Friday, July 17, 2009

"Eww!!! Itu Hobi Cikgu Ke?"


Soalan itu ditanya oleh pelajar Tingkatan 1 pada aku.
Mungkin dengan persoalan begitu akan membuat kami akan lebih mesra.

CZ : Kenapa tanya?
P : Mana tahu hobi cikgu sama dengan kami, boleh kongsi.
CZ : Awak rasa apa hobi cikgu?
P : Membaca agaknya cikgu.
CZ : Betul juga, tapi cikgu ada hobi lain.
P : Hobi apa cikgu?
CZ : Kalau nak tengok, cikgu ada gambarnya.
P : Boleh cikgu, tunjuk di depan lah cikgu. Nampak besar sikit.
CZ : Baiklah.

Aku capai Sean.
Wayar layar lebar aku sambungkan - biar seluruh kelas boleh melihatnya.

P : Cepatlah Cikgu.
CZ : Sekejap...ni dia. Menarik tak?
P : Eww...itu hobi cikgu ke?
CZ : Ya, kenapa?
P : Tak sangka itu juga boleh jadi hobi.

Ah, apa yang kalian fikirkan?
Bukan porno ya?
Tapi ini....



**Beg Darah Kali Ke-6, Kali Ke-7 Aku pergi seorang diri**



**Abaikan saiz lengan yang besar itu, dan gambar ini salah dimuatnaik**
Kelihatan terbalik.


Zara : Petang ini aku perlu menyerahkan markah kepada guru-guru kelas yang berkenaan.
Sebentar lagi perlu berjumpa dengan pihak berkuasa atas urusan melibatkan nyawa dan keselamatan aku.


50 comments:

mEiZ SHA said...

HeY i
PAgi ZAraKu..:)

AKak pUN sUKe dErma DARAh gAK...

<< s| tED| >> said...

ekekekke.. sayang! Aku hanya baru menderma 2 kali sahaja walaupun aku rasa darahku ini terlebih-lebih!!
ha ha ha

nampaknya kamulebih berani dari akudak zara! Ini tidak boleh jadi!!

aku harus curih darahmu agar ianya berkurangan dan kau tidak boleh menderma lagi!
Kejamkan?
ha ha ha ha (ketawa dengan ganas)

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

Hoyeah!!

Samalah hobi kita!!

^_^

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

aku tak kisah jika kamu curi darahku~

tapi bukan daraku tau?

Opps! Keji di situ~

hahaha~

cik ian@aH Lian~ said...

dah lama tak derma...
hehehe zaman kolej dulu rajin la..

my_name_is_omar said...

waahhhh...

sangat cantekkk la layout baru nih~~

aku dah tau,ni mesti renew lesen nih...
kalau tak,cmne nak merempit..hehe

cik intanurulfateha said...

.mak aii
.itu pun bole jd hobi ke?
.kite kene inject smalam pun dah nanges2 huhuhu

.dlu pnh gak nk derma
.tp x lepas sbb brt kite 38kg, tinggi 152
.mmg underweight
.sedey~ huhu
.so terpaksa la derma dara~
.opss tersasul plak
.maap ek cekgu :D

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~:

hehhe~

zara kalau tak dapat kat UTM, harus pergi sendiri hospital~

ZARA 札拉 said...

my_name_is_omar :

haha~

terima kasih cyg~

ihiks~

^_^

betoll! kamu sgt hebat!

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha:

hehehe~

memang hobiku syg~

jgn takut jarum eks?

atoi~

ashie023 said...

dak kecik nih, darah manyak upernye..aku baru derma sekali..x tahan dah..muehehehe..nmpk nye xleh jadikkan hobilah mende nih..

sharamli said...

0rg da try..
tp xsampai sminit da nk pitam..

hu3..mcm mne la kamo0 sampai 6 7 kali...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nuar sekali jer pernah derma darah... pastu dapat makan free...siti suker!

penjenayah merah jambu said...

takut jarum.
takut darah.
takut doktor.
takut-takut.

oh-no,sampai bilalah aku cuma berani nak derma darah pada nyamuk?..huhu..

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hehehe~

aku kecik tapi gumuk~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

er, mungkin sebab aku gemok kot?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

aku juga suka Nuar~

weet~

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu :

hehehe~

tidak mengapa sayang~

kamu akan berani nanti~

ihiks~

Naz said...

Derma darah amalan yang mulia...

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

dapat komen!!! bestnyeee...
akak tak pernah derma darah... hee~
takutlaah...

ZARA 札拉 said...

Naz :

benar katamu kanda!

ZARA 札拉 said...

tRuly tO be mYself 'Qa~:

aduyai~

jgn takut2 kak~

^_^

Naz said...

sudah hampir setahun kanda x ke pusat tabung darah. harus kanda pergi dlm masa terdekat ni...

GiGGLe GaL said...

dik,
aku slalu tak lepas nak derma darah.. mesti dorang tak berani amek darah aku dik..sbb darah aku ada mengandungi geng drakula dan geng vampire 606...

jadi, secara tak langsung, ko sedang berkawan dgn drakula la skang ni dik.. wkakakakakak..

[yAN!e][pUTraJAya] said...

kakak lom pernah derma darah...

takut...

=( hehehe

lea said...

bagusnya rajin derma darah
lea xpenah derma darah
takut..huhu

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

huh tu pun kira hobi yeh??

i.am.belle said...

zara!

ada tak student zara tahu zara punya blog?


hohohoho

razifembi said...

Ahhh aku ingat sambung jalur lebar ... nak tunjukkan hobi menulis blog ker...

rupanya ...hobi menderma darah ....

baguih baguih ....

tapi aku takot ...bukan kedekut derma darah nih ....


kalau aku pengsan amiklah banyak mana pun xpa ...

JohnJenin said...

Mulia hobi kamu Zara. Pakcik seumur hidup baru derma 2 beg. Tabik hormat buat kamu

tasikmerah said...

bagusnya zara.... :)


.

F A R Y N said...

aku baru 2 kali derma darah...
heheheeh...cam syok je tgk darah kembung lam beg tu...ahhaahhaa

ZARA 札拉 said...

Naz :

Pergilah kanda..

dinda percaya kanda akan lebih bahagia~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

huwargh!!

kamu dracula kak?

Edward Twilight tu sedara kamu ke kak? dia sangat kacak~

ZARA 札拉 said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hehehe~

usah takut kak~

derma jer~

^_&

ZARA 札拉 said...

lea:

takpe lea..

nanti boleh derma juga~

^_^

ZARA 札拉 said...

Richeal Phil @ Ritz ^-^ :

Oit~

mestilah~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hohoho~

tak sayang~

dan mereka tidak tahu aku aktif di dunia atas talian nih~

ZARA 札拉 said...

razifembi:

kalau begitu, cepat2 kamu pengsan, aku blkeh amikkan darah kamu~ hehehe~

ZARA 札拉 said...

JohnJenin:

ihiks~

sogan den pakcik~

tima kaceh~

ZARA 札拉 said...

tasikmerah:

meh kak~

kito derma~

ZARA 札拉 said...

F A R Y N :

memang syok gila beb~

slurp~

Naz said...

mungkin seronok, jika dijadikan sebagai hobi... spt dinda....
:-D

ZARA 札拉 said...

Naz:

Ahh~

Bisa saja kanda..=)

Signorina Syima said...

derma darah tak gemok ke?? tp aku takut jarum... tambah2 kalau cucuk kat lengan tu..

ZARA 札拉 said...

Signorina Syima:

hahaha~

tak gemuk pong~

^_^

Monkey D Luffy said...

bestkan derma darah

ringan jer badan rasa

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

betul tu Kapten!!

^_^

razifembi said...

kikiki ... tetap jugak takot kat jarum ...

...wahh zara ni cikgu yang dasat jugak ek ...

ZARA 札拉 said...

razifembi:

hahaha~

kira dasat eks?

lalalla~