Saturday, July 18, 2009

Tali Apa Tali Yang Tidak Boleh Ditanya?


Aku semakin sembuh.
Tiada dadah yang berlebihan untuk bulan ini.
Sebab aku mengambil jalan selamat - tidur yang panjang.
Bagi badan ini rehat yang cukup.

Aku cukup suka jaga pagar.
Semua benda kamu boleh tengok dan tegur pelajar.

"Mana tali leher kamu?"

Tertinggal di rumah.
Hilang.
Lupa nak pakai.
Ada dalam beg.
Itu alasan-alasan yang selalu aku dapat.

"Kenapa tak pakai tali pinggang?"

Lupa nak pakai.
Putus.
Ada dalam beg.
Seluar dah ketat.

"Ikat tali kasut, nanti jatuh terpijak tali"

Ini kebiasaannya bagi pejalan kaki tegar.
Mereka tidak sedar bahawa kasut itu telah terbuka talinya.

Soalan untuk kamu semua.
Dalam banyak-banyak tali,
tali apa yang aku tidak boleh tanyakan pada pelajar?

Zara : Mahu menonton Syaitan Merah!

26 comments:

F A R Y N said...

TALIan hayat...hohohooh

ashie023 said...

....bagi teka teki lak ni..tali pusat bleh tak tanya ket plajar???eh,jawapan nye..buleh..jap ah, bagi 5 minute aku pikir..bye...

sharamli said...

TALIfon...hik3

.ieLah. said...

tali perut sayang!
heheh


kamu boleh mintak panjangkan khidmat sbgai penjaga pagar.heheh

mEiZ SHA said...

TALIban...........;p
heehehee

kitepun nonton syaitan merah owhhhhhhhhhhh caiyokkkkkkkkk la malaysia 2 tu score!!!
;)

zino said...

talipon sebab student sepatutnya memang tak ba talipon ke sekolah kan hehe

talibarut pasal student juga tak sepatutnta belajar jadi talibarut ni tak baik.. hehe

<< s| tED| >> said...

talilat tali tamplom!!

ha ha ha ha

KhairiL's said...

x leh mntak no TALIpon
nnt ada skandal dgn anak murid plk

haha

ZARA 札拉 said...

F A R Y N :

talian hayat?

hahahaha~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hahaha~

tali pusat kah?

aduyai~

ZARA 札拉 said...

sharamli:

aku mau pinjam TALUpon kamu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

.ieLah.:

hahaha~

tali perut sapa?

rozid kah?

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

amri yahya dah makan nasi bungkus 4 kali dah..tu kuat tuh~

ZARA 札拉 said...

zino :

hahaha~

tali barut tu cam pengawas Uncle~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

hahaha~

ok2~

kamu plak jadi~

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

aku sgt suka skandal tau~

hahaha~

messyremo said...

adess..

susahnye teke teki nih...

ape jawabnye zara~~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hahaha~

kamu agak?

Monkey D Luffy said...

bila penat daki gunung... tali kasut pun aku malas ikat semula

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

aduyai kapten~

kesian kamu~

messyremo said...

aku tak tau..

dan tak dapat mengagak syg~~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

aku takkan jawab di sini~

hahaha~

zan-xray said...

kang aku jawab org cop 18 sx lak haha.. errkkk

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

apakah?

LOL!

zan-xray said...

haha... kes ditutup!!
setiap soalan kan ada jawapannya

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

^_^