Tuesday, September 01, 2009

Belajar Bercakap Dengan Dinding Batu Berwarna Biru Selepas Merah Jambu




Aku mahu lenyap dari titisan air mata.
Dia yang menemani membuatkan aku menjadi lebih tabah walaupun kedegilan hati masih menguasai. Tabahlah sang kekasih atas sikap aku yang kadangkala membuat kamu terluka. Aku acapkali berubah menjadi sesuatu yang lebih keji. Kalau kamu terluka, maafkan diri ini. Maafkan hati ini. Hati sedang bergoncang merindui kamu - tangan mahu menggapai, malangnya tidak kesampaian. Kepala bergoyang dipenuhi air dan angin serta udara.

Aku berundur dengan iringan semangat dan jiwa yang merdeka.
Aku mengalah bukan kerana aku kalah tetapi lebih kepada menghormati mereka yang aku sayang. Pergi dan mungkin akan kembali. Jika aku tidak kembali ke sini tatkala semboyan merdeka menjeritkan namaku, sila cari aku di dataran cinta yang masih membara.

Kental sebuah semangat. Ajari aku manusia yang bijaksana. Aku mencari erti merdeka dalam diri seorang hamba yang diikat oleh Tuannya. Keajaiban adalah milik Tuhan, bukan aku yang bisa meleraikan ikatan yang tidak bisa terungkai dengan air mata darah sekalipun.

Zara : Salam Merdeka buat semua. Jari masih mahu mengetuk papan kekunci walaupun hari ini tidak patut dicemari emosi yang tidak terkawal. Aku sudah belajar ke tahap belajar bercakap dengan dinding batu berwarna biru.

54 comments:

messyremo said...

alahai zara..

meh bercakap dgnku...

jgn nk start siri bercakap dengan dinding biru...hehe

takut lepas ni ade label baru plak kat blog nih..hehe

Tirana said...

Amboi..berderet payung..macam2 kaler ada..hehehe

<< s| tED| >> said...

dulu ada siri bercakap dengan jin..

okey apa siri bercakap dengan dinding biru..

zara.. bawa bertenang!

ashie023 said...

siri bercakap dengan dinding..sabo zara sabo...

tapi gambo itu nampak kretiplah zara..hihihi...
selamat menyambut hari merdeka dan selamat berpuasa..

IxoR@ said...

Dial no sis, mari kita bercakap-cakap....hehehheeh...

Salam Merdeka...!!!!

mEiZ SHA said...

salam merdeka sayang!!!
:)

Precious said...

Kadangkala dinding batu berwarna biru itu lebih setia mendengar ... dan memahami, mungkin! Tapi jangan amalkan selalu ..

░♥si lampu neon♥░ said...

hola topup la pastu call aku hehe

sharamli said...

uish..sum0 ada payung yg sma ke...

j-QAF SK SULAIMAN said...

Wah banyaknya payung..
Lelong...Lelong.Payung murah2..hehe..
Cikgu tak minat pink.cikgu minat black and white..Ala2 snow white la..hehe

olin said...

ko tengah amek gambar passport background biru ke?

hehehe..

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

kesedihan itu x lama kot, dik zara.

Siti Nurul Jannah Fital said...

cuaca di luar kala itu mesti hujan lebat...atau mungkin juga renyai2..Mungkin itu menjadikan kamu lebih beremosi kala berbicara dgn dinding batu biru itu...

heheh

farah said...

jangan bersedih sayang.

:)

meo188 said...

rileks.. mknlah kit kat

Khairil said...

apsl ni zara? jgn sedih2

Paan said...

Ntah la. Kucing kat rumah saya ni selalu sangat dah jadik mangsa perasaan.

zan-xray said...

dinding batu berwarna biru merujuk kepada apa?
Aku lebih suka bercakap dengan telefon, walaupun benda mati tapi suara tetap keluar darinya

faRha said...

emosi x stabil eh?

k.e.r.i. said...

ko ni tak habis-habis jiwa celaru.
cheer up la sis.

Max J. Potter said...

smile like you mean it.

it works for me.

try it.

Naz said...

sungguh cantik pemandangan itew...

Luth Textile said...

jaga perasaan itu yang!

salam, hai, selamat berpuasa!
Minta perhatian kepada tuan tanah, blog Luth telah bertukar url dari www.luthtextile.com ke http://luthtextile.com/blog/ So, kalu baik hati leh la update link blog luth diblog anda ek! Bye2

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hahaha~

biasalah emo~

aku belajar je cakap2~

ZARA 札拉 said...

Tirana :

hahaha~

macam2 kaler kan Kak?

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

hahaha~

aku ok jer~

relax~

ZARA 札拉 said...

ashie023:

hehehe~

dinding dan aku~

perlukah?

ZARA 札拉 said...

IxoR@ :

hehehe~

boleh2~

^_^

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

salam merdeka gak kak!

ZARA 札拉 said...

Precious :

hehehe~

kalau amalkan sellau, mau gila daku kak~

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

hahaha~

boleh2~

lain kali guna maxis~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

ada yg lain juga~

=)

ZARA 札拉 said...

j-QAF SK SULAIMAN :

err~

cikgu suka snow white?

-_-"

ZARA 札拉 said...

olin :

dinding bilik aku kaler biru~

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

daku tak sedih sangat kak~

daku kan kacak~

ZARA 札拉 said...

Siti Nurul Jannah Fital :

hehehe~

mungkin juga Jannah~

ZARA 札拉 said...

farah :

baik syg~

=)

ZARA 札拉 said...

meo188:

tak mau~

nak FR~

ZARA 札拉 said...

Khairil :

aku cuma menulis je sayang~

ZARA 札拉 said...

Paan:

hahaha~

jgn buat lauk dah~

ZARA 札拉 said...

zan-xray:

kalau tiada sesiapa dihujung talian?

ZARA 札拉 said...

faRha:

hahaha~

mungkin~

ZARA 札拉 said...

k.e.r.i. :

sumpah aku mau~

eh, aku ok~

ZARA 札拉 said...

Max J. Potter :

Thanks a lot darling!

ZARA 札拉 said...

Naz:

benar katamu kanda~

ZARA 札拉 said...

Luth Textile :

aku jaga ni Luth~

Lifesaver said...

akak pon nak belajar cakap dgn dinding pink

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

jgn kak~

kang KE nak bubuh mana?

mRs.jUkoGYu said...

sungguh santek payung tersebut...dinding itu juge santek...

zara i lap u...;)

zan-xray said...

kalau tiada siapa di hujung talain, akan ku pahat huruf2 di skrin., pasti ada yang membalasnya. :p

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

hehehe~

i lap u too sis!

^_^

ZARA 札拉 said...

zan-xray:

hohoho~

bahagianya~

sila buat begitu pada aku bang~

hidayah said...

tak bercakap, menaip pun aku suka zara.....

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~

boleh2~