Monday, July 13, 2009

"Saya Pencinta Sawah Yang Setia"


Ada cikgu di sekolah yang pelik.
Kenapa aku selalu tolak dari mahu makan nasi selama aku mengajar di sana.
Cikgu-cikgu ramai yang rajin buat jamuan nasi, tapi aku tak makan.
Maksud aku, aku tak makan nasi.
Lauknya aku masih makan.

"Kenapa awak tak makan nasi?"

Zara : Saya pencinta yang setia.

"Maksudnya?"

Zara : Saya cintakan sawah padi. Saya sukakan kehijauan sawah.
Maka dengan itu, saya sukakan padi juga. Sayang sangat-sangat.

"Sebab itu tak makan nasi?"

Zara : Ya.

http://antaradua.files.wordpress.com/2009/03/sawah-padi1.jpg

Kredit gambar di sini


Zara : Badan aku sangat letih. Tiba di rumah dalam jam 7.23 malam tadi.

36 comments:

cik intanurulfateha said...

.kt ruma pun x makan nasik lgsung ke?
.haishh mau diet ka?
.x gumuk pun kite tgk

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

katakan saja kamu mahu diet... :p cett!

ashie023 said...

a'ah..yelah tu pencinta yang setia?(tp ye ke)..padahal nk diet..muahhaha..

PETAK.! said...

Sawah memang cantik.

cik ian@aH Lian~ said...

oit2,
jgn asik tak mkn ns.
tp, kalo balance dgn
makanan lain
takpe lar.

sharamli said...

7.23 makcik tu ad lagik x?

Precious said...

Ehh .. pelik nih! Pegi ler makan nasik. Nasi panas sedap tau ... Amacam bertugas ari Isnin? K?

<< s| tED| >> said...

leh caye ke dak zara.. ko diet ek? ko nak lemak2 kat badan aku tak?? muehehehhe..

Yern Ain said...

errr.. everyone said u diet.

mnde kn? memg we all pencinta sawah yg sejati.

save the environment because its green. :)

messyremo said...

kalau sayang sawah padi dan suke hijau sawah..

ape kate tanam padi di rumah anda..

barula hijau mate memandang,barula pencinta setia..hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

ya...zara ingin diet..
jom puasa sebelum bulan puasa..dapat hilangkan lemak...

Monkey D Luffy said...

eleh

diet ler tu

Luth Textile said...

rumah dkt sawah padi ke?

en_me said...

chenta tak semestinyerr bersatewww kannns.. ehehe, salamm cek zara tewww

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

tak makan~

hehehe~

ku gumuk amat~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

mna ada~

takde pon~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hehehe~

aduyai...setiaku bukan untuk dikorbankan gitew~

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

sangat cantik kan?

ku suka!

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~

bila tak makan nasi, ku rasa agak kacak~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

dia takde kat luar, tapi pintu rumah dia masih terbuka~

ZARA 札拉 said...

Precious :

dah terlupa apa rasa nasik~

hehehe~sangat penat woot~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

aku sudah sangat gemuk~

sila jgn pindahkan ke sini~

uhuks~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :


yeah baby!!

memang kita sukakan kehijauan!!

ZARA 札拉 said...

messyremo:

tanah tak sesuai lah syg~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

mana ada diet?

LOL!

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

eceh, siap kurik idung tu~

hehehe~

ZARA 札拉 said...

Luth Textile :

dekat gaks~

^_^

ZARA 札拉 said...

en_me :

betul tu en me..tapi ku mahu cintaku dan sawah padi bersatu~

^_^

MOKCIK AZWA said...

Lama tak menjenguk blog zara..mokcik baca dari mula sampai akhir...tergelak baca pasal student nak kenalkan dengan seseorang.

Tapi tabik la jawapan zara tu..mokcik masih ingat zaman mokcik blajar dulu mmg takde BF pon...tapi kuar U ajer jumpa cik abe terus kawen hehehe. Member2 yg tunggang langgang bercinta masa kat U dulu ada yang still bujang sampai la ni..urusan jodoh ni kan ditangan Allah.

Pasal bawa moto laju..ehehe..40 ke 50 tu kira laju ker ihiksss..

Wah..pencinta sawah sampai tak makan nasi yerr..i lap u cikgu errkk...sawah...hehehe

ZARA 札拉 said...

MOKCIK AZWA :

hehehe~

Mokcik..happy zara dengar mokcik suka baca apa yang zara tulis..=)

hehehe~jawapan itu sesuai bagi budak yg sebuk2 mau ambil tahu urusan yg tiada kaitan dengan mereka..hahaha~

leadleedeea said...

x makan nasik? dan dan laaa awk ni cintakan sawah padi yek? sah2 diet~! weehehehehe~!

ZARA 札拉 said...

Kak Lead:

hahaha~

ku cinta sawah kak~

lalalala~

hidayah said...

untung la tukang masak zara kan...

mUTe said...

sawah ni katner??? teringat kat kg ay=tok aku kat parit yusof.. ader sawah cam gini.. hahaha

ZARA 札拉 said...

hidayah:

sangat untung yaya sayang!!

ZARA 札拉 said...

mUTe :

ko tanya Mamat Kahlid~

hahaha~