Thursday, April 23, 2009

Telur-Telur Berguguran...


Tadi aku keluar dengan teman.
Teman wanita aku.
Dia ada sedikit tugasan.

Sementara tunggu dia, aku memesan makanan untuk dibawa pulang.
Senyum pada jejaka yang menerima pesanan makanan aku.
Orang di sekeliling memandang aku.
Di kedai yang dipenuhi lelaki, aku duduk memesan makanan.

Peti televisyen menayangkan gusti.
Aduh...

Tiba-tiba bunyi benda terhempas dari belakang aku.

Aduhai, telur-telur berguguran.
Berguguran dari raga di atas meja.

Aku mahu menolong, tetapi pekerja di kedai itu menghalang.

"Adik manis, duduk tunggu roti sahaja."
Dia tersenyum.

Bungkusan makanan bertukar tangan.



Emosi terbaru.
Zara yang sedang tersenyum membelai bayi tercinta.
Roti pisang dan roti telur sedang berenang di dalam perut.

26 comments:

khaLifah feDi said...

emm nie mesti mkn restoran 24 jam kedai mamak kn.hahaha.adeh!!!

khaLifah feDi said...

oiii ko nak pone aq kn.......sila pi cny:

http://ebookrahsiainternet.blogspot.com/

ok kocari sampai dpt hik3..

kata urg usaha tangga kejayaan.kn..:)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi :

hahaha~

kedai mamak aku makan tadi..

adoi!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi :

hahaha~

dah jumpa dah!

lalalala~

KhairiL's said...

adik manis tu mesti nama dia ZARA

i.am.belle said...

xD sgt kelakar tajuk itu. hihihi

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

KhairiL's :

aku manis sebab order roti telur dan pisang~

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

i.am.belle :

hahaha~

tajuk harus mencengkam gitu~

sharamli said...

mkn kt mn tu adek manes?
hik3

Monkey D Luffy said...

makan roti jer?

diet?

;p

mr coklat said...

telur-telur berguguran?? isk isk..

Adry said...

hehee... adik manis ngah wat apa? hehehe.. macam mamak dalam filem upin ipin jer.. hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

sharamli :

kat taman u kak~

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy:

diet ke bendanya makan tu kapten...adoi!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mr coklat :

hahahaha~

betol!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Adry :

hahahaha~


jadik apa daa nih~


lol!

farah liyana said...

tajuk..

haih.

xD

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana :

hahaha..


mari gelak..


lalala~

messyremo said...

elo adik manis...hehe

haha...aku dapat bayang cmne mamak tu cakap...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

messyremo :

hahaha~


ketensenan aku wei~

yginsaf.com said...

roti kosong jewww me bfast pg tadikks.. ihiks

Jard The Great said...

small things cud make us happy.. hehee..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

en me:

makan juga...

zara belum makan pagi nih..

mau ckit~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Jard The Great :

hahaha~

yup!

without we realize it sometimes..

GiGGLe GaL said...

adik manis.. muah muah...

nasib baik beliaw tak kata begiteww dik.. heheh..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

GiGGLe GaL :

kalau begitu..

harus ku pitam kak..

hahaha~