Friday, July 31, 2009

Pemeriksaan Dara...Mahalnya...


Kejadian gila semalam membuatkan B datang menyerang aku pagi ini.
Ya, jangan dibuat main dengan bakal pengantin.
Harus aku yang mati dibelasah di situ juga.



Aku rasa B, kalau kamu memakai pakaian pengantin seperti ini,
harus terus dikendong oleh Sang Jejaka. Aduhai.

B : Kenapa dengan kamu ni?
Aku : Kenapa apa?
B : Kenapa tulis macam itu? Otak kamu dah tak betul?
Aku : Mungkin - Eh, lupakan sahajalah. Aku dah baik dah ni.
B : Biar betul?
Aku : Betullah. Macam mana dengan persiapan perkahwinan? Tangguh lagi ke?
(Tukar topik dengan laju)

B : Nak kena buat pemeriksaan dara...
(Ketika ini suasana sangat hiruk pikuk)
Aku : Kena buat pemeriksaan dara?
B : Ya, mahal pula tu.
Aku : Kenapa nak kahwin kena periksa tu semua?
B : Memanglah sekarang ni kena buat macam tu.
Aku : Alahai, kahwin sahaja dengan Jejaka, pandailah dia periksa nanti.
B : Kamu ingat Jejaka itu doktor? Kan dah kata kena periksa sebelum kahwin.
Aku : Aku tak sangak Jejaka sangat ambil berat hal ini.
B : Memanglah kena ambil berat. Nanti kalau ada penyakit kan susah?

Aku : Eh, apa kena mengena dara dengan penyakit ni?
B : Oi, apa pula dara?
Aku : Dah kamu yang kata dara.
B : Darah lah! Pemeriksaan darah!
Aku : Oh, patut pun mahal...Tapi kalau periksa dara lagi mahal...
(aku gelak secara keji)
B : Kalau kamu mahu penerajang dari aku sebelum pernikahan, kamu berani cakap lagi Zara.
Aku : (gelak)



Zara : Mahu melupakan masalah yang menimpa. Tak berbaloi untuk menyusahkan diri sendiri.

50 comments:

DIK AN said...

Zaman sekarang dara pun kena periksa juga kak...

GiGGLe GaL said...

hish..ko nih...pemeriksaan dara je? taliperut tak mo? wakakakak..

Mie said...

haha.. dara aja yang kamu dengar ya!!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

dik. pemeriksaan HIV akak pnah dgr la..pemeriksaan dara belom lagik. ko jgn bukan-bukan dik.

cik intanurulfateha said...

.cuak!
.hahahahah~

ashie023 said...

ahahha..blushing jap baca part last..ahahha..ko ni dengo dara ke darah??betul ko kene korek tinge daaa...ahahhaa

Lifesaver said...

lain kali cakap biaQ terang..dengaQ biar jelas...hehehehe...

nonna manis said...

hahaha ado salah denagr ke kak...
hehe klaka la awk ni zara

~dARlee zURiS~ said...

erk.tekejut
bila masa pulak kena wat pemeriksaan dara sebelum kawen?huhuu...

~ Hariza ~ said...

:D
selain ujian hiv, ni pemeriksaan utk talasemia ke zara?

p/s: jom lupakan masalah..

Precious said...

Hih hihhh ... jangan nak derma dara sudah lah yer ...

zamspotte said...

Hidup kena terus... walau apapun yang terjadi... moga kamu bahagia...

Mahal btullah... zaman skang ni, apa-apapun leh berlaku

olin said...

laa.. periksa darah rupanya.. kusyuk giler aku baca td.. haha~

ber_uwang said...

kalau nak tau dara ke tidak carik orang nama DARA. hik hik hik

zino said...

macam macam pemeriksaan kena buat bila nak kawin ya.. hehe

atty's said...

ahkak anak dara lagi tau..ekekekkekke..bluwekk..

najwa hazirah halmi said...

gler arh..
wa pon baru bersembang2 psl dara ngn rummte..
kiter ader telepati ker...???
haha~

ciK LyndaWawa igUana said...

zara, kamu dah nak kawen ker????tunggu aku zara..

<< s| tED| >> said...

eeeee dak zara ni.. nak kena buat alat dengar tambahan.. tajuk adalah seuspender tau!!

Raihanna said...

Zara!!!!!!!!!!!!!!!!
rasa nak sekeyh2 kamo...
DUSH2....
adeyh2..
tertipu rai rupanya......
hahahhahahaa...
ingat tol2 zaman sekarang ada nak check2 camtu...
haha..macam malu je kalau nak kena tengok tang situ..wakakakkakaka...
adeyh2..
kamo nie nakal betul la....

Naz said...

bagaimana pula dng pemeriksaan teruna?

Monkey D Luffy said...

meh aku check dara

ZARA 札拉 said...

DIK AN :

Pergh dik~

Laju je kamu ye?

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

tali pinggang sekali buleh?

ZARA 札拉 said...

Mie :

hahaha~

salah dengar Mie~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hahaha~

kenapa kak?

ko takut ke?

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

hahaha~

aiyork~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hahaha~

dah korek pagi tadi~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

hahaha~

baiks kak~

ZARA 札拉 said...

nonna manis :

hahaha~

nak wat camne kak?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

~dARlee zURiS~ :

hahaha~

^_^

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

hahaha~

darah untuk talasemia~

ZARA 札拉 said...

Precious :

hahaha~

benar kak~

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

hahaha~

bersedia sahaja kan?

ZARA 札拉 said...

olin :

hahaha~

meh aku check kamu~

ZARA 札拉 said...

ber_uwang :

cam sinetron tu ke?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

zino :

hehehe~

Uncle..=)

ZARA 札拉 said...

atty's :

apa?!

akak ada anak dara?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

najwa hazirah halmi :

kita ada hipnosis~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

oh~

itu mesti~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

spender?

apakah?

ZARA 札拉 said...

Raihanna :

hahaha~

kena dush dengan Rai~

Ihiks~

ZARA 札拉 said...

Naz :

zara bleh check kan~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

..dan meh aku check teruna~

Naz said...

aduhai dinda... bagaimana caranya...? boleh periksa kanda ?

ZARA 札拉 said...

Naz :

hahaha~

mana boleh bagitahu?

Naz said...

adakah dinda ada alat doraemon utk mengesannya?? :p

meo188 said...

uiks... romantiknye... huhuhu :p

ZARA 札拉 said...

Naz :

dinda lebih menyenangi Sin Chan~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

meo188:

hahaha~