Tuesday, August 25, 2009

Aku Memang Kuat Memberontak, Jadi Tempat Yang Aku Ingin Lawati Adalah Seni


>>Penulisan ini telah dicium sebanyak 0 kali<<

Aku memang kuat memberontak. Kalau aku kata aku mahu, aku tetap akan berusaha mendapatkan sesuatu yang aku mahu. Degil? Degil dalam memutuskan sesuatu. Itu diri aku.

Kata orang dulu-dulu, kalau kita rindukan seseorang, tidak dapat melihat orangnya, bumbung rumah pun jadi. Tapi pada aku, kalau sangat bernafsu untuk pergi ke tempat yang ingin dilawati, jika ia muncul sebagai hasil seni pun aku sanggup untuk nikmati. Keinginan yang mencanak naik disebabkan aku menggemari sesuatu.



Ada orang yang bertanya kepada aku, apa hadiah konvokesyen buat diri aku sendiri?
Aku bertanya kembali, perlu ke aku belikan sesuatu buat diri sendiri?
Dia kata amat perlu.
Aku memikirkan mengenai menukar telefon genggam yang baru tetapi buat masa ini, hanya baju di atas sebagai hadiah konvokesyen untuk diri sendiri.

Gila?
Tidak, ini hanya interpretasi kecintaan aku pada seni.
Oh ya, Abah agak tidak menggemari selera aku dalam memilih pakaian kali ini, tapi apakan daya? Anaknya ini acapkali bertindak mengikut kemahuan diri.

Zara : Semoga berjaya buat Mak dan Abah yang menduduki peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) hari ini. Semoga berjaya dengan cemerlang dan dinaikkan gaji. Aku tidak memandang pangkat. *ketawa*

48 comments:

en_me said...

degilnyerrr.. ehehe

Tirana said...

selalunya orang yang berseni ni jiwanya halus..tak degil...Terbalik pulak Zara ni..hehehe

ZARA 札拉 said...

en_me :

hahaha~

kadangkala~

ZARA 札拉 said...

Tirana:

hehehe~

ku pelik agaknya kak~

mira amair said...

owh..kita brdua sma..slalu memberontak..
tapi aku dalam diam..
hahahahha..

Yern Ain said...

syg what is in ur ming fr ur own gift?
(nak tau jg ni)
haha.

Lifesaver said...

adik..kamu beli baju ape?tunjukkan kat akak..ngeeeeeee~

khaLifah feDi said...

waa awl hang pi beli baju raye zara !!!

memberontak bukan amalan mulia..hee

mEiZ SHA said...

hehehehe
degil ye..:)


like ur taste of baju
same like me

;)

sharamli said...

w0it..dgr ckp ayah ...

messyremo said...

jom pg japan..

mau?haha~~

Wanita Itu said...

wah sayang..

mami kiter pun PTK ari ni hehe..

wah..baju itu, patutla ayah kamoo marah sayang hee..

tp untuk umur kamoo no problem hee..

bijen moretti said...

memberontak itu harus..
jgn ada batasan..

shima said...

zara.jgn dgil2.hehe.

Precious said...

Mak ngan abah tu pon cikgu cikgi ker? Semoga berjaya keduanya ...

PETAK.! said...

AHAHAH.Cool.:))

saffa said...

Haha. Bila konvo kena beli hadiah utk diri sendiri eyk? baru Saffa tau! Haha

<< s| tED| >> said...

dak zara : tidak memandang pangkat? adakah kamu memandang gaji... ?? :P

mRs.jUkoGYu said...

santek baju mu itu...
dik pangkat tidak penting..yg penting gaji nya...ekekekekeke

zan-xray said...

laaa baju ke.. ingat poster pe tadi.
Tak suka pemberontak.. ganas nyah tak suker u hahahah

naz said...

haih,degil huh?btw logo tshirt tu sgt lawa la.jeles.hohoho.

Pais Chaos said...

wah beli baju!!! cantikk!!

meo188 said...

doakan mak ayah sukses.. murah rezeki, sihat2 & panjang umur.

take care!

olin said...

cantik. cantik betul. hehe~

i.am.belle said...

u in my club hokey. rock gurls rules. yeah bebeh xD


bila ler nak jumpa zara di keyhell :}

ZARA 札拉 said...

mira amair :

dalam diam je?

harus tunjuk luaran sekali beb~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :

hahaha~

I dont know~

LOL!

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

hahaha~

akan ku tunjuk kak~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

bukan baju raya lah ni wei~

hahaa~

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

hehehe~

samalah kita sis~

i love u~

muaxx~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

baiks~

cuak~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

kamu bayar?

boleh jer~

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

hahaha~

abah pesan pakaian harus melambangkan daku adalah guru kak~

ZARA 札拉 said...

bijen moretti :

hahaha~

aku setuju~

moh buat rusuhan~

ZARA 札拉 said...

shima:

hehehe~

baiks~

ZARA 札拉 said...

Precious:

hehehe~

thanks sis!

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

thanks lil bro~

ZARA 札拉 said...

saffa:

hahaha~

kepuasan peribadi katanya~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

Gaji itu penting~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

Thanks sis!

aku seetuju!

=)

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

tak suka takpe..

nangis~

ZARA 札拉 said...

naz :

hahaha~

sila jeles~

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos :

Ohoii!!

cantik!!

ZARA 札拉 said...

meo188 :

^_^

thanks!

ZARA 札拉 said...

olin:

hahaha~

thanks syg~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

bila mau jumpa?

sila roger je daku~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

anak-beranak berjaya dalam lapangan masing-masing...hebat keluarga zara =)

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

ahh~

zara masih bertatih lagi Nuar~