

huhu..jom2..aku kena tengok ari sabtu nih..=)

a.b geldofg said...

syg?...heheheh bderau aku...kasi ym ko kt aku

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg :

hehehe..
YM aku ek?

beckham_shafaza@yahoo.com

^_^

skype ada?

en_me said...

pipi temban kerr.. hmmm

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

en_me:

hahaha~

bukan pipi~

orang2.. said...

nsb baik ak x pkir bkn2 lg..
hahahahahahhaa...

A a D i I ? said...

amboi2..zara ngn hencik a.b?
peewiiitttt!!!

aku pon nk ym korang gak!

heee..tak pepasal pulak aku ni..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

orang2..:

hahaha..

apa yg kamu mau pk?

^_^

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

A a D i I ?:

hahaha..
buleh2...
amik2..aku udah add kamu!

Hidemichimomotani said...

dalam makna p bagi tu..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Hidemichimomotani :

dalam sungguh bukan..

apakah agaknya..

hahaha~

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

cUtenye lelaki sUke teddy bear.. ahhh sO sweeeett...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha...

tu lah pasal syg~

honeypingu said...

wah da siap tesis? tahniah! haha. saya masih menulis dengan malas nye

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

honeypingu:

udah..

tinggal mau present je syg~

hehehe~

Monkey D Luffy said...

aku ingat sesuatu yg lain tadi ;p

mira amair said...

Uik..mindaku sdah berfikir yg bkn2 tadi..hahahahaha..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

hahaha~

apa yg kamu pikir kapten?

^_^

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair :

ahh..bahaya itu sayang~

GeNeRaSi MaLaYSia said...

takutnya bunyik membunuh saraf2 ku...larik2...hohoho...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

hahahaha..

jangan larik sayang...

kejar22!!