Monday, June 29, 2009

Hamba Bercuti Atas Titah Paduka Sultan Tercinta...


Salam hormat buat kalian semua.
Selamat bercuti buat warga negeri Johor di mana sahaja kalian berada
(alangkah indahnya jika kalian di Johor).

Ya,
kami semua bercuti disebabkan
Hari Hol Almarhum Sultan Ismail.

Oh, semalam selepas pertemuan 4 pasang mata (tidak termasuk sepasang kaca mata),
aku meneruskan agenda membeli belah sebagai seorang guru.
Agenda yang dilaksanakan seorang diri.
Katakan SEMANGAT CIKGU!

Setelah berhempas pulas mencari kasut yang sesuai ke sekolah,
akhirnya ketemu juga.



Sebenarnya warna ungu.
Kurang kelihatan ke"ungu"annya.
Aduhai...



Oh, ini pula dari sisi tepinya.
Kelihatan sungguh bukan Zara yang akan memakainya.
Tetapi jangan khuatir,
kerana ini memang milikan aku.
^___^

Kelihatan agak tinggi dan aku rasa aku perlukan sepasang selipar untuk
menunggang motosikal, ini harus disimpan di dalam bakul dahulu.
Hahaha...

Dan akhir sekali,
setelah berjaya meyakinkan jurujual di sebuah kedai buku,
aku berjaya memperolehi Kad Diskaun Guru.
Ya tuan-tuan dan puan-puan sekalian,
potongannya lebih hebat berbanding kad diskaun pelajar.



Kamus sangat ingin aku miliki sekian lama,
akhirnya menjadi milik aku.
Puas sungguh!

Oh, aku bercuti hari ini.
Perlu ke dapur melunaskan tanggungjawab.
Hari ke-17 tanpa nasi sebagai hidangan aku!

24 comments:

Tirana said...

Ohhh..johor cuti rupanya..padanlah suamiku masih di KL..hehehe..sepatutnya dia dah ada di JB.

mira amair said...

cantiknya..kasut hitam tu..beli kat ceq sepasang bleh..pos kat Ceq pkai pos laju ek..
kikikiki..

i.am.belle said...

sexy shoes. gagagaga...


ERT? owh dulu aku selalu ponteng xD ngahahaha

ms ct said...

ohhh cantiknya kasut...i love wadges...harus ku cari nanti....good luck on your hari tanpa nasi ...

~ Hariza ~ said...

nice shoes..~
nmpak mcm percubaan berani bila zara nak pakai kasut ni.. =)

Gieyana said...

Selamat bercuti yer adikku....cantik kasut itue...
~ Mau ketemu daku ker? owhhh! terharu..boleh..x der masalah..nnt kalau diizinkn Allah S.W.T, akak masukkn Johor dlm next destination percutian..tp x larat nk drive....

ZARA 札拉 said...

Tirana :

hehehe~

bahagia cuti nih kak~

ZARA 札拉 said...

mira amair :

kasutku kaler ungu lah syg~

purple gitew~

meh alamat..aku pos plastiknya~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

sexy ke belle?

hahaha~

aku pernah tido dalam kelas ERT dulu~

ZARA 札拉 said...

ms ct :

hahaha~

i like it too!

ahh~

thanks kak!

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

hahaha~

berani mati betul eks?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Gieyana :

hahaha~

thanks kak~

erk..tak payah drive..banyak kapal terbang dgn bus kak~\
hehehe~

Luth Textile said...

tonggeknya kasut andaaa...

ZARA 札拉 said...

Luth Textile :

tonggek kata ko Luth?

cit!!

Hidup KOKA said...

Dimanakah boot merempit kita?

ZARA 札拉 said...

Hidup KOKA:

alahai..

tu dah gantung belakang pintu..malam ni kata nak merempit~

hahaha~

farah said...

sayang,

kasut tue..
cantiknya!

:)

ZARA 札拉 said...

farah :

thanks laling!!

addyaholix said...

diet? itu yang sangat-sangat saya perlukan.

ZARA 札拉 said...

addyaholix :

aduhai abang...

zara tak diet lah~

leadleedeea said...

niiiiiiiccceeeeeeee shoes...ni baru leh pkai pegi skool dik..hehehehee...yeah, dpt diskaun kat kedai buku mmg heaven~!! hehe

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

hahaha~

betul kata mu kak~

mmg heaven ahh~

hahaha~

miss zahidah said...

cantik2...
aku mau jugak...
belikan untuk aku ya sayang...
sebagai hadiah untuk hari raya...lalaalallalala

Cik Yang said...

Salam!!!! Cantik kasutnya... tak boleh pasang angan2 nak pakai lagi.. dah terlepas baya huks huks huks!!!