Tuesday, July 14, 2009

YB, Maafkan Cikgu...


Semalam aku jaga pagar pergi dan balik.
Cuaca panas - aku berdiri memerhatikan kedatangan pelajar di sekolah.
Aku pasti aku mungkin boleh bekerja di balai ketibaan di mana-mana lapangan kapal terbang suatu hari nanti.
Pelajar yang mempunyai kesalahan disiplin aku tegur.
Pemakaian tali leher adalah wajib bagi setiap pelajar.

Dalam ramai-ramai pelajar yang tiba, aku terlihat YB.
Aku senyum sahaja padanya.
Dia lihat aku dan berlalu pergi.

**Siapa tidak ingat gerangan YB, sila tekan SINI**

Petang.
Aku terpaksa bawa satu kelas waktu terakhirku ke pintu pagar.
Kelas Peralihan - aku benarkan mereka keluar awal dan beratur di laluan pelajar.
Senang aku perhatikan mereka dari ditinggalkan di kelas.

Semua pelajar beratur di hadapan pintu pagar sebelum keluar.
Mesti, wajib.
Kalau mahu bergerak, mesti berdua-dua.

Aku ternampak YB lagi.
Dia sedang meletakkan tali leher di bibir.
Kebiasaan dia jika di kelas sekalipun.

Rasa bersalah meruntun di hati.
"Maafkan cikgu YB.
Cikgu masih tidak dapat mengenalpasti tuan punya nombor telefon itu"
Ya, sudah pasti itu hanya monolog dalaman aku shaja.

Zara : Hari ini Ujian Bulanan Ke-3 bermula.
Harap semuanya berjalan lancar.
Hati rasa gembira kerana tidak perlu masuk ke kelas mengajar seperti biasa.
Hari Kedua aku bertugas bakal bermula sebentar lagi.

32 comments:

cik ian@aH Lian~ said...

darlink,
hehehe masih memikir
no.hp sape ya?
adeh2...

bekerja keras ya!

cik intanurulfateha said...

.hehe ayoo x tau
.yb mrajuk :P

<< s| tED| >> said...

YB ! Tolonglah jgn buat cikgu zara berteka teki..

Alah cikgu zara ni pun.. tepon je lah nombot tu...la la la la

jangan marah sayang.. nanti kedut2 mu kelihatan! ekekeekekeke

zamspotte said...

Kesian YB...

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

ku terpikir bila ternampak muka si YB tu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

kalau YB merajuk, sedih hatiku~

aiceh~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

tak marah pong~

YB tu memang mistri~

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

lagi kesian terhadap diriku ini~

farah said...

sayang.

cursor MU!

yeay!

:)

err, YB merajuk ya?
harus kau pujuk.

lalala.

ZARA 札拉 said...

farah :

hehehe~

cursor MU harus kacak kan?

hahaha~

ku pujuk?

aww~

Gieyana said...

hohoho..jaga pagar? x nak jaga pagar kt umah akak gak ker?heeeeee

i.am.belle said...

tak payah call zara, buang duit telefon je xD


mungkin 'prank' nak kenakan zara. huhuhu



YB tu kacakkah? (anak ikan mak) hahahaha

ashie023 said...

ooooo..no dier agaknye tuh..majuk dah YB aka yun bin..(eh, hero korea tu hyun bin..)

Princess Liyana said...

hihi rajin ek cikgu ni;)teruskan perjuangan ckgu;)

sharamli said...

try la msg n0 tu..hu3

bijen moretti said...

gile lah cikgu hawt..
;D

JohnJenin said...

Peminat tu. Tapi tak macho lah laki tu. Ada ke bagi no fon. Patut dia datang mintak no fon. ;)

Tirana said...

Aduhai cikgu Zara jadi penjaga pintu pagar pulak...

PETAK.! said...

No hp PETAK tu.:DD

leadleedeea said...

pi laa pujuk YB tuh...sian dia...

messyremo said...

zara~~

meh kasi kat aku no tu jap..
bior aku menyamar jadi ko..haha

zara versi suara kasar..LOL

ZARA 札拉 said...

Gieyana :

kalau kena dengan gajinya, mungkin juga bleh kak~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

dia tak akcak, dia chumel~

hahaha~

anak ikan sepat (sepet) gitu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hehehe~

terer kamu..dah dekat2 dengan nama betol dia lah~

^_^

ZARA 札拉 said...

Princess Liyana :

owh~

terima kasih cinta syg!

ZARA 札拉 said...

sharamli :

hahaha~

nanti mau missed call~

ZARA 札拉 said...

JohnJenin;

hehehe~
pakcik, dia budak bawah umur..
boleh ke?

ZARA 札拉 said...

Tirana:

inilah nasib cikgu bertugas kak~

uhuks~

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

oh, kamu punya ye?

mana hp ku?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

nak kena pujuk ke kak lead?

aduyai~

ZARA 札拉 said...

bijen moretti :

hahaha~

mmg hot sbb ku sgt hot temper~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

suara aku pon kasar lah Omar~