Wednesday, April 15, 2009

Zara, Nilai Bahasa Kamu Sangat Rendah...


Pembunuhan bakal berlaku.
Kanak-kanak dilarang membaca.

**************************************************************

Salam Sejahtera Zara.
Bahasa yang kamu gunakan di dalam bahasa ini sangat rendah kualitinya.
Kamu mengelirukan pembaca.
Membuatkan mereka tertanya-tanya di manakah maksud yang kamu ingin sampaikan.
Bahasa yang kamu gunakan juga tidak menepati nilai atau piawai bahasa yang biasa digunakan.
Apa yang kamu cuba sampaikan?
Dengan nilai bahasa penulisan yang rendah,
ini langsung tidak mencerminkan diri kamu adalah penuntut di pusat pengajian tinggi yang terkemuka di negara kita.
Kamu tidak layak untuk menulis dalam bahasa ibunda dengan cara ini.
Kamu memutar belitkan maksud perkataan.

Sekian.
Diharap kamu sudi menjawab soalan saya.

Puan A

********************************************************************

Jawapan balas.

Terima kasih buat Puan A kerana sudi melayangkan warkah ini.
Saya sedang sibuk menelaah pelajaran serta pembentangan projek sarjana muda saya.
Terima kasih kerana sudi mengutuskan warkah elektronik ini.

28 comments:

zAhiDah diHaz 17 said...

erk?
puan A tu lecturer r guru bm ke?
tapi xkan la penggunaan bahasa yang simple xboleh pakai?
xkan nak guna bahasa2 klasik?
kalu itu lagi org xpaham...
ada2 saja....
aku menjadi pening...

Tijah said...

sapa puan A tu?
saya puan B
puan baby...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

zAhiDah diHaz 17 :

ntah..

tak penting untuk sia tau~

hahaha~

sukati dia ja~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tijah:

Puan T lah~

Tijah~

haha~

ciK LyndaWawa igUana said...

sapa yang kata macam tu...
cian kamu..
jgn peduli dia kata pa,
janji kita boleh lepas suma apa yang kita rasa.

Hidup KOKA said...

Agak hasben puan A ni ari ari kene leter pasal tak cakap BM ngan sempurna.....

mira amair said...

Biarkan Puan A itu..dia jeles tu.. sebab bahasa kamu boleh dibaca dengan brmacam maksud..wiwiwi...

k.e.r.i. said...

belajar lah dengan guru bahasa melayu.

farah liyana said...

ahah.
macam-macam.

:P

a.b geldofg said...

biasalah tu..guru akan ego ...murid akan trasa dgn egonya.....adat blajar

Jard The Great said...

errr...errr.. aku nyer bahasa lagi la hampeh! apsal takde org tegur pon? huhuhuhu..

khaLifah feDi said...

NAMA SAYA ADALAH SAYA....hik3..

ni bhse melayu baku..cube ko bce semula ade slnag bhse baku tak?

Ripsta said...

apekah ini? hehehe

Ripsta
http://ripsta.studios.my

penjenayah.merah.jambu. said...

aku tak faham apa yang dia katakan walaupun dia gunakan bahasa melayu yang betul.adakah itu salah bahasa atau apa?

haih.bersabarlah zara.itu je yg mampu aku cakapkan. :)

Mr.shari said...

Bahasa itu indah dan unik,

itu sahaja
:]

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ciK LyndaWawa igUana :

sia nda kisah..

urang bisa cakap apa ja~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Hidup KOKA:

hahaha~

agaknya la tu..

sia nda tau~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

mira amair :

hahaha~

mungkin maksud perkataan ku perlu lebih jelas..

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

k.e.r.i. :

owh..baik keri~

^___^

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

farah liyana :

mahu ketawa sayang?

lalala~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

a.b geldofg :

yeay!

aku setuju ab.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Jard The Great :

hehehe~

ntahlah Jard...

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

khaLifah feDi :

aku baca bunyi sabah~

hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Ripsta:

aku pun confuse Ripsta~

haha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

penjenayah.merah.jambu. :

hahaha~

aku juga tak mengeti..

banyak yang aku perlu baca untuk exam..bukan untuk dia...hahaha~

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Mr.shari :

yeah!!

aku setuju!

Monkey D Luffy said...

aku Mr L... ;p

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

Mr. L gitew~