Wednesday, July 15, 2009

Kadangkala Kekejaman Itu Perlu...


Banyak kata-kata yang aku terima hari ini.
Kebanyakkannya dari merka yang tidak melunaskan janji mereka pada aku.
Seperti hari sebelumnya, aku masih bertugas di pintu pagar merangkap tepi jalan sekolah.
Berbumbungkan perhentian bas.

Pelajar-pelajar yang tiba mengerumuni aku.
Buku-buku dan lembaran latihan dihulurkan kepada aku.

"Cikgu, maaf lambat. Cikgu terima lagi tak buku ini?"

"Cikgu, saya nak hantar buku."

"Cikgu, ambillah buku saya ini. Ambillah cikgu"

Aku pandang muka mereka.

"Awak nampak cikgu tengah buat apa? Petang ni ada ujian mata pelajaran saya kan?
Hantar selepas ujian."

"Baik cikgu! Terima kasih. Dapat markah lagi tak cikgu?"

Aku pandang mereka lagi.

"Tidak. Sudah terlalu lewat."

"Cikgu, tolonglah cikgu. Dapat sikit markah pun jadilah."

"Tengoklah nanti."

"Terima kasih cikgu. Cikgu memang baik hati. Cantik pula tu."

"Masuk kelas, tak payah puji lebih-lebih"

InsyaALLAH, aku masih akan beri markah.
Tapi bukan sebanyak yang aku janjikan jika mereka hantar pada hari Isnin.
Siapa tangguhkan, dia akan menanggung akibatnya.

Zara : Kertas jawapan pelajar menimbun depan aku sekarang ini.
Kepala pusing. Sebenarnya aku tidak rabun.
Aku memakai kaca mata jika hanya aku memerlukan tumpuan yang lebih ke atas sesuatu.
Hari ini aku tidak pakai.
^_^

31 comments:

atty's said...

kadang2 kita memang perlu kejam..

Monkey D Luffy said...

kalau aku ler kan

aku bagi 100% sebab dipuji

ko buatlah cam tu gak

KhairiL's said...

dorg puji sbb nk markah lebih

PETAK.! said...

Hehehe.Nanti bagi markah PETAK lebih jugaa ya.:DD

cik intanurulfateha said...

.cikgu kejam tp cikgu tetap comel
.sayang cikgu :P

sharamli said...

hari ni x memerlukan tumpuan?

BabySiiaOzz said...

>< kau kejam ke tak i still love you ><

ZARA 札拉 said...

atty's :

hehehe~

betul tu kak!

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy:

ihiks~

aku tak makan pujian~

woot~

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

mmg pon jambu~

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

bleh!


hahahaha~

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

huwaa!!

aku chumel kah?

ZARA 札拉 said...

sharamli :

masih perlu syg~

ZARA 札拉 said...

BabySiiaOzz :

aiyoo~

I love u too sis!

<< s| tED| >> said...

kalau pujian bermakna itu tidak bermakna...

a.b geldofg said...

:)

k.e.r.i. said...

amek buku hempok je atas kepala masing-masing.
hahaha

ashie023 said...

..ye, perlu lebih tegas lagi dalam menangani bebudak yg sengal..harapkan pujian saja, x akan mengubah segala-galanye..silalah bebudak ko ampu cekgu zara ngan ais krim ke, donut ke, pisang setandan..mesti cekgu zara bagi markah 150%..muehehehe

meo188 said...

smack down je budak2 nakai nie eh!!!

messyremo said...

ala..garang2 kamu pun..

kamu tetap comel zara~~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

sangat tidak bermakna~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

a.b geldofg:

^_^

ZARA 札拉 said...

k.e.r.i. :

teringin aku buat~

^_^

ZARA 札拉 said...

ashie023:

kalau tiket Harry Potter, mungkin hadiah ampuan terbaik setakat ini~

ZARA 札拉 said...

meo188:

keganasan di larang di sekolah...

hahaha~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hehehe~

ye ke?

woot~aku segan~

en_me said...

hi cikgu yg chantekk n jeliterr tewww..

Dakjaat™ said...

cuba jangan dengar kata2 dorang smua tu?? dengar naluri hati sendiri...

ZARA 札拉 said...

en_me :

hi encik me!!

ZARA 札拉 said...

Dakjaat™ :

naluri aku kata aku apa eks?

messyremo said...

haha..

kamu segan?

aku tak percaya~~

bukan patut bangga ke?haha