Wednesday, August 19, 2009

"Gambar Itu Dijadikan Sebagai Kertas Dinding Telefon Bimbit Saya"


Semalam aku kurang sihat.
Seharian aku berjuang menentang kesakitan dalam diri.
Alhamdulillah, pagi ini aku bertambah elok dan dapat menjalankan rutin harian seperti biasa.

Semalam aku telah memuatnaikkan gambar-gambar graduasi ke Mukabuku.
Memang kegemaran aku menyimpan di dalam sana.


Telefon genggam Si Comel berbunyi.
Pesanan ringkas diterima.

Si Kosong : Gambar muka monyok kamu sangat tidak boleh tahan ditengok.

Si Comel : Aduhai...Itu gambar tidak dirancang (baca : candid).



Pagi ini Si Kosong menghantar pesanan ringkas kepada Si Comel.

Si Kosong : Gambar monyok kamu, aku jadikan kertas dinding (baca : wallpaper)

Si Comel : Kertas dinding (baca : wallpaper)?! Di mana?

Si Kosong : Tentunya telefon bimbit aku. Kalau di komputer peribadi, harus menjadi bahan ketawa adik-adik nanti.

Si Comel : Aduhai, aku sudah mahu gelak ini...

Si Kosong : Gelak jangan tak gelak. Rupa kamu seperti adikku yang tidak dapat aiskrim.

Si Comel : Kalau begitu, memang terbukti aku comel.

Si Kosong : Ya, kamu memang comel, tapi adikku lebih comel.

Si Comel : Tak mengapa...


Zara : Memenuhi tuntutan sesuatu hari ini. Terpaksa bergegas keluar.


62 comments:

mEiZ SHA said...

mmg sgt monyok...:)
kenapa?

Wanita Itu said...

dek zara ~

approve kakak sebagai kawan muka bukumu ya ^_^

mahu tgk gambar2 monyok mu yang lain..

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

hahaha~

itu gambar candid kak~

^_^

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu:

hahaha~

sudah kak~

sila tengok~

Tirana said...

Hahaha..Zara, comel gambar tu..memang patut dijadikan wallpaper...

ZARA 札拉 said...

Tirana :

hahaha~

aduhai kak~

cik ian@aH Lian~ said...

hoho
haha

jadi kertas dinding yer?
happy tak?

atiQah adNan said...

hehe candid ye..?
macamner pun kamu just be yourself k dear.. muka itu tidak menipu..

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hahaha~

happy ke?

segan aku~

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan:

hahaha~

memang tidak menipu kak~

shima said...

aku suke candid. dan candid ko jugak.

ZARA 札拉 said...

shima :

hehehe~

terima kasih syg~

hidayah said...

zara..

thniah sayang..

i pon nak konvo gak !!

olin said...

memang monyok giler. sungguh!

nway, congratz for ur convo ye~

sharamli said...

ala...si k0s0ng tipu je tu..mesti time adek dy xde..dy letak gamb0 ni sbg wallpaper pc kn....

fzalah said...

kertas dinding? huuihhh semat eh.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

alolololo;

cumillllllllllll

bijen moretti said...

fuhh nais..
kalo lebih monyok lebih cantik..
err..
mksd aku gamba tu..

Yern Ain said...

haha.. napa monyok syg?
ada org kcu eh?
:)

en_me said...

lawonyer background ijo ghitewww..

.ieLah. said...

comel oh syg!
hehe

Paan said...

Comel???? Wekkk! Hahahahah!

<< s| tED| >> said...

monyok mondok nyanyuk!!

monyok pun monyok lah.. janji ensem :P

Monkey D Luffy said...

biasa bf jer buat cam tu

lalala

atty's said...

wahhahaa..kty pun nk gelak tgk zara monyok..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kelihatan berat sangat topi konvo tu yer cik zara =P hikhikhik =D

~ Hariza ~ said...

alahai..
sweetnya dear..~

p/s: kertas dinding zara? gambar siapa ye? :D

JIMMY ASMARA said...

muka macam ayam berak kapur!

hak3

naz said...

muke ala ala comel dan bucuk.ngengade.hoho

khaLifah feDi said...

zara kamu monyok sbb x dpt bunge ea..

GiGGLe GaL said...

eleh..kentut korang la.. aku suka betul baca kisah cinta si kosong dan si comel.. macam cumi dan ciki..wakakaka..

muah muah kat ko dik.. cumil skali..

ber_uwang said...

kenapa monyok erk.....

ciK LyndaWawa igUana said...

zara, bagaimana cara kamu bergambar, akmu tetap comel zara....

░♥si lampu neon♥░ said...

=) conel la

imHepPie said...

ahaha chumel2...

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hehehe~

selamat berkonvo syg!

ZARA 札拉 said...

olin :

hahaha~

thanks Olin!

ZARA 札拉 said...

sharamli :

hahaha~

ntah lah Sha~

ZARA 札拉 said...

fzalah:

hahaha~

amat lah`

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda:

hahahaha~

thanks syg~

ZARA 札拉 said...

bijen moretti:

hahaha~

aduyai~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain:

hahaha~

gambar monyok secara tak sengaja~

ZARA 札拉 said...

en_me :

hehehe~

time kaceh en me~

ZARA 札拉 said...

.ieLah. :

hahaha~

tapi tak bleh lawan kamu~

ZARA 札拉 said...

Paan:

Paan, aku kagum dengan kamu~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >>:

betul tu~

aku setuju~

ZARA 札拉 said...

Monkey D Luffy :

hahaha~

ye ke?

ZARA 札拉 said...

atty's:

hahaha~

ye ke kak?

adui~

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

berat lagi jubah tu Nuar~

ZARA 札拉 said...

JIMMY ASMARA:

hahaha~

aduyai~

ZARA 札拉 said...

naz :

hahaha~

ngada2 kata kamu~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

tak dapat bunga dari kamu KF~

huhuhuhu~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL:

haha~

kentut busuk ke wangi kak?

huwaa~

ZARA 札拉 said...

ber_uwang:

hahaha~

mau hadiah dari kamu~

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

benar ke kak?

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

aduyai Neo~

ye ke?

ZARA 札拉 said...

imHepPie :

hahaha~

Thanks syg!

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~:

gambar siapa ya?

hahaha~

messyremo said...

ini mesti monyok sebab tak dapat mkn sushi nih~~hehe

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hahaha~

apakah?!

KhairiL's said...

huhu ada org admire ko
bestnya

ZARA 札拉 said...

KhairiL's :

best ya Kriell?

memang best~

hahaha~