Tuesday, July 21, 2009

Kamu Mahu Kismis Atau Air Perapan?


Oho, walaupun sudah menjadi penanam anggur secara rasminya semalam,
aku masih dihantui oleh kegiatan rasmi aku selama 2 bulan ini.
Sungguh dan amat dihantui.
Gila betul aku pada pekerjaan.
Ya, aku sudah bernikah dengan pekerjaan barangkali.



Sudah lama tak menggila seperti ini.
Rindukan saat bahagia berjalan bersama teman-teman tercinta.
Rindukan gelak ketawa setelah seharian memerah otak.
...dan aku rindu mahu mengeluarkan suara selantang dua bulan yang lepas.



Rindu saat manis menjalani kegiatan luar.
Kegiatan ilmu dan semestinya tiada unsur jenayah.
Ya, tiada unsur jenayah.



Berita yang dibaca di dada akhbar (mengapa dada ya?)
menyatakan sesuatu yang berkait rapat dengan apa yang ditaburkan di kampus tercinta.
Aduh, rindu semua.



Kegilaan yang mungkin tidak tercapai lagi.
Aku sangat gemarkan gambar-gambar di atas.
Memori indah semuanya.

...dan bila ditanya oleh mereka yang kurang arif tentang diri ini...

"Mengapa kamu selalu ceria?"

Jawapannya hanya satu.

"Hati aku dibajai dengan kasih sayang, maka hati itu akan berbunga dan bertaut rapat dengan mereka yang menggemburkan tanahnya"

Zara : Cepatlah tiba saatnya bulan Ogos. Tanggal 17, 22 dan 29.

56 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

kak yanie pun ceria...mcm kamoo...

lallalala.....

messyremo said...

hehe..

semoga kamu sentiasa ceria zara~~

DIK AN said...

You are somehow poetic.

ashie023 said...

oh yea..jaman beronggeng sudah tamat..tp walaupong jaman gumbira sakan sudah xde, sentiasalah ceria lam hidup..

jap..kenapa sejak aku masuk belog zara ni, aku dah jadik serius plak???aigooo...

ganbatte zara-chan..Hwaiting!!
(ceh..bahasa jepun ngan korea tu..ngeh3)

<< s| tED| >> said...

wah!! Aku juga rindu zaman aku berhoye-hoye.. terasa ingin bepossing sakan seperti kamu dan menepek gambar di blog.

tapi aku takut blog aku senget sebab berat aku agak tidak seimbang !! :(

JIMMY ASMARA said...

GUA mahu air perapan..

biar kasi khayal!

Hati2 beb..LU dikepit oleh 4 jejaka (gambar 2)

Bahaya2

Naz said...

ohh.. rupa2nya dinda sudah berhenti jd cikgu?? kanda ketinggalan bas rupanya...

Wanita Itu said...

wah....
wa juga rindu zaman2 tersebut..
saat bersama rakan2...
pergi berkelah beramai2..
apa jua aktiviti dijalankan bersama..
pasti tarikh2 tersebut,tarikh dimana kamu akan berjumpa dengan rakan2 mu kan zara? :)

zAhiDah diHaz 17 said...

hurm...sekarang zaman kesibukan dengan projek2 tahun akhir....sangat tension...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

1. gambo kedua itu d kampus kota, KL kan?? arghhh..rindu.


ko konvo 17 kan? kan??

patut la ko awek muda dik. ko selalu ceria.

ZARA 札拉 said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

hahaha~

samalah kita kak~

^_^

ZARA 札拉 said...

messyremo:

Thanks Omar~

ZARA 札拉 said...

DIK AN:

really?

I love language and it turned me on every time I have keyboard in front of me~

ZARA 札拉 said...

ashie023:

ntah..aku pelik~

kamu sungguh serius bila di sini..

mengapakah sayang?

tell me!

hahaha~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

aku pasti aku lebih berat sayang~

berhoye2 kata kamu~

ZARA 札拉 said...

JIMMY ASMARA :

LU nak air perapan...

bleh jer..tapi nanti Pakcik Misai Walrus kejar kamu...hahaha~ GUA tau LU mesti kenal itu pakcik~

ZARA 札拉 said...

Naz:

ketinggalan bas takpe kanda..masih sempat kejar~

khinhooi said...

it is not about UTM but much rather about myself...

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

hehehe~

kenangan adalah inspirasi terbaik~

^_^

mungkin hanya 17 sahaja aku bersama mereka...yang lain aku adalah bersama diriku mungkin~

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

ahh, benar kak~

kampus indah bukan?

^_^

aku memang begini kak~ senyuman aku untuk kamu semua~

ZARA 札拉 said...

zAhiDah diHaz 17:

ihiks..

no more FYP for me!

hahaha~

ZARA 札拉 said...

khinhooi :

ahh, lil bro~

i know u can face it!

jia you dear!

JIMMY ASMARA said...

semestinya kenal!

Die bestfrend bapak aku..

sial punya Jimmy!
LU cakap x jujur lagi
*GUA kata pada diri sendiri*

Huhahuhah...

LU menganggur la skrg beb!?

nape x keje as ammah ke dulu?
satu pertanyaan ok!

peace!

ZARA 札拉 said...

JIMMY ASMARA :

Kejadahnya Jimmy!

Gua cikgu beb!

hahaha~ dan gua tak punya kemahuan di situ, nafsu gua hanya pada buku2~

leadleedeea said...

out of topic...akak mcm agak distracted ngn ur cursor..eheheheee~!!!

BabySiiaOzz said...

dont close ur blog kak T_T
n where can i buy kismis?
i have heard a lot of good things about it!
and and what kenduri?? nak pergi!

reply to my facebook.. gtg ><
*hugs*

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

kamu penyokong mana kak?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

BabySiiaOzz:

u can find it any shop dear~
^_^
really good indeed, plus u can eat dates as well..nice lor~

kenduri in my house. wanna come?
26th July~

ciK LyndaWawa igUana said...

saya pun mo ceria macam kamu...erm...

penjenayah merah jambu. said...

kemampuan luar biasa kau untuk ceria selalu memang menakjubkan..
tak dapat aku byangkan macammane sempitnya dada kau dengan kasih sayang,mesti melimpah ruah,.hahaha :)
slmt berkonvo zara,..

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

bleh kak Lyn~

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu. :

Terima kasih cinta hatiku~
aku sayang kamu.
kamu ajar aku tersenyum.
kata2mu buat aku kuat sayang~

i.am.belle said...

comelnya pakai seluar putih.

bestkan zaman belajar ni, zaman bekerja stressnya lain macam.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

u gemar, i pun gemar tgk ;)

eliza said...

hepi..hepi.. ;)

k.e.r.i. said...

terharu betul lu ingat birthday gua.
17 ogos. hahaha

KhairiL's said...

time bljr paling best dan setiap gmbr tu menjadi kenangan

farah said...

kan bagus kalau kau sentiasa ceria sayang.

:)

John Iverson said...

Smart!!!!

ZARA 札拉 said...

i.am.belle:

benar katamu sayang~

hahaha~

comelkah?

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

I like u too~

aiceh~

ZARA 札拉 said...

eliza :

love u dear!

ZARA 札拉 said...

k.e.r.i. :

huh...

tu tarikh konvo gua~

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

betul tu Jambu!

ZARA 札拉 said...

farah :

aku berharap begitu juga sayang~

ZARA 札拉 said...

John Iverson:

Thanks John!

hidayah said...

waaaaa zaraaaaaaa !!

rasa nak jerit je kat sini cz da lama x datang menjenguk...

sudah jadi pggagur terhebat kah anda ?

ZARA 札拉 said...

hidayah:

jeritlah yaya~

mau chium pon takpe~

~ Hariza ~ said...

tiap gambar punya cerita tersendiri..
..rindu menggamit kenangan..

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~:

benar katamu dear~

mira amair said...

weh..bju kemeja yg ko pakai kt gmbar atas skali tu mcm aku la..kaler pun sme..
ayoyoyoyo!!

ZARA 札拉 said...

mira amair :

hahaha~

ye ke?

atoii~

sharamli said...

rindu kam0o..

sharamli said...

sambung la master..ekeke

ZARA 札拉 said...

sharamli :

ahh, aku rindu kamu juga~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

aku dah tolak tawaran itu sha~