Saturday, April 18, 2009

Telur Kamu Menonjol...


Aku di perpustakaan sepanjang hari.
Duduk di Aras Dua adalah satu bentuk penyeksaan peribadi yang paling hebat.
Kesejukkannya membuatkan kamu lebih kuat dari mana-mana bakteria.
Sungguh.

Aku datang jumpa Ann.
Ambil nota daripada dia.
Nota organisasi dan nota-nota yang sewaktu dengannya.

Kami mengulangkaji pelajaran bersama.
Dia mata pelajaran lain, aku lain.

Setelah dua kali sesi meninggalkan aku demi menyahut panggilan Ilahi,
Ann kembali ke sisi aku.

Keadaan masih sejuk dan menyucuk organ terbesar manusia.
Kulit adalah organ terbesar.
Jangan kamu lupa itu.

Aku berasa bosan.
Aku pegang Sean.
Buka kamera dia.
Menggila mengambil gambar dengan Ann.
Harus kami suka dengan kamera itu.

Setelah mengambil gambar...

"Telur kamu menonjol", kata Ann.

Aku : Apa dia?! (aku terkesima)

Ann : Telur kamu ada dua (sambil tangan dia mencubit pipi aku)

Aku : Telur apa?!

Ann : Pipi kamu tembam. Bila senyum, macam ada telur yang timbul.
Menonjol.

Aku : Kamu ni Ann. Terkejut aku. Harus sahaja sebagai tanda aku semakin berisi barangkali.
Aduhai...

Kami gelak bersama.
Ulangkaji diteruskan.
Tawa masih bersisa...

::Muka penulis blog ini bersama Ann::

*Sungguh ke pipiku macam telur? Aduhai*

30 comments:

crescent said...

kahkahkah..
aku igt telur ape tadi..
wakaka

ops~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

crescent :

hahaha~

harus kamu berpikiran lain..

lalla~

sharamli said...

ye ke tel0r tu yg dimaksudkan..
ekeke

bubbye said...

lalingg....kt psz td tk nampak pon telur kamu...keh3..i rabun la laling.kena amik sesaat dua untuk cam kamu...heee~~

k.e.r.i. said...

nasib lah aku takde telur di pipi.
hanya di situ.
hahahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli :

aku mana ada telur lain sha...

LOL!

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

bubbye:

hahahaha~

aku dengan bangganya menegur kamu!

hehehe!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

k.e.r.i.:

hahahaha!

kamu nih!

khaLifah feDi said...

oii hari sabtu pon ko bz jugak emm xpelah 6ti ko boring plak kn..ok..


psst aq pon suke gilak dgn CR lor..

F A R Y N said...

telor tembelang...hahahaha

Tirana said...

Hehehe...ingatkan telur apa yang menonjol...adehhhh buat suspen aje..ye ke pipi Zara macam telur?hahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi :

hehehe~

exam aku minggu depan..

harus Busy~

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

F A R Y N :

hahaha~

busuk tu..yerk!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tirana:

hahaha~

suspen itu penting kak~

lalala~

GiGGLe GaL said...

ku pikir telor ape la tadi dik.. la la la...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

telor mahal nih kak~

hahaha~

a Q r a m said...

Aku baru tahu nama saintifik benda ni telur. Good info.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a Q r a m:

hahahaha~

kau nih~

Nadine said...

ha..ha..jgn ada yang salah faham lagi dah....anyway goodluck for your final exam dear.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Nadine:

Thanks a lot AUntie!

hehehe~

Tijah said...

ada la telur lain...tu dlm rahim tu.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tijah:

oho~

ada eks kak?

lalala~

BabySiiaOzz said...

hahahaa!! telur awak sangat menonjol lahhh!!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

BabySiiaOzz :

hahahaha~

ye ke?

aduhai~

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

Wahhh. study d PSZ kah??
aku pun study sana.
tak jmpa kamu ponnn...

Eh, Zara.
ada soalan cepuemas dari seorg jejaka utk kamu kat blog aku. Hahahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

ahhh..

di mana kamu?

lain kali jeritkan aku..

hahahaha~

soalan cepumas?

nanti aku tengok~

Monkey D Luffy said...

aku suka makan telur ;p

honeypingu said...

isk3.. chubby sudah :)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

hehehe~

jangan makan aku..

LOL!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

honeypingu:

aduyai..

hiks..hiks..~