Friday, April 03, 2009

Bila Berbicara Mengenai Bogel, Kita Haruslah...




Seharusnya pemikiran manusia tidak dangkal sehingga tahap tidak mampu menafsir atau menerka. Hidup ini mempunyai pelbagai tafsiran, jangan kamu berfikir di kotak pemikiran kamu sahaja. Tafsiran itu tidak begitu penting jika kamu tidak menggunakan akal dengan sempurna.

**************************************************************

Kertas bertaburan di atas tikar.
Aku mana mampu beli permaidani.
Tikar sahaja dah cukup.

Permaidani lambang kemewahan, tikar lambang kecomelan.
Kenapa aku cakap macam tu?
Cuba kau tengok kaki dia...

Bila dia duduk lama-lama atas permaidani,
mana muncul corak di kaki dia?
Bila dia duduk lama-lama atas tikar,
muncul corak di kaki dia, kan comel itu?

Ketawa.
Senyuman.

Ketawa dan senyuman di bilik yang aku tak ketahui saiznya.
Besar untuk berdua.
Besar untuk seorang diri.

Kertas bertaburan di atas lantai.
Lantai aku sejuk.
Selipar jauh dari aku.
Aku senyum, kaki aku tiada corak.
Sebab aku duduk di atas kerusi.
Jadi, aku tidak comel.

Tengok dia...
Tengok sahaja, dia tidak mampu membuat apa-apa.

Oh ya, kalau kamu mahu corak di kaki kamu setelah duduk di atas tikar,
pastikan kaki kamu bogel.
Maksud aku, tidak perlu pakai sarung kaki.
Pasti kamu mahu jadi comel bukan?

24 comments:

pinkiss said...

yeay.. aku org pertama.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

pinkiss :

Tahniah sayang!!

Jard The Great said...

zara.... berbogel mase mandi bole ker?? hehehe..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Jard The Great :

hahaha~

sila2...jangan kau lupa on cctv tau?

LOL!

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
title entry gempak.. wat saspen je.. heheh~

ya aku mau corak dikaki comel ku.. huhu


<3 wih luv, Qa~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

Bikin gempak itu hobi laling~

hahaha~

sharamli said...

nak..nak..nak jdik 0rg c0mey

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli:

amboi...

kalau comey..laju jer kamu sayang~

haha~

A a D i I ? said...

saba je la tajuk.. =)

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tajuk memang MANTOP

hahahhah

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

GeNeRaSi MaLaYSia said...

ya sememang nya hidup ini mempunyai pelbagai tafsiran..penuh dengan pelbagai tafsiran..:)

nAd.dOt said...

bogel kaki je ke..

ekekeke..

kepale pon leh bogel..

bogel drpd memakai anak tudunnn..hee

addyaholix said...

tajuk kamu.. erm!

addyaholix said...

tajuk kamu.. erm!

addyaholix said...

tajuk kamu.. erm!

JohnJenin said...

Pakcik demand gambar kaki bugil

kEy said...

o yela kan... duk atas tikar, kaki buleh de c0rak2~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

A a D i I ? :

redha ye?

hahahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya] :


hidup kena ganas kak!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

aku setuju dengan kamu GM!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

addyaholix :

hahahaha~

3x tu bro comment!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

JohnJenin :

aurat tu pakcik..

lalalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

kEy :

hahahahaha~

best!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt:

tapi aku tak mau bogelkan kepala aku~