Sunday, April 26, 2009

Kerusi Bengkok Kerana Ketawa Berlebihan...


::Bilik Tutorial::

Sesi perbincangan berkelompok berlangsung.
Beberapa kumpulan berdasarkan tugas masing-masing telah dihimpunkan.
Kami baru sahaja mengenali satu sama lain.
Masih mentah dalam membaca sikap antara kami.

Perbincangan dalam kelompok tamat.
Kelompok lain masih tidak berhenti berbincang.
Kami berbual sesama kami.
Tiga lelaki, seorang perempuan.
Pijan, Peda, Cinot dan Sarip (aku)

Perbualan bertukar rentak kepada sesi gurau senda (baca : kutukan)
Entah apa silapnya malam itu.
Pijan panggil Aqim dan menyatakan sesuatu antara kami.

Aqim : Apa dia?!
Aku : Takde apa-apa. Pijan ni yang gila.
Aqim : Kau yang gila!
Aku : (bengang tahap ke lima)

Pijan, Peda, Cinot : (ketawa secara menggila)

Tahap darah naik memuncak, aku tendang kerusi Pijan.
Bengkok dan menghimpit Pijan.
Dia masih tak berhenti ketawa.

Satu kelas memerhatikan kami.
Sorakkan bising.

Aku tukar strategi.
Senyap, muka masam.

::Tengah Malam::

Telefon genggam berdering.
Aku tengok nama pemanggil.
Cinot.

Cinot : Hello, Sarip ke?
Aku : Ya, ada apa?
Cinot : Kau kenal siapa ni tak?
Aku : Kenal, ada apa? (budak-budak ni tak tahu aku ada nombor mereka)
Cinot : Eh, kau marah dengan kitorang ke?
Aku : Siapa kitorang tu?
Cinot : Aku, Peda dan Pijan.
Aku : Mana ada (cubaan menipu)
Cinot : Aku dengar kau nak keluar dari program. Janganlah, kami gurau je.
Serius, gurauan.
Aku : Kalau gurau jangan melampau lain kali.

Mulai saat itu, mereka lebih berhati-hati walaupun aku masih kerap menjadi mangsa buli.
Aduhai...

Nota: Aku rindu kalian semua. Bila dapat bertemu lagi?
Pijan, Syaitan Merah menang malam tadi. Apa perasaan kamu?

71 comments:

penjenayah.merah.jambu. said...

mata aku tak slah pandangkan..
blog ni dah tukar rupe kan?
aku takut silap je sbb aku dah mamai gile ni..
wah2..ketawa menggila lama2 boleh gila tau.. :P

khaLifah feDi said...

wah benci tanda syg upernya..emm..rindu dendam lps ni ko ekk!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

hehehe~

memang dah bertukar rupa...mari kita berguling bersama-sama..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi :

meh sayang aku plak..

hahaha~

khaLifah feDi said...

maw ker?syg diri sendiri aje .....lalala...........hik3 ok smile always cikgu ZARA!!!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi:

hahaha~

sayang diri sendiri itu penting..

yeay!!

farah liyana said...

sayang,

seksinya tmplate baru!

:P

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana:

hahaha~


terima kasih sayang!

sharamli said...

uiks..ganaz erk makcik ni..

Y E R N ain said...

sarip?

ayh ramli eh?

hahaha!

Naz said...

aku amat bahagia sekala tatkala si merah kuning merembat masuk bertubi walaupun penalti...

~Cinta Cukulet~ said...

kenapa sarip?bukankah sirap?eheheh gurau je..jgn tendang kerusi saya..adoiii hahaha

Monkey D Luffy said...

sesnsitipnya kakak ni ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli :

hidup ini harus ganas skit~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Y E R N ain :

sayang..

bukan..

itu dari nama penuh aku...

Sharifah!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz :

adui..

merujuk kepada Selangor ke apa ni Sarjan?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

~Cinta Cukulet~ :


hahahaha~


mari sini..

Lalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

sentitip ka?

haha~

messyremo said...

sarip?

nape tak supaat?

suparjo pun ade style ape..=)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

messyremo :

kenapa Sarip?

sebab dari nama asal aku beb~

hahaha~

Naz said...

aku bertugas mlm tu. standy kalau2 ada rusuhan...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

oh sayang kamu Sarjan!

Naz said...

ko ni penuh dng kasih sayang sehingga pokcik x tidur lena dibuatnya...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

hahaha~

pokcik mana Sarjan?

mau tau jugak nih~

teruja..teruja!

^__^

Naz said...

buat2 tanya pulak. pokcik sarjan la.. hahaha...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

hahahha~

bagus gak tu...

pokcik pastikan bini dah tidor~

hahaha~

Naz said...

bini yg mana 1 ni?? hahaha...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

Sarjan ada ramai bini rupanya...

cancel~


pang!

Naz said...

itu saja utk menguji kesetianmu...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:


hahahahaha~


setia ku bukan untuk dikorbankan sarjan...

uhuks!



lari berguling2~

Naz said...

mana janji berkorban apa saja... ;)

woo, jng lari berguling2. sakit tu..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

Owh Sarjan...

aku tidak tergamak berjanji begitu~


kalau kamu ditembak jika sedang menyanyi..harus jadi balu aku~



hahaha~

Naz said...

x per insuran aku banyak.. ;

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

itu yang menarik sayang!

(serta merta jadi mata duitan)


hahahaha~


aku tak nak banyak...gitar cukup sarjan~

Naz said...

ohh.. alangkah bahagianya donia ini jika ko menyayangiku sebegitu...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

hahahaha~

sarjan ini~


tengah berjaga ke sarjan?

lalalala~

Naz said...

ya.. sedang meronda2 kawasan panas.. kamu??

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

Berguling2 membaca nota yang panas, dalam cuaca yang panas~


oho~

Naz said...

ohh.. kesianya. nnti akan ku sejukkan dirimu itu..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

terima kasih Sarjan...


aku bertuah kamu mau belikan air-cond..hahahahaha~

Naz said...

setakat air cond fozen apalah sngt... ;)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz :

Amboi sarjan...


hahaha~

jangan ambil barang curi pula ya?

Naz said...

barang rampasan biasanya kami lupuskan. biasanya panggil reporter dan kru 999. nak kasi semua tahu kami buat kerja... tp kadang2 tu tercilok la sekali sekala. hahahaha...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:


amboi2...

nasib baik tak kantoi..err..pengakuan kamu ni akan kantoikan diri tahu sayang?


hahaha~

Naz said...

rasanya bukti belum cukup. x boleh di bawa ke tengah... hahaha..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

oho~

I like gitu~


lalalala~


tak kerja arini sayang?

Naz said...

ohh.. hari ni kanda sepatutnya cuti.. tp kaki ni x leh duk diam la.. asyik nak berkawad jer.. jom..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

Owh kanda sarjan..

Jom laling!

yeay!

Naz said...

jom dinda..

kiri kanan... kiri kanan... kiri kanan... berhenti...

hehehe..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

cuaca panas kanda...

kalau kawad dalam dewan saja buleh?


hahaha~

Naz said...

boleh saja.. di mana2 saja pun boleh...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

kamu sungguh memahami sarjan!


yeay!

yeay!

Naz said...

aku sungguh memahami kamu sepertimana kamu memahami diriku..
;)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

aduyai sarjan..

ni yang cam nak bagi no telefon pada sarjan nih~

hahaha~

Naz said...

boleh saja dinda.. nanti boleh kita bermadu asmara di talian pula..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

amboi2~

hahaha~

mari aku bagi number nya..

aku pengguna maxis..

crescent said...

ehem..tumpang lalu!
ops ngacau!






maaf. saya hanya tumpang lalu.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

crescent :

eh..lalu je sayang~

takde kacau apanya~

Naz said...

aku juga pengguna maxis.. mana no? ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

amboi~


serta merta kamu pengguna Maxis gitu~

lalala~


mana bisa aku letakkan number aku di sini~ nanti semua orang teelfon aku pula~

haha~

Naz said...

kalo ko kata ko guna celcom pun aku akan katakan aku juga guna celcom.. hehehe...

habis, bagaimana hendak kita memadu kasih di talian??

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

hahaha...

sarjan...

jgn gopoh....


hantar email pd aku...

beckham_shafaza@yahoo.com

hehehe..

Naz said...

nanti aku email. aku nampak mcm gopoh ker?huhuhu... ;p

err.. beckham? adakah aku bermadu?? hahaha...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:


hahaha~

kalau letak gitar depan aku, harus aku kata letak jer harga..

LOL!

hahaha~

beckham cinta hati dulu, skang dengan cristiano ronaldo pula..boleh kan?

Naz said...

Gitar aku x der harga. kalo timbang kati pun dah x laku...

haa? ada lagi? adakah ko specis en.jamil dlm criter p.ramlee??

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

oho~

bukan encik Jamil kanda.


hahaha~


aku cuma sekadar peminat yang setia..dan aku kalau minat sesuatu atau seseorang itu..harus setia aku!

hahaha!cam kamu!


yeay!

Naz said...

setia? suka hati kanda mendengarnya.. hehehe...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

amboi2~

kamu ada GTalk atau YM Sarjan?

haha~


atau Muka buku?

Naz said...

aku hanya setia pada blogspot, tp ada juga YM. nnti aku buzz ko dng fire ultramen..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Naz:

oho~

baik Sarjan...


hahahaha~


jangan buzz aku dengan revolver~


aku kurang gemar~



hahaha~

vidadarisakura said...

ndamo ketawa..
ndamo