Wednesday, August 12, 2009

Kegelapan Hanya Satu Manifestasi Yang Membuatkan Kita Meraba Mencari Cahaya


Ini adalah penulisan aku yang ke-300.



Kegelapan yang menyelubungi hidup aku semakin menghilang.

Tangan mengagau mencari cahaya, meraba ke sana-sini demi sebuah kehidupan.
Tersentuh dan mula merasa apakah dia.
Jari mengusap dan deria mula mencerna dengan pantas.

Kegelapan tidak akan pernah membataskan sesuatu.
Sumpah!

Zara : Hidup mencari sebuah cahaya dalam nafas yang hanya satu.

40 comments:

Pais Chaos said...

lucah ni!!

milimilo said...

kegelapan tu mnakutkan..tgok jela mase zmn kegelapan dulu..huhu

GiGGLe GaL said...

ape raba-raba ni dik...

khaLifah feDi said...

gelapkn..pi buka lampu arr hehehhe

<< s| tED| >> said...

tahniah dak zara.. semoga bertambah rajin menulis...

cik ian@aH Lian~ said...

hahahbetul kate KF,
gelap2 tu buka
ler lampu...
tp, sekarang siang ler dear.

bijen moretti said...

kegelapan adalah satu rasa deria yang harus diapresiasikan..
tak semua orang memperolehinya, merasainya, mengecapinya..

sharamli said...

nak t0rchlite x?
hi3

zan-xray said...

smalam semasa ke klinik, aku memerhati si isteri memimpin tangan suaminya yang buta. penuh kasih sayang tidak merungutpun wlaupun mgkin bukan aku shj yang memerhati.kegelapan perlu dipimping bukan kah begitu dik

Jard The Great said...

err..err.. otak ku tak mampu nk cerna benda neh.. ehehe..

leadleedeea said...

blackout ke dik? heheheeee~!!

leadleedeea said...

blackout ke dik? heheheeee~!!

MOKCIK AZWA said...

owchh...mokcik dalam kegelapan
aduss...black out ropenya...
lalu teraba2 dalam kegelapan
mencari cahaya
aku rabun..silau
oo..memang la mokcik tak pakai spek mata...patut pun teraba2..rabun...

ntah aper2 mokcik merapu..

Angelosanora said...

gelap dan sunyi sejalur cahaya menerangi akan membawa bahagia hilang

messyremo said...

zara~~

aku de jual lampu ngn lilin..kamu mau syg~~hehe

ashie023 said...

selamat ari 300..

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos :

mana plak lucah Pais~
aku pang kang~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

milimilo :

hahaha~

tu lain syg~

^^

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

eh, bukankah meraba tu sedap kak?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi:


hahaha~

dah buka dah~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

thanks sayang!

pasti~

akan terus menulis!

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

skang dah malam kak~

ihiks~

ZARA 札拉 said...

bijen moretti :

betul tu Bijan~


dan mesti dilakukan dengan cara yang betul.

ZARA 札拉 said...

sharamli :

spotlight terus Sha~

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

Ya bang~
alangkah mulianya mereka.
bukan setakat tangan yang harus dipimping, tapi mata hati juga perlu ditunjuk~

ZARA 札拉 said...

Jard The Great :

sebab kamu tak sihat sayang~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

hehehe~

tak kak~

ZARA 札拉 said...

leadleedeea :

^^

ZARA 札拉 said...

MOKCIK AZWA :

hehehe~

Mokcik rindu hadi nih~

alahai~

ZARA 札拉 said...

Angelosanora :

benar katamu kak~

ZARA 札拉 said...

messyremo :

hahaha~

aku perlukan matahri~

ZARA 札拉 said...

ashie023:

Thanks sayang!

i.am.belle said...

hep! jangan raba abang JOhnny i okeh xD

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

ala belle~

sikit jer~

hahaha~

naz said...

oh kegelapan? sila bayar bil elektrik kau yang sudah lama tertunggak =P

p/s: semenjak due ni, aku gilakan ayat2 fantastik kau di blog ini.

penjenayah merah jambu. said...

tajuk gila sedap..fuhlamak!!

ZARA 札拉 said...

naz :

hahaha~

bil eletrik semua dah setel~ kalau hati gelap, mahu bayar di mana?

hehehe~ thanks!

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu. :

hahahaha~

tajuk je ke syg?

cik intanurulfateha said...

.raba ape tu?
.huu i like~~ ;p

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

raba...

err...

hahaha~