Monday, July 27, 2009

"Ini Kenduri Penceraian, Bukan Pertunangan"


Semalam aku penat sangat.
Penat hampir mahu pitam.
Tidur malam hanya 3 jam disebabkan aku terlekat di telinga Si Hitam hampir 2 jam.
Sakit kepala tetapi tetap bertenaga.



Nasi yang sangat penuh dengan jagung.
...terlebih ramuan sehingga warnanya kelihatan seperti nasi minyak.



Ini pula pencuk yang penuh dengan kacang.
Ramuan terbaru yang ditambah oleh tukang masak.

...dan aku terlupa untuk mengambil gambar ayam goreng dan sambal udang.
Maafkan diri ini.
Gambar kurma daging boleh dilihat di MukaBuku aku.



Ini pula yang dititipkan kepada pengunjung yang menghadiri kenduri.
Aku rasa macam bagi bekal buat anak di pagi hari sahaja.



Dua budak kecil yang membuli aku dengan jayanya.
Bergantungan di baju aku sejak pagi - mengekori setiap langkah aku.
Aduhai, kalau ada anak sendiri, harus bagaimana aku lakukan?



Sebahagian kuih yang dijamu kepada ahli kenduri.



Ini ditaja oleh Mak Ngah.

Lebih banyak gambar di SINI.
Di MukaBuku aku.

Zara : Telalu penat. Aku kejang secara melintang. Esok akan menghadiri temuduga.
Doakan kejayaan aku ya? Dan hati sedang berbunga riang sekarang ini.

54 comments:

GiGGLe GaL said...

ini tidak adil!!!!!!!

sila kirimkan kepada aku..

GiGGLe GaL said...

ini tidak adil!!!!!!!

sila kirimkan kepada aku..

~ Hariza ~ said...

zara dear,
siapa di corong si hitam ye?
*wink*

aduhh..
kelaparan tgok nasi jagung..

good luck interview..
man jadda wa jada.. =)

Tijah said...

ada org masuk minang kah? hehehhe

k.e.r.i. said...

aku nak nasik tu.
aku nak!

cik intanurulfateha said...

.dem!
.rugi x pegi :(

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

oh menyelerakan...'rezeki harimau' nih! beshnyerrr :D

IxoR@ said...

sis tunggu2 kat umah, tak de pun kiriman bekal nasi tu....

Zara....nak jugak la.

khaLifah feDi said...

zara...!!@#$%^& tekak aku sakit tapi bile tgk menu tue terliur sdah hee~

farah said...

hati berbunga riang?

:P

faqhrule said...

ada pabedum lagi sedap..

ciK LyndaWawa igUana said...

sila kirimkan kepada aku jugak wahai zara sayang...

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

zara~
comel nye budak berdua tu.. tersenyum baca entry ni..,. ^__^

hidayah said...

wah
tiada jemputan...

ashie023 said...

pencuk tu acarlah..aku hengatkan aperlah pencuk tuh..kalu terengganu panggil acar timun..campur nenas..(pnjg pulok nama)

♥Hernee Nazir♥ said...

umah zara kt ne? cam sodap je kn..nape x anta kt umah akak sket..hehhe

tasikmerah said...

menggoda imannyalah nasi jagung tu...


.

sharamli said...

dah tau ap itu pencuk..
sgt c0mel budak 2 0rg tu..

nak ciummmmmmmmmm

nadia said...

auu my old theme

Yern Ain said...

oh. tu rupanya pencuk.

sedapppppp!!!!!!


telan liur tgk gmbr. huuu~

eh syg, napa ckp kenduri perceraian lak?

zan-xray said...

aku suka tengok susunan kuih dlm pinggan tu.

<< s| tED| >> said...

kalau bukan tetamu tak boleh dapat ke dak zara?/

aku rindu akan pecuk itu!! :(

zamdotcom said...

susunan kuih dlm pinggan sangat comel ^^

p/s: suka mkn kuih

Aku... Dia... Kamu.. said...

Ada ker orang bercerai dibuat kenduri? Atau sebenarnya kamu dipinang orang ek? Wah..wah..tahniah!

Raihanna said...

Good luck temuduga esok zara...
wah..
sedap nya makanan...
wat rai kecur je air liur nie...
oooo..
pencuk tu rupenye acar yerp....
tol ke zara.....
sedap2...
meh la kirim kt rai sket

messyremo said...

lorr..itu jer pencuk...

igtkan lain benor rupenya~~

betol cakap ashie tu~~hehe

bese r,kite kan org pantai timur~~haha

ashie023 said...

ye betul3 remo..aku mulanye memang tak tau pencuk tuh ape..maklumlah ambe org pantai timur..hehhe

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

hahaha~

sial geram kak~

haha~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

hahaha~

geram sampai 2 kali eks kak?

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

salam sayang~

terima kasih atas doa kamu~

siapa di corong si hitam?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Tijah:

belum ada kak~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

k.e.r.i. :

moh datang moh~

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

hehehe~

dah suruh dtg dah~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

harimau Nuar?

siti sukerr~

ZARA 札拉 said...

IxoR@ :

lupa alamat rumah akak~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

hahaha~

aduyai~

sapa suruh nyanyi je?

ZARA 札拉 said...

farah :

maybe sayang~

ZARA 札拉 said...

faqhrule:

btol tu cikgu!

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana:

meh alamat kak~

ZARA 札拉 said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

mereka pembuli kak~

uhuks~

^_^

ZARA 札拉 said...

hidayah:

eh, aku dah jemput lorh~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

acar kena masak, pencuk tak payah masok~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

♥Hernee Nazir♥ :

rumah kat Muar kak~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

tasikmerah:

hahaha~

goda kamu kak~

ZARA 札拉 said...

sharamli:

mah aku cium meh~

ZARA 札拉 said...

nadia:

oh, really?

ZARA 札拉 said...

Yern Ain:

aku udah bercerai~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

adui~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

boleh kot?

ZARA 札拉 said...

zamdotcom :

err..mau ke?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Aku... Dia... Kamu.. :

ada syg~

ada~

percayalah~
haha~

ZARA 札拉 said...

Raihanna :

memang sgt sedap~

sila kirim kepada zara kek coklat~

haha~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

aiceh~

apa kena mengena dgn tmpt tinggal?

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

penyokong si emo nampaknya kamu~