Thursday, July 30, 2009

Busuk Dan Tengik 5


Ini merupakan penulisan aku yang ke sebelas yang berkaitan dengan Si Busuk dan Tengik.
Legasi mereka masih utuh, InsyaALLAH.

************************************************************************

Semalam semasa Tengik sedang berada di atas talian (sila baca : online)
Si Hitam berbunyi kuat dan tertera nama Busuk.
Tengik dengan cepat dan tangkas menjawab panggilan Busuk.

Busuk : Beb, kau kat mana?
Tengik : Aku ada je. Rindu pada kau lah.
Busuk : (gelak berdekah) Ya, memang kau rindu je. Temuduga kau camne?
Tengik : Alhamdulillah, baik.
Busuk : Mereka tanya pasal apa?
Tengik : Tentang pendidikan, dan paling menarik, tentang blog.
Busuk : Bagus-bagus. Aku ada kerja untuk kau ni.
Tengik : Kerja apa?
Busuk : Kalau kau depan Sean, sila meng-atas-talian-kan diri.
Tengik : Baik!

Semalam Tengik menulis sesuatu di atas blog kepunyaan mereka berdua.
Tengik menulis atas dasar persahabatan dan janji yang terjalin di antara mereka berdua.
Tegar hati masih bersama atas dua dasar.
Profesionalisma dan peribadi.

Bila timbul soal profesionalisma, Busuk dan Tengik tidak akan ada unsur kompromi bila berhadapan dengan satu sama lain. Tiket profesionalisma mereka yang menyebabkan mereka masih bersama hampir setahun kini.

Peribadi.
Antara benda yang menyokong kuat diri mereka.
Jika seorang jatuh, seorang lagi akan menarik ke atas dengan kuat.
Tiada batasan dalam komunikasi mereka - integriti dan telus melihatkan sebuah kebenaran apabila mereka bersama dalam mengharungi hidup.

Dulu Tengik berseorangan tetapi tidak kini.
Dulu Busuk berdua tetapi kini tidak lagi.
Tetapi Busuk dan Tengik tahu, walau apa pun yang berlaku,
legasi mereka tetap utuh disebabkan dua faktor yang menjadi tunjang dalam sisi dunia mereka berdua.

Persahabatan tidak boleh dinilai dengan hanya mata kasar.
Mata hati itu lebih penting.

Nota Tengik : Penulisan yang dihasilkan oleh Si Tengik untuk Busuk boleh dibaca di SINI dan SINI.

20 comments:

cik intanurulfateha said...

.heee busuk dan tengik
.x de name laen ke syg? :P

ciK LyndaWawa igUana said...

busuk or tengik?
kehkehkeh...
bachin!
hahaha

~ Hariza ~ said...

~indah~


sesungguhnya tiada halangan dalam menanam ukhwah..hingga terputiknya keikhlasan, berbunga ketulusan..

joegrimjow said...

cube memahami dengn membaca link pautan

Lifesaver said...

aku conpius sape tengik sape busuk?

atiQah adNan said...

lor.. busuk dan tengik pulak..
heheh lepas ni ape pula sayng..?

pali.7x said...

iyerr...our fucking legacy gonna going and going on...

my turn for the write up ;p

hidayah said...

dia tya apa pasal blog ?

mEiZ SHA said...

yup!!!
persahabatan tu kan sgt telus syg...;p

Aku... Dia... Kamu.. said...

Dulu aku igt busuk tu perempuan. Tapi lelaki rupanya busuk itu! Betulkan?

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

takde~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

dushum!!

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

benar kata anda syg!

ZARA 札拉 said...

joegrimjow :

ah, terima kasih Joe~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

erk, jgn confuse syg~

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan:

kurang pasti kak~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

pali.7x :

hell yeah!

I'm waiting peeps!

ZARA 札拉 said...

hidayah :

err, siapa?

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

hahaha~

benar sis!

agree!

ZARA 札拉 said...

Aku... Dia... Kamu.. :

benar!!