Friday, June 26, 2009

"Kita Jual Orang Sahaja, Lagi Untung..."


Sekumpulan pelajar menemui aku.

"Cikgu masuk kumpulan kami ya?"

Aku tergamam.
Masuk kumpulan apa ini?

"Kumpulan apa?"

"Jualan masa Hari Terbuka dan Koperasi nanti cikgu. Cikgu sertai kami ya?"

"Kenapa saya?"

"Ala cikgu, Cikgu M ada, Cikgu Y ada"

"Nanti saya fikir. Awak jual apa?"

"Kita jual makanan cikgu. Macam - macam jenis makanan ada"

(dalam hati)
Siapa yang kena masak tu agaknya?
Mesti cikgu-cikgu ni sebab penggunaan api dan sebagainya dilarang kali ini.


"Nak untung banyak-banyak nanti cikgu."

"Jual orang lagi senang. Lagi banyak untung", jawab aku.

Aduhai...
Esok Hari Terbuka dan Koperasi sekolah.
Hari Sabtu pun kena datang sekolah.
Hari persekolahan yang diganti untuk Raya.

Ibu bapa bakal datang mengambil laporan kemajuan anak mereka.
...dan malangnya, setelah laporan diambil,
pelajar masih perlu tinggal di sekolah.
Wajib pulang jam 1.05 petang.
Kasihan.
^____^

12 comments:

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

huhu...jual org?....;p

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

nak jual orang macamner tu dear...
heheh meh kita cari stok same-same..
heheee

zamspotte said...

eh.. eh... ada translate blog kat sini... huhu, rajinnya kamu che'gu...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

Hari Terbuka--- teringat hari terbuka sewaktu sekolah menengah ku

hehehe

zAhiDah diHaz 17 said...

wah2.....best nya...windu nak balik zaman sekolah lagi...

ZARA 札拉 said...

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ :

hahaha~

nak kena jual mak incik?

ZARA 札拉 said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

jom!

ramai orang yg layak nih!

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

hahaha~

meh baca meh~

ZARA 札拉 said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

mesti best giler tu!

ZARA 札拉 said...

zAhiDah diHaz 17 :

hahaha~

meh sekolah meh~

.palisevenfold. said...

ahh, aku tolong ko ahh.

jual konek. mau?

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold.:

gila anda