Thursday, July 02, 2009

Kalau Ada Air, Itu Kita Panggil Basah Kan?


Hari ini sudah pasti aku akan basah.
Nampaknya langit tidak kedekut untuk memerah awan.
Hujan mencurah-curah jatuh dan aku mengira titisan hujan yang turun.

Mata mengerling ke arah jam.
Waktu untuk ke sekolah hampir tiba.
Aku masih termenung di tepi tingkap.
Sejuk.

T______T

Alangkah bahagia kalau aku adalah pelajar.
Cuaca hujan ada alasan untuk tidak ke sekolah.
Sekarang aku adalah guru.
Segala jenis cuaca akan aku tempuh.

Petir, kilat sabung menyabung.
Aku tersenyum sendirian.
Aku hanya ada motorsikal ketika ini.
Aduhai...

32 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

Alangkah bahagia kalau aku adalah pelajar.
Cuaca hujan ada alasan untuk tidak ke sekolah.
Sekarang aku adalah guru.
Segala jenis cuaca akan aku tempuh.


bagus sgt part ni... luv it! :)

cik ian@aH Lian~ said...

"Aku hanya ada motorsikal ketika ini."

-situasi sama
demi tujuan yg sama.

p/s:semoga dapat berkat-Nya.
eh, maaf menyibuk dlm blog cik zara.

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hehehe~

time kaceh Nuar..=)

ahh, kalaulah aku seorang pelajar ketika ini~

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~

terima kasih singgah dear..

Ameen~

messyremo said...

teponla GPK HEM..

mntak tolong amek jap..huhu

[yAN!e][pUTraJAya] said...

teringat zaman sekolah selalu banjir semasa hujan....

heheh cikgu2 pakai kasut getah mcm pua chu kang pi sekolah

ahahhaha....

~ Hariza ~ said...

zara..
tentu manis klu berbaju hujan..
er..tapi klu berbaju kurung, camner ek?hmm..

khaLifah feDi said...

heee~ emm nmpk nye cikgu bersmgt waja lah emm saya salute..!!

alif-mikail said...

gud one!

mrblind said...

pernah dengar tak pasal baju hujan? hahaha

Naz said...

ada moto pun dah kira ok dinda.. bawak la baju hujan sekali....

Bangga bila dpt kenal dng seorang pendidik... :)

GiGGLe GaL said...

cikgu yg di kasehi,
anakmurid mu hari ni telah ponteng sekolah.

sekian,

pecah kaca pecah gelas
sudah baca, jgn balas.

wakakakaka... muah muah!

sharamli said...

mot0 p0n 0k la kn

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

masa hujan dalam kelas hanya ada 5 atau 8 orang pelajar je dalam kelas.. heheheh

IxoR@ said...

Naik motor pakai payung...basah tak?

:P

leadleedeea said...

bebeh...kan bleh amik MC..mueheheheheh~!!

Aku... Dia... Kamu.. said...

Nasib kita serupa setiap kali tiba musim hujan..huhuhhuu..

Aku faham perasaanmu sahabat!

ZARA 札拉 said...

messyremo :

GPK HEM suruh naik bus..uhuks~

ZARA 札拉 said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

urg~


banjir~


bahagia amat~

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~:

uh~

ku berjaket tebal~

lalala~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

hahaha~

thanks KF!

aku salute sama kamu juga!

ZARA 札拉 said...

alif-mikail :

Thanks Koi!

ZARA 札拉 said...

mrblind :

pernah bro~

ahaks~

besar benar...cam cacat je aku kalau pakai baju hujan~

ZARA 札拉 said...

Naz :

aduh kanda...

pujian kanda menggunung~

dinda rasa malu~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

cikgu suka balas sayang...

"kamu suka makan rambutan,
mari sini cikgu rotan"

lalala~

chup!!!

ZARA 札拉 said...

sharamli :

ok gaks sha~

lalala~

ZARA 札拉 said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha~

kelas ku ada 3 orang je tadi..memang haram~

ZARA 札拉 said...

IxoR@ :

tanganku ada 2 je kak~

uhuks~

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

masalahnya ku gaji hari kak~

uhuks~

tak kerja, takde gaji~

ZARA 札拉 said...

Aku... Dia... Kamu.. :

terima kasih kerana memahami aku syaang~

uhuks~

vidadarisakura said...

eh bukan kah kakak ini polis?


hahaha

ZARA 札拉 said...

Vivi:

hahaha~

polis simpanan aku nih~