Monday, August 24, 2009

Merenung Masa Hadapan - Sanggupkah Kamu Menunggu Dan Membayar Lebih?


Si Kosong dan Si Comel kadang kala berbual tentang bagaimana untuk menggapai impian.
Impian dalam melayari kehidupan. Kehidupan demi diri mereka, tentang mereka.
Acapkali, perbualan itu akan menggembirakan hati mereka, senyum sendirian mendengar suara masing-masing.


Si Kosong bakal menamatkan pengajian dalam masa dua tahun lagi.
Si Kosong : Kamu boleh tunggu ke?
Si Comel : Boleh, bukannya boleh kahwin sekarang pun. Kalau tak sanggup, ambil sahaja sesiapa.
Si Kosong : Sampai hati kamu...
Si Comel : Aduhai, mestilah mahu menunggu kamu.
Si Kosong : Boleh kamu tunggu?
Si Comel : Dalam dulang hantaran, kamu letak DSLR ya? *gelak*
Si Kosong : Amboi...kalau macam tu, ada 1 dulang sahaja lah.
Si Comel : Mana boleh?
Si Kosong : Dah kamu mahu kamera itu.
Si Comel : Paling kurang pun ada 3 dulang.
Si Kosong : Apa dia?
Si Comel : DSLR, cincin dan mas kahwin.
*gelak*


Zara : Kerana Tuhan Untuk Manusia - Aku tidak akan lupa di mana tempat aku menghafal semua kasih sayang dan ceritera indah yang membina siapa aku sekarang ini.

54 comments:

messyremo said...

3 dulang jer?

meh la kawen dengan aku mau tak payah tnggu si kosong~~hehe

ZARA 札拉 said...

messyremo :

kalau kamu boleh bagi tu~

aku mau up skit lagi bleh?

7 dulang bersih~

PETAK.! said...

Alahai comel nyaaaaa.

AiE bAhRi said...

Bagus..

Perancangan kamu jelas..

Tapi kalau aku, aku nk barang hantaran kamera DLSR, laptop n sebijik vios.Itu sudah cukup! haha

Kerana Tuhan Untuk Manusia juga aku bakal menggoncang dunia satu hari nanti.

ZARA 札拉 said...

PETAK.!:

hahaha~

apa yg comel dik?

ZARA 札拉 said...

AiE bAhRi:

hahaha~
sebenarnya aku ada membuat penambahan Aie, tapi aku tak berani menulis di sini~

takut Si Kosong lari~

hehehe~

en_me said...

x sudilah tewww.. uhuhu

ZARA 札拉 said...

en_me :

hahaha~

sudi kot?

hehehe~

zamdotcom said...

perancangan yang terancang ^^ agak bagus juga kalau minta DSLR Nikon D300 + lens 18 - 200 hehe..agak melampau permintaanku

p/s: kumpul duit nk beli wide lens

ZARA 札拉 said...

zamdotcom :

Oh bang~

kamu memang hebat~

aku patut letak dalam wishlist juga tu~

Lifesaver said...

sanggup tunggu si kosong?

bijen moretti said...

bagaimana dgn 3 dulang hati lembu?..
hahaha..

<< s| tED| >> said...

3 dulang kosong boleh? eh ! apa kehal lak aku nak pinang dak zara.. bukan boleh kawen pun... ekekekekee

ashie023 said...

wah ..hantaran kamera..siot nye..hehe

naz said...

heyp, takde bnde laen ke nak mntak. mntak la bmw 5 series + 2 dulang sport rim 21 inci ke.hohoho.

mEiZ SHA said...

amboi2 permintaan
:)

hehhehe
wish u happiness dearie siste
:)

sharamli said...

kawen nnt jgn lupa jemput

shima said...

larr.nape 3 dulg je.minta byk ckit tau.xpe lg 2 thn lg.hehhe.

olin said...

wah, bagus sudah merancang~

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

hahaha~

insyaALLAH~

ZARA 札拉 said...

bijen moretti :

ceh~

mana buleh~

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

eh~

buleh je beb~

ZARA 札拉 said...

ashie023:

hahaha~

meh~

ZARA 札拉 said...

naz :

owh~

tu nanti dulu~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

mEiZ SHA :

hahaha~

thanks sis~

buat kamu juga~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

insyaALLAH syg~

ZARA 札拉 said...

shima :

hahaha~

betul2~

skang rancang nak mintak apa~

ZARA 札拉 said...

olin :

harus~

hahaha~

░♥si lampu neon♥░ said...

insyaAllah syg, tak kemana jodoh kamu. aku doa kau cepat2 kawen!=)amin

farah said...

kau dah nak kawen yer sayang?

:D

penjenayah merah jambu. said...

dslr?
wow.

saya nak patung katak 13 ekor.boleh tak dijadikan hantaran?kena letak dalam dulang makan yang bulat dan besar laa..hakhak

selamat berpuasa zara.kawen jangan lupe jemput.. :)

Naz said...

x pernah tengok kamera dslr sebagai hantaran.... sudah hebat ni...

.palisevenfold. said...

wah, bahagia ba kau skang tengik :)

semoga kau bahagia selalu.

zan-xray said...

Tak nak ikut la mcm ust. akil ngan Waheeda tuh ke (bukan nama sebenar kang kena saman lak) bg cincin, mas kawen ngan al-Quran.. lalalalala

dah ada dslr tp masih dok belek buku manual lagi sbb msh tak reti2 lagi.

Precious said...

Dah bergelar graduan. Bila lak nak bergelar isteri? Kwang kwang kwang .... Jangan tunggu lama2 ...

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

amin~

hehehe~

ZARA 札拉 said...

farah :

belum lagi syg~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

penjenayah merah jambu. :

hehehe~

katak syg?

betul kamu mau?

hehehe~

ZARA 札拉 said...

Naz :

hehehe~

ada je kanda~

=)

ZARA 札拉 said...

.palisevenfold.:

alhamdulillah~

doa kau juga ba busuk~

mesti sellau doakan aku tau?

ZARA 札拉 said...

zan-xray:

oh~

tak mau bang~

sangat tak best~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

Precious :

hehehe~

si dia masih pelajar lagi~

Naz said...

apa yg adanya dinda... :p

ZARA 札拉 said...

Naz :

ada je hantaran DSLR kanda~

cik intanurulfateha said...

.wahhhh sooooo sweet ;)
.kawen nti jmput k!

Naz said...

itukah syarat2nya?? huhuhu... :p

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha:

hahaha~

baik!

ZARA 札拉 said...

Naz:

mungkin kanda~

meo188 said...

kesetiaan & ksh syg krn Allah ... :)

saffa said...

Nak DSLR jugak! =)

ZARA 札拉 said...

meo188 :

betul tu meo~

=)

ZARA 札拉 said...

saffa :

hehehe~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

habislah si kosong perabih sakan nak masuk minang nanti...semua nak gajet IT tuk hantaran...very the pengantin milenium =D

ZARA 札拉 said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

haah~

haruslah~

=p