Tuesday, June 23, 2009

"Cikgu Cantiklah Hari Ini"


"Cikgu cantiklah hari ini"

Ada pelbagai situasi yang menjelaskan mengapa pelajar menggunakan ayat tersebut.
Begitu juga semalam.
Dari 6 kelas yang aku masuk,
ada 4 buah kelas yang menyatakan perkara yang sama.

Ketawa aku bila memikirkannya.

Kelas 1.
"Cikgu cantiklah hari ini"

Tatkala mereka menghantar tugasan yang diberikan dengan sempurna.

Ucapan itu aku hadiahkan terima kasih buat mereka.

Kelas 2
"Cikgu cantiklah hari ini"

Buku tidak dibawa ke bengkel.
Tugasan tidak disiapkan.

Ayat itu aku balas dengan jeritan dan ugutan.

Kelas 3
"Cikgu cantiklah hari ini"

Sekumpulan pelajar meminta aku menangguhkan lagi masa menyiapkan tugasan.
Dengan alasan terlalu banyak bebanan kerja.

Kata-kata itu aku balas dengan memberikan lebih banyak tugasan
berbanding yang sepatutnya.
Jangan pernah meremehkan kerja yang sedikit sebab anda akan menerima akibatnya.

Kelas 4
"Cikgu cantiklah hari ini"

Sesi persekolahan tamat pada pukul 6.40 petang.
Sekumpulan pelajar cuba untuk merayu aku menghabiskan kelas awal.

"Cikgu, nanti jarum panjang pada nombor 7, awak bagi kami keluar ya?"

Mulut manis hanya akan membuat badan kamu binasa.
Aku lepaskan mereka keluar hanya bila loceng pulang berbunyi.

34 comments:

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

lor hee~ budak sekolah mmg gitu.. bijak tol..

dulu rakan sekelas ku selalu macam tu.. hee~ rindu...

tasikmerah said...

wah! dah ngajar ye... :)



.

en_me said...

chantekknyerr cikgu tewww.. fewwwittt

IxoR@ said...

anak murid cikgu tu....kecil ke dewasa ?

hahahhahha...ada unsur meguratkah di situ ?

ZARA 札拉 said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha~

usaha membodek aku tidak akan berjaya sayang~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

tasikmerah:

dah kak tasik~

cikgu sementara je nih~

ZARA 札拉 said...

en_me :

cantik ke?

aduyai..itu usaha membodek oleh pelajar2~

ZARA 札拉 said...

IxoR@ :

budak2 umur 13-14~

kecik sungguh..tak berbaloi~

addyaholix said...

masa tingkatan 5 dulu, saya selalu puji cikgu norkamalawati cantik. dah cukup kalau tengok dia senyum. saya tak pasti itu cinta atau apa =)

ZARA 札拉 said...

addyaholix :

aduh, nakalnya abang~
tapi cikgu itu sudah semestinya cantik.=) kalau di Tingkatan 5, boleh diterima lagi. Ini Tingakatan 1 dan 2 serta peralihan..err, kanak2 lagi tu~

farah said...

zara cantiklah hari ini.

:)

i.am.belle said...

cikgu cikgu cikgu,

cikgu zara sgt garang. i like xD hahaha

~Cinta Cukulet~ said...

garangnya cikgu hihihi

~Cinta Cukulet~ said...

tambahan..bagus la tegas..murid2 tak bleh bagi muka sangat..nanti naik lemak hahaa

olin said...

hahaa.. ganaz cikgu zara nih!

pali.7x said...

jibik siot~ ;p

ko suruh jer diorg cuci longkang kt bengkel tu...

tak pun buat keje luar kelas...

Signorina Syima said...

yunk.. mana gambar yang menyebabkan anak murid mu berkata2 manis??

mmg kamu manis.. dgn cara kamu sendiri... jgn berlakon jadi orang lain yer??

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

cikgu garang. aishhh....

ZARA 札拉 said...

farah:

hahaha~

thanks sayang!

kamu pun lawa!

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hahaha~

belle suka aku yg ganas ke?

aww~

ZARA 札拉 said...

~Cinta Cukulet~:

garang akan macho kan?


hahaha~

ZARA 札拉 said...

~Cinta Cukulet~:

yeay!!

aku setuju!

budak2 ni kalau banyak lemak..akan jadik makin pemalas~

ZARA 札拉 said...

Olin:

banyak contoh2 yang aku blajar kat STMI dulu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

pali.7x:

aku nak suruh dorang menyanyi kat koridor nanti~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Signorina Syima :

aduyai sayang~

hahaha~

aku manis kah?

segan kami~

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

garang dan macho kak~

hehehe~

messyremo said...

budak2 zaman skang pandai2 belaka...

mulut manis...okla tu dari diorang ckap...

hai adik manis..(sila bace gaya intonasi mamak)hehe

ZARA 札拉 said...

messyremo:


aduh~

kalau orang cakap camtu dengan aku..

mau mati pitam~

[yAN!e][pUTraJAya] said...

cikgu Zara....

wah..adik ku sudah menjadi tenaga pengajar...tahniah bebeh....

ZARA 札拉 said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hahaha~

terima kasih akak!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

haha...cekgu zara sgt serius...tatot...brrrr

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~
mana ada serious?

lalalala~

crescent said...

cikgu garang!
takottt siutt
hehe

ZARA 札拉 said...

crescent :

hahaha~

meh aku belasah meh!