Tuesday, April 14, 2009

Barang Baik Dan Panas Dari K...


Usaha memujuk aku diteruskan oleh B.
Panggilan telefon tidak aku jawab.
Aku boikot B.

Aku habiskan masa aku menonton pembentangan rakan-rakan.
Menyelinap dari satu bilik ke satu bilik.
Memerhatikan usaha-usaha mereka.
Memerhatikan tindakan dan cara para panel penilai.

Si Hitam bergetar hebat.
Aku jeling tanda geram.
B mencari dengan dahsyat.
Aku tidak mahu ambil peduli.

Si Hitam berbunyi lagi.
Panggilan dari K.

K : Zara, barang kamu ada pada aku. Jumpa luar perpustakaan dalam masa 10 minit.
Aku : Barang apa?
K : Barang baik.
Aku : Aku tak ada pesan stok dadah pada orang pun.
K : Barang baik ni. Cepat datang. Benda ni panas. Nanti sejuk.

Menuju ke perpustakaan.
Culas aku.

K senyum.
B sebelah K.
Tiada alasan buat aku.

K : Boikot B ke?
Aku : Dia nakal sangat.
B : Nakal dan buat kamu kenyang kan? (senyum nakal)
Aku : Kenyang terpaksa.
K : Sebab kamu lapar juga bukan? (senyum menggoda)
Aku : Aku cemas, itu kenyataan. Barang apa kamu mahu beri?
K : Duduk dulu, barang baik ni.
Aku : Cepatlah, aku ada janji dengan kawan.
B : Cepat K.

K tarik beg dia.
Kotak empat segi.

Aku dan B : K, kamu suka bagi kami benda panas!
K : Aku tahu kamu berdua suka.
Aku : Ni bukan setakat barang baik, barang panas ni.
K : Apa lagi, korek ke dalamlah!

B buka kotak empat segi itu.
Sesuatu berbentuk bulat menarik mata kami bertiga.

Angin sepoi-sepoi bahasa.
Tiga sahabat menghabiskan barang panas bersama-sama.

Kami makan pizza!
Kamu fikir apa?!

Nota Zara : Buat kalian yang baru singgah di blog aku,
harus aku nyatakan disini, B dan K adalah perempuan.
Terima kasih.
Aku sangat tegak dan masih sendirian di bumi ini.
^______^

Sendirian dan gembira.
Cinta. Kasih. Ciuman.


18 comments:

k.e.r.i. said...

ok.
ini klise.
kenapa pizza selalu menjadi bahan memujuk awek?
kakak dapat pizza.
ex aku dapat pizza.
ko pun dapat pizza.
kenapa kah?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

k.e.r.i. :

err..

aku bukan awek pada siapa2 keri..

K kawan aku...

B kawan aku...

mereka perempuan~

kEy said...

pizza!!
mao mao~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

hahaha~

mana bleh~

BabySiiaOzz said...

haha.. if uu ply boikot with me, i'll surely vry sad T.T

honeypingu said...

ala! mahu pizza jugeeee~

Hidup KOKA said...

Nak sikit.......

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

BabySiiaOzz:

I wont boikot u darling~

dont worry~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

honeypingu :

hehehe~

amik skit meh~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Hidup KOKA:

tinggal kotak jer..

mau?

hehehe~

nAd.dOt said...

ohh..

ingatkan kotam hitam..

panas2..hee

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt :

hahahaha~

panas Nad...LOL!

Adry said...

pizza pizza!! nyum nyum



Adry @ http://www.adrysabry.com

messyremo said...

tetibe aku rase cam esok pagi aku nk pegi beli pizza...

agak lama dah tak makan pizza...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Adry :

hahaha~

yeah!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

messyremo :

beli sayang~

hehehe~

zAhiDah diHaz 17 said...

nak pizza jugak!
makan xajak org pun...
huhuhuhuhuhu...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17:

mari2..

makan2~