Thursday, August 13, 2009

"Apa?! Kamu Kena Sula Bersama?!"


Kepala sudah berhenti berdengung - Jantung mula mengepam seperti biasa.
Tiada terjahan atau degupan yang luar biasa. Tiada lagi tisu yang bertaburan di lantai atau di dalam perut keranjang biru. Senyuman terukir, sujud syukur buat Yang Maha Kuasa.



Si Hitam berbunyi ganas tanda panggilan diterima daripada seorang yang ganas dalamannya.
Zahirnya mungkin mempengaruhi tetapi batinnya?
Siapa yang pernah menyentuhnya adalah lebih mengetahui.

B di hujung talian.
Hujan sedang mencurah-curah jatuh di kebun yang tidak tetap pendirian di sebelah rumah.

B : Aku dengar kamu tak sihat?
Aku : Dah bertambah baik dah, senang kata dah baik.
B : Jangan main-main, nak menghadiri konvokesyen, nanti muka macam tak siap.
Aku : Apa pula? Nak kena lempang?
B : (gelak) Eh, kamu sakit apa sebenarnya?
Aku : Aku selsema.
B : Apa dia?
Aku : Aku selsema! Berapa kotak tisu aku dah guna pun tak tahu.
B : Kamu kena sula bersama? Dengan siapa?!
Aku : (jerit dengan kuat) Gila ke apa? Kamu ingat ni cerita Semerah Padi main sula-sula?
Selsema!
B : Oh, bukan sula? (gelak)
Aku : Kalau kamu dengan Jejaka mahu kena sula bersama, aku rela buat demi kebahagiaan kalian berdua.(gelak)
B : Tidak mengapa. Kami ada cara sendiri. (gelak keji)
Aku : Kalau tak mengarut sehari tak boleh ya?
B : (ketawa berdekah) Aku nak jumpa kamu di kampus selatan. Sila beritahu bila kamu tiba.
Aku : Baik, mahu jumpa Jejaka juga!

Zara : Mahu sentiasa memandang ke hadapan dan tersenyum.


36 comments:

en_me said...

ammvoiiii, zara dah semboh tewww.. ehehe

<< s| tED| >> said...

ekekekekekke... kena cakap dengan terang dan jelas :P

ok! good dah sihat!!

mEiZ SHA said...

hehehe
da bek ek?
:)

da anta alamat kat email akak blom nie?nak konvo da ni tau
:)

paiseh said...

macam skrip drama dah gua tengok~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

terabagi dgn citer dialog tu sbb terkasima dgn empunya kasut pink purple tuh...kehkehkeh =P

ZARA 札拉 said...

en_me :

hehehe~

sudah sembuh en me~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

baik syg!

^^

ZARA 札拉 said...

paiseh :

hahaha~

skrip drama ya?

adui~

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

hehehe~

ku dah lari laju2 gi antar tadi kak~

Ihiks~

^^

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

kasutnya pula Nuar~

khinhooi said...

oh man,, so funny.. haha .

Tirana said...

Handsomenya kasut2 dalam gambar tu..hehehe..awas takut kena sula kerana kasut..

Pais Chaos said...

sula pkai kasut ke?? haha

zan-xray said...

wah dah ok ye.. semoga ari yang cerah damn ceria menjelang konvo nnti mu dik

messyremo said...

alhamdulillah kamu sudah sihat~~

lepas ni bole berhoye2 di utm~(pnjm tardemark tedi)

hehe~~

ZARA 札拉 said...

khinhooi :

hahaha~

well, u know me bro~

ZARA 札拉 said...

Tirana :

hahaha~

benar kak~

^^

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos :

suka Pais~

^^

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

terima kasih bang~

aku menunggu barang dari Taiping nih~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

oho~

itu wajib!

ashie023 said...

comel kasul..saya suke warna yg warna pink..

bijen moretti said...

anta sms suda..
jimat belanja..
msg pon smpai..
haha..

Lifesaver said...

sula bersama atau sula secara berjemaah?hehhehee

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hahaha~

silakan pakai~

^^

ZARA 札拉 said...

bijen moretti :

hahaha~

suka dengar suara~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

hahaha~

mana lebih baik kak?

.ieLah. said...

suka kamu dah sihat syg!
jumpa nanti

mRs.jUkoGYu said...

sihat da zara...semakin hari kurasakan,aku semakin jatuh cinta pada blogmu...;p

ZARA 札拉 said...

.ieLah. :

hehehe~

mesti mau jumpa!

aku mau nombor telepon mu syg!

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

hehehe~

aku rela kak~

hehehe~

meh2, aku mau cinta kamu gaks~

sharamli said...

nak jumpa jgk...ekeke

ZARA 札拉 said...

sharamli :

drop phone ko Sha!

kat FB!

cik intanurulfateha said...

.sula bersama?
.heee kite pun ade care trsndiri gk! ;p

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

hahaha~

mau tau bleh tak syg?

hehehe~

Monkey D Luffy said...

masih muda dah pekak

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

hahaha~