Friday, July 24, 2009

Bila Aku Berbingkai Hitam - Senyum Palsu?


Aduh, ada orang kata senyuman aku adalah senyuman palsu.
Senyuman penuh kepura-puraan.
Aku cuma balas dengan satu soalan sahaja.

"Kamu tinggal dalam hati aku ke?"

Keji bukan kenyataan yang aku berikan kepada manusia itu?
Aduhai, adakah kamu mengenali aku hanya dengan melihat luaran?
Kalau kamu tahu apa itu keganasan domestik,
sumpah, kamu tidak akan menyatakan perkara tersebut pada aku.



**Senyuman Palsu Ke Ni?**



Oh ya, ini gambar pagi tadi tahu?
Jadi senyuman itu masih dikira segar.

Rasa bahagia pula bila bermain dengan gambar untuk membunuh niat membunuh orang lain.
Baiklah, hati ini penuh dengan kasih sayang.
Mana boleh benci-benci kan?
Lagipun, aku sudah ada permainan yang menemani aku.

Agaknya, kalau LCH nampak aku begini, apakah mungkin dia akan mengajak aku bermain bola keranjang bersama? Aduhai..

Hati sedang berbunga mawar merah, semalam kekasih gelap bertanyakan khabar dan gembira atas surat temuduga yang aku terima. Rasa bahagia walaupun dia diulit bahagia dengan isterinya.

Zara : Sedang sibuk mengemas untuk kenduri pada 26 Julai ini.
Sesiapa yang mahu berkunjung, sila hubungi aku ya? Cinta dan ciuman buat kalian!
Sila hantarkan surat elektronik kalian ke
beckham_shafaza@yahoo.com
atau
lordzarasean87@gmail.com

48 comments:

DIK AN said...

Kenduri apa kak? Nak etowt!

Hmm...satu puisi buat anda, dalam bahasa asing.

"I speak out my mind.
I question theirs.
It seems to me like no one really cares.

Peripherally blind.
Intellectually numb.
Ignorance by choice or just plain fucking dumb?

You're threatened by my mind.
You want everything the same.
But my questions still remain.
You boycott your brain.

You answer with fists
but my questions still persist.
You can rearrange my face
but you can't rearrange my mind.

You can beat this shell about me, but you can't touch what's inside!"

Setuju?

miss intanurulfateha said...

.kenduri ape?
.nk dtg la~
.bole x?

sharamli said...

makcik.........jemput kite x?

zan-xray said...

kalau kita nak ikut semua kata orang, barangkali kita tak kan kemana juga. bosan juga kan nak memenuhi kepuasan orang. baik jadi diri sendiri.
kau mengambil gambar di depan cermin ya kawan? aku suka aku suka hehe

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

cakap kan je pada dia
"kenapa perlu jeles kalau senyuman aku tak secantik kau??"


kenduri?????????????????????
kenduri apakah?

messyremo said...

hati aku telah di bunuh oleh gambar ini~~sgt comel

matila aku..

budak nakal mesti marah aku nanti~~hehe

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

lepas tu, dia akan malu-malu dan cakap

"eh..eh..saya bergurau je tadi..jangan la puji senyuman saya cantik.. biasa2 saja.."


lepas tu, ko tampor muka dia kuat2, dik

<< s| tED| >> said...

kenduri kawen ke..? kat mane? ekekekkeke..

cik ian@aH Lian~ said...

musuuukkk...
amik gambo tak ajak ian..
lalala

ashie023 said...

sape kawen????dak zara ke??(lari tajuk lagi)

KhairiL's said...

hoho
org x pernah komen pic aku dlm blog sbb aku jarang letak pic sndiri...

i kan pemalu...haha

razifembi said...

hi zara ...

bila zara tanya adakah senyuman itu palsu atau tidak ... saya pun tak bely jawab sebab saya tidak berada di dalam hati zara...hihihi

ada orang kata zara senyum palsu ker..??alahai ..sibuknya. ada plak org yang nak jadi pakar senyuman...

apa pun ... xsangka plak zara dah bergelar hajah.. beruntung nyerr.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

cekgi garang kelihatan chumel! wink2 ;D

QeMa said...

mana yg putih
sudah bertukar hitam
*sila lihat spek mata anda*

hehe ^_^

meo188 said...

taniah! taniah!

Pocket said...

senyum ada manis n tak manis, tahu kan :)
senyuman yg lama dah tahan tu.. kurang manis:)
yg stail...
'senyum!! senyum!! yg kanan tu kiri sikit, kakak bj merah tu masuk sikit..'
By this time senyman suma org dan basi:*

Gieyana said...

Kenduri? nak pegi..nak pegi..nak pegi...huhuhu...andaikata dirimu sponsorkn akak ngan air fare..harus jer ku terbang kesana..owhhh! demanding..heeeeeeeeee

zino said...

salam hujung minggu ....

ms ct said...

hai zara kenduri apa ni?

JIMMY ASMARA said...

senyum palsu sma ke ngn senyum plastik?

GUA x pandai senyum2 palsu ni.

sepatutnya LU lempang je budak yg cakap cm tu kt LU..

dont judge a book by its cover!

am i correct?

khaLifah feDi said...

emm rock wit your zara !!! hitam itu menwan tw !!!

meo188 said...

yipie! yipie! yipie!

leadleedeea said...

u just keep smilin dear..k?

Raihanna said...

Zara senyum camne pun tetap comey,kiut...
senyuman kamo leh wat orang cair cam dodol nie...
hik2

ZARA 札拉 said...

DIK AN :

Di An..sangat bermakna puisi itu~

AKu suka dan sangat setuju!

ZARA 札拉 said...

miss intanurulfateha:

sila datang syg~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

moh datang moh~

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

aku suka bila kamu kata kamu suka~

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

kak...aku suka keganasan yg kamu cuba sampaikan kak~

hahaha~

kenduri tunang~
hahaha~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hati kamu dibunuh?

aduyai..

ganas gambar aku~ hahaha~

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

aku mahu pijak dan bogelkan dia terus..boleh kak?

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

aku kenduri cerai ahh~

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

meh amik sesame meh~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

kejadah aku mau kawen?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

kamu memang sgt pemalu jambu~

I like!

hahaha~

ZARA 札拉 said...

razifembi :

salam bro~

aduyai...zara cuma gi umrah je~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

tak bleh lawan abg nuar siti sukerr kan?

ihiks~

ZARA 札拉 said...

QeMa :

yg putih masih ada syg~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

meo188 :

TQ!

woot~

ZARA 札拉 said...

Pocket :

hahaha~

benar kata anda Pocket...lama benor tahan~ hahaha~

ZARA 札拉 said...

Gieyana:

kalau rumah zara dekat dgn airport..dah belikan tiket kak~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

zino :

salam hujung minggu juga Uncle~

ZARA 札拉 said...

ms ct :

kenduri perceraian~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

JIMMY ASMARA :

hoyeah Jimmy!

ni yg gua kagum pada lu~

hoyeah beb!

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi:

benar KF!

ZARA 札拉 said...

meo188 :

haha~

yosh!!

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

alright sis!!

ZARA 札拉 said...

Raihanna:

aduh Rai syg~

masih tak boleh lawan kamu syg~