Thursday, April 02, 2009

Telur Itu Berwarna Coklat


Keadaan yang sangat menggila minggu ini membuatkan aku tertanya-tanya,
adakah pengakhiran hidup tidak begitu sempurna?
Aku inginkan senyuman.

*******************************************************************

Aku keluar dengan B.
Beli barang keperluan dia.
B bercakap banyak hari itu, meluahkan kegeraman dia disebabkan aku bergambar dengan beberapa lelaki yang dia agak tidak senangi. Aku faham apa yang dia rasa.
Maaf B, aku janji lain kali aku tidak buat begitu lagi.
Senyum ya B?

B menghampiri satu kedai berhampiran.

"Makcik, nak telur coklat itu 4 biji"

Aku : Kau panggil telur apa B?
B : Telur coklat.
Aku : Dia ada nama sendirilah. Telur pindang.
B : Tak kisahlah, telur kan ada macam-macam warna. Ada warna hitam, warna putih, kuning.
Aku : Telur hitam? Telur cerita dalam TV ke?
B : Bukan. Telur ni istimewa. Dia berubah 3 kali.
Aku : Telur apa?
B : Telur masin. Mula-mula putih, pastu hitam, pastu putih semula.
Aku : Aku belasah kat sini nanti.

B ketawa dengan gembira.
Aku gembira B lupa isu aku bersama dengan rakan-rakan lain.
Aku hanya mahu senyuman B.

Kami berlalu pergi sambil B membawa plastik 'telur coklat' dia.

24 comments:

suezensuzanna said...

hehehe.....sedap telur coklat nih..:D

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

so sweeet.. lovely cOuple...
senyUm laa selagi kita berhak memilikinya...

<3 wit luv, Qa~

~~~~~~~~~~~~~~**********~~~~~~~~~~~~~

zAhiDah diHaz 17 said...

telur coklat?
telur apakah itu?
kenapa aku x tahu?

mrblind said...

telur pindang jadah apakah?

i.am.belle said...

aku tak suka telur kuning. putih okey ;D

mira amair said...

telur pindang berwarna coklat tu mcm mana ek?sedap x?huhuhu...igatkan telur apa..wawawawawa..

farah liyana said...

telur pindang?
apakah itu?

A a D i I ? said...

telur coklat? kakaka!

erkkk..aku x ske telur pindang!

honeypingu said...

haha..adakah cube cover apabila sudah ketahuan berpoya2?hikhik.oh yes telor coklat???adoiyay..pon bole..kwn sy pna pgil dalca itu-kari sayur!adakah mereka spesis sme?haha.

nway telor pindang xbes lah, busuk xD

Mr.shari said...

aku suka mkn coklat!,ahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

suezensuzanna :

sedap dear...

^^

kawanku suka~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

ahh..

B dengan aku couple?

owh tidak~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17 :

hahaha~

feymes beb..

cuba google beliau~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mrblind:

eh..bro tak tau ke?

aduyai~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

i.am.belle:

hahaha~

diet ke kamu syg?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair :

selalu kalau rumah kahwin, ada dapat sayang~

ok gak lah~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana :

telur pindang..

telur yang org selalu bagi time majlis kawin~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

honeypingu :

hahaha~
aku berpoya2 dengan gembira..
tidak akan ketahuan~
LOL!

err...kantoi gak..^^
sama kot?
kari sayur..gila ahh!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

A a D i I ?:

hahaha~

aku juga tak suka deh~

huhu~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Mr.shari :

hehehe~

aku juga suka laling~

nAd.dOt said...

nak satu bole? pos laju.. =p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt:

1 je Nad?

hahaha~

nAd.dOt said...

due la..baru lengkap =p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

nAd.dOt :

hahaha~

nakal kamu~