Wednesday, August 12, 2009

Memotong Atau Dipotong - Aku Lebih Rela Dipotong Dengan Baik


Cuaca sangat panas dan berjerebu. Aku benci. Cuaca sebegini amat mengundang penyakit dan kalau boleh, aku menghalang diri aku berada di luar.
Alhamdulillah, aku bertambah baik. Kesan dadah yang begitu kuat.
Aku tahu aku kalah dengan dia setiap kali aku sakit.
Benci.

http://www.impawards.com/tv/posters/shear_genius.jpg

**Gambar kredit di SINI**

Aku menggemari siri ini dan setia menonton dari musim pertama lagi.
Setiap kali aku menontonnya, aku membayangkan, alangkah baiknya jika rambut aku boleh dipotong mengikut kehendak hati sendiri dan gaya yang pelbagai.

Gila?
Mungkin.

**Ini dari SINI**

Rambut dan rumput.
Ada beza ke?

Pada aku - mungkin bezanya hanya kedudukannya sahaja.
Rambut di kepala , manakala rumput di tanah.
Tapi tak mustahil, rambut di tanah manakala rumput di kepala.
Tak mustahil.

Orang berbicara mengenai warna mereka - aku ketawa.
Lucu!
Sungguh!

Rumput hijau?
Rambut hitam (definisi kita di sini).

Lucu!

Cuba kau lihat sekeliling.
Adakah semua rambut hitam?
Ada juga rambut perang, kuning, biru dan juga HIJAU!

Cuba kau lihat lagi, benarkah rumput hijau?
Ada juga coklat, keperangan dan juga HITAM!

Mereka sentiasa berkongsi benda yang serupa.
Kejadian Yang Maha Esa - itu sudah pasti.

Yang penting - bila panjang, tangan pasti akan gatal untuk memotong.


Zara : Bilangan tisu yang digunakan sepanjang hari yang dirundum hujan lebat dari gua adalah dua kotak yang mempunyai 200 helai tisu. Gila sudah kepala aku agaknya.

32 comments:

ashie023 said...

warna ijau..warna hitam..oh x sama..tp skrg ader dah warnakan rambut cam rumput..ahaha

khaLifah feDi said...

kamu sdah potong rambut..!!!

zajumie said...

hurm. myself agak kurang slesa klu rmbut pnjg, lebih2 lg me ni bertudung.
pendek lg oke kot. hukhuk.

Yern Ain said...

syg, rumput hitam ada eh?

ZARA 札拉 said...

ashie023 :

hahaha~

betul2..bukan setakat rumput, pelangi pun ada~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

belum lagi~

ZARA 札拉 said...

zajumie:

hahaha~

betul2~

ZARA 札拉 said...

Yern Ain :

ada~

rumput yang terbakar~

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

rumput?? rmbut??? sama ke?

tak sma la dik.

rumput leh dpijak.
rmbut klu dipijak org, nk kna bunuh?

GiGGLe GaL said...

awas dik..sila recycle tisu dan rambut kamu..ekekeke.

ZARA 札拉 said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hahaha~

ko ganas kak~

aku suka~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

rambut pun ke?

lalala~

tasikmerah said...

buat pesen tempurung la zara. ha ha.

JIMMY ASMARA said...

Adakah LU tau..rambut nak panjang punya lah susah

tp kalau nak pendek senang je!

zan-xray said...

kau berbicara dibawah pengaruh dadah lagi??
agak2 paras mana rambut kau sekarang dik

khinhooi said...

actually the peak is at night of 11th. but you can try tonight. haha

i dont feel like going convo... ><

milimilo said...

banyaknye tisu..gune sapu tgn je jimat sket..heheh..ku normal,rmbt itam,rumput pn ijau

ZARA 札拉 said...

tasikmerah:

pesen tempurung kak?

aduhai~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

JIMMY ASMARA:

betul kata LU Jimmy~

buat GUA terpikir~

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

hahaha~

separa pengaruh dadah bang~

hahaha~

paras apa?

paras bahaya~

ZARA 札拉 said...

khinhooi :

huhuhu~

11th ya?

-_-"

btw, go to convo lor!

ZARA 札拉 said...

milimilo :

hahaha~

tisu senang~ buang jer~

hahaha~

cik ian@aH Lian~ said...

mushuk,
sudah makan dadah ker?
tu ingus tuh...
pat lap!

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

dah kak~

ihiks~

nampak ingus ku?

segan~

ANOI said...

creative sungguh cikzara mempuitiskan perihal rambut dan rumput=)

<< s| tED| >> said...

aku ingin sekali menukar rumput di tanah dengan rambut di kepala.. boleh kan??

sharamli said...

simpan rmbut pjg best ke?

messyremo said...

tak payah ptong..

buat rambut dreadlock sudey..haha

ZARA 札拉 said...

ANOI :

Thanks Anoi!

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

boleh syg~

patu jauhkan diri kamu dari kambing~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

rasa cam Faizal tahir~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

ponny tail bleh?