Tuesday, August 18, 2009

Mengapa Aku Menulis Blog - Ini Adalah Kes Khas Dan Istimewa...


Ini kes istimewa.
Aku memberikan kelonggaran kepada penulis blog yang aku hormati apabila beliau bertanya tentang soalan itu.

"Mengapa menulis blog?"

Oh ya, soalan ini ditanyakan oleh en_me yang sentiasa menceriakan hari aku dengan komen-komen beliau yang ceria. Terima kasih kerana menjadi pembaca dan pemberi komen yang setia.

01 - Memerlukan satu pelantar peribadi.
Aku memerlukan satu tempat untuk berhubung dengan dunia luar. Jauh dari lingkungan mereka yang aku kenal sahaja. Bermula dengan menulis di laman-laman sosial yang aku berdaftar, aku tinggalkan dunia itu dengan mencari tapak penulisan yang lebih meluas.

02 - Sebagai sumber inspirasi
Aku menulis kerana mengelakkan diri bercakap terlalu banyak disebabkan aku manusia yang selalu dilabel sebagai terlalu peramah dan kadangkala pemarah juga. Aku mencari inspirasi dalam hidup aku dan diterjemahkan dalam bentuk penulisan.

03 - Cara mengelakkan diri berada di bawah tekanan.
Ya, ini hakikat. Bila menulis, aku dapat lari dari sebarang tekanan. Aku tahu senyuman yang aku ukirkan bila menulis atau membaca komen yang ditinggalkan, adalah sangat bermakna kerana ia menjadi penguat semangat untuk aku.



Masih mempunyai terlalu banyak sebab mengapa aku menulis blog tapi biarlah ia dibawa hingga ke liang lahad. Aku menulis demi rasa cinta aku kepada sebarang bentuk pembacaan. Aku manusia yang percaya pada cinta dan kasih sayang, maka tugas aku adalah menebarkannya ke seluruh hati pembacaku.

Zara : Sedang mencari pemenang. Terlalu penat dan kurang sihat atas penyakit bulanan. Gambar konvokesyen secara amatur telah dimuatnaik di MukaBuku. Gambar secara profesional belum diperolehi dari jurugambar.

41 comments:

Naz said...

skali tengok, mcm dokter la... hehehe...

Precious said...

Ku menuliss ..
bukan kerna namaaaa!
Kerna ...
Hiks!!

messyremo said...

aku menulis sebab aku byk mase lapang~~haha

zamspotte said...

huhu~~~ yang pasti, kamu menulis blog sebab kamu suker menulis....

miEz haNeM said...

hi zara:)
menulis dari hati..:)
comel awak pakai mask tue!!
wink wink

miss lolly a.k.a luvfareda said...

menulis sbb beshhhhh:P:P

Wanita Itu said...

kakak menulis kerana sebab yang ke3..

yang pertama dan kedua datang perlahan lahan kemudiannya

^_^

sharamli said...

ala..dy dh pe0t ke?
nnt mesti leh p0se time awal ramadhan kan..xaci...
muahaha

hidayah said...

zara, saya nampak u tgah senyum lebar wpun pakai mask...

ms ct said...

menulis adalah satu cara luahan perasaan...zara tampak comel pakai mask...

en_me said...

thanx cek zara jwb TAG me yg itteww.. ehehe, muger2 kiter leh jadik rakan siber yg baik2

zan-xray said...

Masih mencari jawapannya kalau soalan ni diajukan. tapi mestilah ada sebab.

Banyak lapis pakai baju.. sejuk ke kat sana huhu

khaLifah feDi said...

emm kf tulis sbb sstu yg xterluah...

<< s| tED| >> said...

dah cakap dgn en_me suak nak jwab TAg ni walau tidak di jemput! tetapi kenapakah kemalasan itu membataskan?

~ Hariza ~ said...

03 - Cara mengelakkan diri berada di bawah tekanan.

sama la kita..
dan meulis juga sebenarnya cara untuk melepaskan tekanan..

p/s : take a gud rest,dear..

Pais Chaos said...

lawa mask..

Paan Tanpa Adik said...

Dulu saya ingat kalo ada blog akan nampak cool. Rupanya....sigh!

mUTe said...

Wah.. VeterinaR!! hehe

ZARA 札拉 said...

Naz:

doktor lah sgt~

ZARA 札拉 said...

Precious :

Hiks?!

ZARA 札拉 said...

messyremo:

hahaha~

ZARA 札拉 said...

zamspotte :

hahaha~

maybe~

ZARA 札拉 said...

miEz haNeM :

hahaha~

comel ke?

malu~

ZARA 札拉 said...

miss lolly a.k.a luvfareda :

benar!

ZARA 札拉 said...

Wanita Itu :

hahaha~

sama juga kan kak?

ZARA 札拉 said...

sharamli :

hahaha~

gilak aku~

ZARA 札拉 said...

hidayah :

hahaha~

sebab dah terbiasa sgt~

ZARA 札拉 said...

ms ct :

comel pakai mask kak?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

en_me :

hehehe~

moga2 en me~

ZARA 札拉 said...

zan-xray:

hahaha~

baju luar itu dihadiahkan orng~

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi :

jadi kamu meluahkan dgn menulis~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

jgn malas dak tedi~

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

TQ kak!

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos:

mask aku gak ka?

ZARA 札拉 said...

Paan Tanpa Adik :

kamu tetap cool ~

ZARA 札拉 said...

mUTe :

aku pembunuh lah Keroll~

orang2.. said...

fab nih!!!!!!!!...

Jard The Great said...

aku blaja chenta dari blog mu wahai zara.. ehehehe

ZARA 札拉 said...

orang2.. :

hahaha~

Yup~

ZARA 札拉 said...

Jard The Great:

hahaha~

ye ke syg?

KhairiL's said...

ada blog pun secara x sengaja