Thursday, August 13, 2009

"Nasib Baik Aku Tahu, Kalau Tidak ..."


Tengik memeriksa blog-blog mereka yang dia ikuti. Mata Tengik tertancap pada satu blog yang dia tunggu untuk dikemaskini. Ya, blog Busuk!

http://1.bp.blogspot.com/_Zuzii37VUO4/RlUC_5yazrI/AAAAAAAABd4/h0UXO_9RvEk/s1600/hdr1.jpg

Akhirnya, Busuk menulis semula.
Tangan laju menekan alamat blog Busuk.
Oh, rupanya dia demam - seminggu, dan ia menjawab persoalan di benak pemikiran Tengik, ke mana Si Busuk menghilang.
Panggilan tidak berjawab, pesanan ringkas tidak berbalas.
Ya, hati Tengik rawan.

Tengik mempunyai pelbagai masalah yang menghantuinya sepanjang minggu. Dia mencari Busuk merata, di blog, Skype, telefon, pesanan ringkas. Sumpah! Kepala Tengik berdengung.
Dia gembira bila menerima panggilan dari Busuk tadi.
Sumpah, gembira mendengar gelak ketawa Busuk yang hampir sembuh.

...dan apa yang menguatkan Tengik bila dia rindu pada kegilaan Busuk, rindu pada nasihat dan amarah yang berhikmah dia?
Satu penulisan ikhlas dari Busuk untuk Tengik di blog peribadinya.
Sumpah!
Itu yang membuatkan legasi mereka utuh - nilai persahabatan yang tidak akan mudah ditukar walaupun sebiji epal perak diletakkan di antara mereka.

Busuk, kalau kau baca penulisan Tengik ini, dia hanya mahu kamu tahu yang kamu adalah sahabat terbaik dia. Tidak akan berpaling demi sebuah legasi!

Zara : Kenapa mereka yang sangat bermakna dalam hidup aku kurang sihat ketika ini?
Si Busuk - Demam
Si Kosong - Sakit tekak, terseliuh tangannya.
Kekasih Gelap Yang Cerah - Sekolahnya ditutup dari semalam (12 Ogos) disebabkan H1N1.

28 comments:

meo188 said...

Rehat2 ye...

sharamli said...

naseb baek busuk dah nak sembuh kn

zan-xray said...

..dan aku juga sakit.
seronok juga dapat cuti 2 hari boleh berbaring sesuka hati sambil mata mengikut jarum jam dinding.
esok harus juga tambah sehari.
selamat malam zara. selamat malam malaysia .. aku dah mereng!!

i.am.belle said...

mungkin aku konfius dgn byk nama samaran xD haha

ZARA 札拉 said...

meo188 :

hahaha~

Thanks!

ZARA 札拉 said...

sharamli :

tu lah pasal Sha~

naseb baek~

ZARA 札拉 said...

zan-xray :

semoga cepat sembuh bang~

aduhai~ kamu juga bermakna bang~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hahaha~

aku dah baca apa yang kamu delete sayang~ hahaha~

aduyai~ takpe2~

sayang kamu!

<< s| tED| >> said...

Semoga semua insan2 yg ada di sekeliling kamu sihat kembali!!

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

Thanks sayang!

olin said...

si kosong aku tau sape, tengik & busuk pun aku dah dapat agak sape.. hehe~

HEMY said...

tgh masa2 org sakit je skang ni..kurang senaman la kot ni

Pais Chaos said...

ayuh berjogging utk kesihatan!!

farah said...

siapakah busuk itu sayang?

mRs.jUkoGYu said...

sitengik campur sibusuk same dengan apekah?

ehem2...terbatok2 kecil pulek..nampak nyer siwangi juge tidak sihat nie...;p

ZARA 札拉 said...

olin :

hahaha~

ye ke?

aduyai~

ZARA 札拉 said...

HEMY :

gamkanya HEMY~

^^

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos:

hahaha~

Jom Pais~Ko leading~

ZARA 札拉 said...

farah :

Busuk?

sahabat terbaik aku~

ZARA 札拉 said...

mRs.jUkoGYu :

hahaha~

bila bercampur~

mereka adalah satu entiti yang tidak dapat dipisahkan~

zamdotcom said...

si busuk..semoga cepat sembuh ^^

p/s: semua org demam

ZARA 札拉 said...

zamdotcom :

hehehe~

betul2~

Precious said...

Wuih .. kan ker musim orang sakit nih! Tak heranlah sana sini, sumernya panas2 badan, batuk, achoo2, ehem2 ...
Ko jaga diri, eh!

ZARA 札拉 said...

Precious :

baik kak!!

Gieyana said...

musim byk owg sakit nie..moga adik x apa2 yer...makan ubat n rest k...

^^ hmm..persahabatan tue mmg satu anugerah kan!hiks!

GiGGLe GaL said...

tolong beritahu si kosong ..cepat2 sembuh..ekekek..

cik intanurulfateha said...

.mungkin mereka demam sebab kamu tengik ;p

ZARA 札拉 said...

cik intanurulfateha :

hahaha~

mungkin juga si wangi~

^^