Saturday, August 01, 2009

Aku Ahli Rewang Termuda Di Kalangan Mereka


Salam sejahtera buat semua pencinta dunia Zara!
Maaf jika aku tidak berkesempatan meninggalkan jejak di blog kalian.
Hujung minggu aku sangat dihiasi dengan aktiviti kemasyarakatan.

Ya, Abah mengatakan, jika aku mahu menjadi guru, aku perlu bersedia menjadi sebahagian daripada masyarakat itu sendiri.
Semalam petang dan malam aku telah merewang di rumah jiran yang bakal mengadakan kenduri petang ini, dan bakal pergi lagi ke rumahnya sebentar lagi.

**Nota Kecil**

Merewang di sini adalah membantu secara bergotong royong untuk menyediakan juadah.
Bukan merewang yang merambu seperti kutu rayau itu.
Oh, maaf, aku masih main minyak di hadapan rumah makcik rambutan maghrib.
Tidak dapat dikawal kegilaan aku ini.




Ini adalah bahan mentah yang digunakan untuk rumah aku pada minggu lepas.
Kelihatan sangat menarik dan memenatkan bukan?
*ketawa sopan*



Entah kenapa, aku sangat menyukai warnanya.
Mengingatkan aku kepada sesuatu yang indah.
Jalan raya dan lampu isyaratnya. Aduhai...



Oh ya, di rumah Makcik N ini tidak ada lobak dan timun.
Menu yang dirancang sama seperti rumah aku pada minggu lepas (adakah dia ketagih mahukan makanan yang sama?) , tetapi tidak mengapa.
Masih terdapat kelainan dalam menunya - malahan dimasak oleh orang yang berlainan.

**Menu Rumah Makcik N - 1 Ogos 2009 - 2.30 Petang**

Nasi Jagung
Daging Masak Kurma
Ayam Goreng Bersalut Tepung Radix
Sambal Sotong Kering
Paceri Nanas
Bubur Caca Keledek Dan Jagung

Aku perlu bepergian lagi. Jangan rindu aku kerana aku akan merindui kamu semua.
Peluk dan ciuman untuk kamu semua.

Zara : Susahnya untuk menguruskan pasukan bola sepak sendiri.
Terlalu banyak untuk difikirkan serta diuruskan.

26 comments:

cik intanurulfateha said...

.mahu pergi mne lagi T.T
.dun leave me :(

Jard The Great said...

mai KL ke??? ehehe

messyremo said...

tepung radix?

adakah makcik ni dealer brangan radix??

khaLifah feDi said...

basenyer klu rewang2 ni dpt mkn free kn zara hee~

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

i'll come back honey~

ZARA 札拉 said...

Jard The Great:

belum sempat lagi~

hehe~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

dia stokis~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

well, kemestian tu KF~

Gieyana said...

Kenduri? sonotnyer nk pegi gak!

Comeyyy kan cili tue...hiks!

ZARA 札拉 said...

Gieyana :

hahaha~


comel sungguh~

Signorina Syima said...

muda2 dh join rewang.. aku ni tak reti la nak bercampur orang tua... topik apa sesuai nak cerita dgn dorang?? pasal BLOG??

ZARA 札拉 said...

Signorina Syima:

topik apa jer bleh~

tapi lagi syok dengar je~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

meriah dgn warna2 alam atas meja tu =)

ashie023 said...

tengok lobak pun dah rasa lapo..huahhaa

DIK AN said...

Nasib baik kat shah alam...huwaaaa!!! Nak balik!!!

Lifesaver said...

zara..

gi tlg2 mana patut..tunjukkan keayuan..nnt makcik2 ada anak teruna leh buat jadi calon menantu..lalala

boleh guna pkai idea akak ni?

zAhiDah diHaz 17 said...

nak g mana? nak ikut jugak....T_T

Raihanna said...

seronok kan rewang..
rasa best sangat2....
saling tolong menolong....
mesti meriahkan zara...

meo188 said...

syoknye!

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

amatlah kan bro?

ZARA 札拉 said...

ashie023:

jgn Shie~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

DIK AN :

balik2~

moh balik moh~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

eh kak~

kamu amat memahami~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

zAhiDah diHaz 17:

meh syg~

meh~

ZARA 札拉 said...

Raihanna:

sgt meriah syg~

hehe~

ZARA 札拉 said...

meo188 :

hahaha~

yup~