Sunday, July 12, 2009

Nombor Telefon Di Atas Sekeping Kertas


Hari Jumaat.
Aku mengajar di kelas 2G.
Pendidikan Seni Visual.

Mereka sudah mengerti.
Kalau tiada pensel atau pemadam, Cikgu Zahrah ada bawa.
Tiada kertas, cikgu juga sediakan.
Cuma warna sahaja yang cikgu tidak akan bawa.

Mengajar mereka mengenai KESATUAN dalam lukisan.
Aku memilih aktiviti tema sebagai satu cabang kepelbagaian.

Pelajar sedang sibuk melukis dan mewarna.
Ada seorang pelajar menggamit aku.
Pelajar lelaki Cina.

YB : "Cikgu, ini kertas cikgu ambil."

"Kertas apa ini?"

YB : Cikgu ambil sahajalah.

Aku buka kertas itu.

"Ini nombor telefon. Siapa punya?. Awak ke?"

YB : Tak tahulah cikgu. Awak ambil, simpan. Kalau mahu telefon pun boleh.

"Siapa punya? Kalau tak tahu, cikgu tak nak telefon"

YB : Kalau tak mahu telefon pun tak mengapa, cikgu simpan sahaja.

Sampai hari ini, aku masih simpan dalam bekas pensel aku.
Entah siapa punya nombor telefon genggam yang dia beri pada aku.

Kalau abang dia punya mungkin agak berbaloi.
Kalau dia?

**YB itu adalah singkatan nama dia**

Zara : Mulai esok, aku diamanahkan sebagai ketua guru bertugas minggu ini.
Semoga aku tabah datang ke sekolah lebih awal dan pulang lebih lewat selama seminggu.

42 comments:

zamspotte said...

MOga tabah dalam hadapi tugas... haha... amek jer lah.. org dah bagi, tak bahek taw tolak pemberian org... LOL

cik intanurulfateha said...

.haha gatal!
.kalau pakcik die atau atuk die bagaimana syg?
.atau bapak die?
.penah dgr lagu ayahku kawen lg?
.haha jap lagi yb akan nyanyi "ayahku kawen lagi dengan cekgu ku"
.lalala~ :P

messyremo said...

kamu curang~~hehe

wah,semoga tabah ek..

igt pesan aku,dgr lagu miley sebelum ke sekolah..

xpun dgr MP3 mase bwk moto cm aku..

sharamli said...

nak jgk n0 f0n tu..

PETAK.! said...

Yong Beng.?Ahahaha.Tak kan ada nsfsu dengan anak murid kot.:D

farah said...

agaknya nombor telefon abangnya yg kacak?

aku cemburu, sayang!

haha.

:D

Yern Ain said...

student pgl cegu "awak"?

fuhhh.. setudent..student..

KhairiL's said...

try la test sms no

just say hye :)

zino said...

no mistri......... hehe

Tirana said...

Entah-entah nombor talipon datuk dia..hehehe..

k.e.r.i. said...

tu nombor ah long weh.

najwa hazirah halmi said...

mesti no kete sewa...
lalala~

Precious said...

Cuba le call ... nanti citer apa jadi ek?
Selamat bertugas, guru bertugas!

ZARA 札拉 said...

zamspotte:

hehehe~
memang sudah hambik, cuma belum telefon~
hahaha~

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha:

hahaha~
kalau ayahnya...
dia akan nyanyi lagu ayahku kawen lagi versi Mandarin~ LOL!

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hehe~

mana ada curang syg?

aku setia padamu~

lalala~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

nak?

serius? hehehe~

ZARA 札拉 said...

PETAK.!:

bukan~

You Bin...=)

^_^

owh, tidak..aku bukan pedifilia~

ZARA 札拉 said...

farah:

kalau abgnya yg kacak...harus sahaja aku laju menekan telefon~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :

budak Cina selalu guna awak..mungkin lebih mesra atau susah mahu guna perkataan cikgu kot?

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

oit~

segan gua...=P

ZARA 札拉 said...

zino:

tu lah pasal Uncle..

sgt misteri~

ZARA 札拉 said...

Tirana:

kalau datuk dia kaya...mungkin zara akan consider..boleh tak?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

k.e.r.i. :

hahaha~

apakah?

jerung punya ke setakat ikan bilis?

ZARA 札拉 said...

najwa hazirah halmi :

kalau kat universiti, mungkinlah kereta sewa..hahaha~

ZARA 札拉 said...

Precious :

hehehe~

terima kasih kak!

Jard The Great said...

try la sms.. ehehe..

en_me said...

hi cekgu yg jeliterr teww.. ehehe

cik ian@aH Lian~ said...

cekgu zara,
saye pun nk bagi no gak...

010198747857

no akaun saya,
kalo kaye bank in kan
dalm 4 juta bleh?

ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

hahaha~

amboi2 kamu syg~

ZARA 札拉 said...

en_me :

hi en me yg baik hati~

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hahaha~

ni kes dah guna wang terlebih coping ye syg? hahaha~

GiGGLe GaL said...

wah.. dah ade sikret admyrer.. wakaka... harap2 itu nombor abang beliaw la..

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

aku juga harap begitu kak~

hahaha~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hakhak.

ades. ni kes anak murid mengorat cikgu atau?

ashie023 said...

jujur nyelah YB memberi no telefon...cekgu xnak tepon pong, suh disimpannye..kalu den, den bagi kat Pengetua suh tepong..muahhaa

<< s| tED| >> said...

meh nombor tu.. aku try tepon.. meuehehehhe..

ah long kot.. leh pinjam duit ribu2... ekekekekke

samat ari isnin.. n selamat jd guru bertugas!!

penat kan jd guru bertugas niu!!

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda :

ku tak nak mengurat budak tingkatan 2~

uhuks~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hahaha~

kang pengetua tepong jadik hal laing kang~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

hehehe~

ko nak?

meh amik~

hahahaha~

^_^

Monkey D Luffy said...

call le

kot2 bapak dia

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

erk~

takut daku kapten~

uhuks~