Tuesday, April 14, 2009

Nasi Sudah Menjadi Bubur Sayang...


Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari B.

B : Zara, nasi sudah menjadi bubur (menangis)
Aku : Apa yang terjadi? D mainkan kamu?
B : Aku tak tahu nak cakap, tapi nasi dah menjadi bubur.
Aku : Tenang. Terangkan pada aku apa yang terjadi.
B : Nanti aku datang jumpa kamu.

Hujan lebat secara menggila di luar. Sejuk. Aku tahan B dari datang.
B degil.

Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari B.

B : Zara, aku ada di luar perpustakaan. Boleh kamu keluar sebentar?
Aku : Baiklah.

B menunggu aku di luar perpustakaan.
Muka sugul.

Aku : Apa yang terjadi B?
B : Nasi sudah jadi bubur Zara. Aku tak boleh buat apa-apa lagi.
Aku : Terangkanlah.
B : Ni dia (B hulurkan aku sesuatu)
Aku : Apa ni?
B : Kau buka dulu.

Aku buka bungkusan itu.
Aku pandang B.
Rasa mahu membunuh lahir di situ juga.

Aku : Ni bubur!
B : Ye lah, aku nak masak nasi, tapi jadi bubur. Tak boleh nak buat apa-apa lagi.
Aku : ….

36 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

yahoooooooooo
akak orang pertama

hehehhe baru bekpes bubur nasi semlm...cedap...ada kuah sup

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

yeah!!

akak first giteww!

buburmu buburku jua kak~

hahaha~

zAhiDah diHaz 17 said...

nasi sudah menjadi bubur?
erk?
ingatkan apa la tadi...
tapi makan bubur nasi lagi sedap...
hahahahahaha....

yginsaf.com said...

macam budak soklah darjah dua jer lawak ittewww.. veryy derr

mrblind said...

B...lu memang terbaik..hahaha

ciK LyndaWawa igUana said...

nak bubur jugak......

GeNeRaSi MaLaYSia said...

besh pe mkn bubur..
lame xmkn bubur..
huhuhu...

mira amair said...

uik..bubur nasi..sdap tuh..nanak!

farah liyana said...

haha.

rupanya mmg nasi menjadi bubur yer..

:P

anasmcguire said...

ealah.. rupanya mau ngasih bubur.. hehehehe..

A a D i I ? said...

haha.. sabo jer laa..
ko da kena main dgn B yer zara?
hehe~

Hidup KOKA said...

I love bubur!!! Jom kita makan bubur istimewa kat Taman Sentosa....

zamdotcom said...

hahaha ^^
kelakar kelakar..
mmg betul nasi sudah menjadi bubur..keh keh..
suspen ja


p/s: suka mkn bubur ayam

Anak Pendang Sekeluarga said...

“Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia.” (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya….dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

JohnJenin said...

lain kali ayaq nak masak nasi letak satu takah jari ja.

- chef wan

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17 :

hehehe~

aku mau bubur..

aku suka bubur~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

yginsaf.com :

very derr apa en me?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mrblind :

betul tu bro!

terbaik sebab buli gua~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ciK LyndaWawa igUana :

moh makan syg~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GeNeRaSi MaLaYSia:

hehehe~

best giler woo~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair:

meh laling~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana ;

aduyai..

memang sungguh2 dia~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

anasmcguire :

hahaha~

tu lah pasal anas~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

A a D i I ? :

teruk aku kena..

hampeh~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Hidup KOKA:

Jom!

err..kat mana tu?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zamdotcom :

moh makan!

hehehe~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Anak Pendang Sekeluarga :

salam ziarah..

terima kasih~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

JohnJenin:

ni kes telur meletuop ni lah nh~

honeypingu said...

haha.sengal lah b itu!jd kamu senang ati makan bubur free.hikhik

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

honeypingu:

hahaha~

aku kena tipu..aku cam sengal ahh~

huhuhu~

nAd.dOt said...

bestnye dpt mknan free..hee

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt :

bubur yang dari nasi~

hahaha~

Monkey D Luffy said...

kes tak pandai masak ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy:

hahaha~

mungkin juga~

khaLifah feDi said...

emm aq x suke mkn bubur nasi yuk!! bubur kcg ijou emm aq suke hik3..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi:

aku baru makan bubur kacang ijo ari ahad aritu~

mak buat~