Sunday, August 09, 2009

"Kalau Batang Yang Ini, Nak Beli Tiket Di Mana?"


Lorong gelap itu aku pandang.
Kenangan silam menghantui diri ini - kenangan yang sangat celaka!
Celaka dan langsung tidak menerbitkan rasa gembira di sanubari aku.

Aku berjalan seorang diri.
Menunggu ketibaan si merah-putih bertayar lapan.
Penat menunggu sambil duduk, aku berjalan seorang diri.

Beg sandang aku pikul di bahu - harta berharga aku didalamnya.
Aku dihampiri oleh lelaki pertengahan usia.

"Adik, tumpang tanya. Saya nak beli tiket bas ke Batang Berjuntai, beli di mana ya?"

Aku : Batang Berjuntai? Selangor kan? Mungkin boleh beli ke Pudu terus agaknya.

"Oh, kalau nak ke Batang Kali?"

Aku : Itu pun di Selangor, mungkin boleh terus ke Pudu juga. Saya bukan tahu sangat. Tanya pada orang di kaunter tiket, mesti mereka tahu.

"Kalau mahu ke Batang Saya?"

Aku : Maaf, tak pernah dengar di mana.

"Bukan, maksud saya, Batang Saya ", sambil menunjuk ke dirinya.
(Nota : Bahagian bawah)

Aku : Ha?!

"Kalau batang yang ini, nak beli tiket di mana ya?"
(sambil tersengih gila)

Aku : Tu beli di NERAKA! Pergi mati lah!
(Aku berlari pergi)

Celaka yang amat. Buat aku teringat pada sebuah filem. Mulut masih mahu menyumpah dengan laju. rasa mahu membunuh meningkat dalam hati.

"Kasi Bakar, Kasi Potong!"

Zara : Rasa mahu membunuh masih memuncak!

30 comments:

sharamli said...

igtkn batang tuttttttt

miss lolly a.k.a luvfareda said...

cis. gilaaaaaaaaaa kangkong betul:P

Paan Tanpa Adik said...

miss lolly - hahaha! Apa salah kangkong?

farah said...

gila seks!

haih.

Anike MK said...

Mcm2 terjadi kat ko ek??

haha!!!

ko tendang je batang dia tu..
means ko beli la tu..

haha!

zan-xray said...

Tersenyum sambil tersengeh geli hati baca en3 kau ni..
(dah jam 1.45 pagi.. aku ngantok leh segar mata balik hehe)

Pais Chaos said...

batang pensil bli di 7E...

i.am.belle said...

perverts mmg sgt cilake. mimpi ngeri selepas ni kan zara. adeh :{


kalaulah ada btg paip yg boleh ditunjal ke kepala lelaki jadah itu.

Tirana said...

Tak senonoh punya makhluk..Kenapa Zara tak karate aje kat batang dia tu...

messyremo said...

kire mamat tu sopan gak r..

de ice breaking session dulu~~haha

p/s lenkali pastikan ade pepper spray dlm beg tu..sembur jer kt mata ngn anu mamat tu..

PETAK.! said...

Erk.Kisah benar.?

.ieLah. said...

yeekkk!!!

memang psiko ah..
dah ah pakcik..
adeh

naz said...

"Kasi Bakar, Kasi Potong!" ROFLLLL! funny stuff! ksian u kan kena camtu.

ZARA 札拉 said...

sharamli :

apa Sha?

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda:

err, kangkong apakah?

ZARA 札拉 said...

Paan Tanpa Adik:

Paan, kangkong itu apakah juga?

ZARA 札拉 said...

farah :

sangat2~

ZARA 札拉 said...

Anike MK :

huhuhu~

mau nages Kimi~

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

terima kasih bang~

^^

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos :

aku mau beli ditempat lain bleh Pais?

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

memang sangat celaka~

aku sumpah batang dia jadi pendek~

ZARA 札拉 said...

Tirana:

sebab rasa sangat sakit hati kak~

mau membunuh~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

kira baik?

aku tak tau plak camtu kira baik~

ZARA 札拉 said...

PETAK.! :

Yup~

ZARA 札拉 said...

.ieLah.:

sangat2~

sangat celaka maksud aku~

ZARA 札拉 said...

naz :

petikan cerita pontianak harum sundal malam~

damn!

meo188 said...

uiks!

ZARA 札拉 said...

meo188 :

hahaha

leadleedeea said...

kenapa akak rasa nak gelak? heheheeee~!!!

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

hahaha~

zara pun~