Saturday, August 01, 2009

Bulat Biru, Bulat Hijau, Bulat Mataku...


Khabar buruk.
Mataku bengkak sebelah kiri - sakit mata.
Terhalang daripada mengahdiri kenduri sebentar tadi tetapi masih mampu makan juadah yang dititipkan buat diriku. Oh ya, bila tiba soal makanan, terpaksa berguling menahan nafsu yang menggila apabila melihat sotong yang cantik.

Nasib baik telur ikan mayong sudah dua karung aku makan.
Akan gatalkah nanti? - Aku tidak mahu fikir.

Mata kiriku berwarna merah.
Mata kiriku sepet dan berair - ya, ianya basah dan sangat perit dan sakit.
Aduhai...

Mata kanan, alhamdulillah, masih bulat.
*ketawa*



Si Bulat Biru.
Si Bulat yang keriting, bulat dan tembam.
*sila tekan SINI untuk penjelasan lanjut*



...dan ini Si Mata Bulat menghadap aiskrim Hijau yang bulat...
Aduhai..rindu pada kenangan menggila seperti ini.
Bulat Hijau yang sangat menyegarkan - Rasa Mahu berguling-guling.

Sekarang mata itu sudah sepet.
Bengkak - Merah - Perit.
Mahu membuka mata pun sudah begitu payah sekali.

Zara : Rasa mahu menumbuk mata sendiri.

33 comments:

ber_uwang said...

uh uh uh ABC sedapnya.. tapi demam la nak mintak sikit

khaLifah feDi said...

wah ABC ..lame sdah tidak mkn..huhuhu

bah ko sakit mata jgn luper titis eyemore..!!!

opss mari join contest

Weblog Popular 1 Malaysia

klik sini:-

http://tuanuruchimaru.blogspot.com/2009/07/weblog-bagi-anda-rm-5000.html

DIK AN said...

Kesian...ni kuat skodeng ni..

Ariana Naziha Aris said...

Wah.Gambar makan kt K11! :)

Get well soon, sis!

Jard The Great said...

demam? sama la.. huhu.. get well soon k

Lifesaver said...

get well soon!!!


lain kali jgn intai org erk....hik3!

cik intanurulfateha said...

.syg~
.td kite pun mkn ikan mayong tp beli je
.x de telur T.T

.rse mcm nk pkai spek jgk la ke sekolah
.bru nmpak grng mcm cekgu zara ;p

Yern Ain said...

alergik seafood x?

messyremo said...

arghhhh~~~

aku tak tahan....geramm

budak tembam tu sgt comelll.....

mau ku cubit2 pipinye smpai merah~~

.ieLah. said...

sayang muka kamu masih macam masa kecik.
ohhh...
dagu itu.haha

Raihanna said...

Zara....
comey gile kamo ngah makan ABC tu...
hik2..
tak ajak pun rai makan...
kecik ati la camni...
ekekkekekek...
zara..
nape ngan mata kamo nie???
allergic ke??
cuba makan anti-histamine..

Abg Din said...

comel...biarpun matamu bulat.

masih tetap comel...

Gieyana said...

telur ikan mayong tue best ker? cam mn yer?...

~hmmm sakit mata??kesiannyer...cr ler sapa2 yg ada susu bdn..titip ke mata..insyaallh sembuh taw!

meo188 said...

so cute!!!

GiGGLe GaL said...

dik.. blanjer aku abc eskem tu dik..sodap la..

aku bz smlm dik.. g kenuri kat umah maklang aku kat kuala.. adoila..sakit lutut..

ZARA 札拉 said...

ber_uwang:


hehehe~

meh makan~

lupakan demam tu~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi:

hahaha~

baik KF!

ZARA 札拉 said...

DIK AN :

eh, mana kamu tau?

ZARA 札拉 said...

Ariana Naziha Aris :

hahaha~

ada org cam lah~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

sakit mata Jard~

T__T

ZARA 札拉 said...

Lifesaver :

hahaha~

apakah?

aku intai kamu je kak~

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

hahaha~

aduhai syg~

kamu chumel tau?

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :

tak syg~

mmg sakit mata~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

tahan beb~

ZARA 札拉 said...

.ieLah.:

hahaha~

ye ke syg?

ZARA 札拉 said...

Raihanna:

hehhee~
nanti kita jumpa zara belanja kamu ye?
hehehe~
gatal mataku~

ZARA 札拉 said...

Abg Din:

hehehe~
aku segan tetiba Abg Din~

ZARA 札拉 said...

Gieyana :

- telurnya sgt heaven kak~

- mana mau cari? huhuhu~

ZARA 札拉 said...

meo188 :

TQ bro!

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

hahaha~
meh kak~
meh makan~

<< s| tED| >> said...

mata sakit? adakah kamu menyekodeng sesiapa?

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

syyhh~

jgn cerita org~

weblog popular 1malaysia said...

salam..