Wednesday, August 19, 2009

Orang Lain Bergambar Dengan Suami, Tunang, Teman Lelaki Tetapi Aku Dengan Kuda...


Menjelajah ke Mukabuku teman-teman seperjuangan.
Melihat gambar konvokesyen masing-masing. Kegembiraan masih terpancar di muka.
Senyuman yang terukir buat mereka yang banyak memberi kasih sayang kepada diri dalam berjuang mencari sesuatu - menuntut ilmu yang bermanfaat bukan sahaja kepada diri tetapi mereka yang lainnya.

Orang lain memujuk suami, tunang dan teman lelaki bergambar bersama.
Tetapi aku?
*ketawa*



Ada yang bertanya kepada aku.

"Perlukah mengambil gambar dengan kuda di kampus selatan?"

Aku : Perlu. Ia mengingatkan aku kepada sesuatu yang sangat comel setiap kali aku mahu pulang ke rumah. Akan melalui kandang kuda dan kekasih gelap juga pernah bergambar dengan kuda - walaupun dia tidak memakai jubah konvokesyen di situ.



Ini cubaan yang sangat gila.
Aku tahu aku agak menggigil di situ. Ann yang mengambil gambar ini tatkala aku sedang memujuk Si Arab untuk mengambil gambar bersama aku.

Arab : Aku fikir kamu pakai wangian Polo. Tapi kamu pakai wangian Ketua Hugo (baca : Hugo Boss).

Zara : Alahai Arab, jangan merajuk.

Sejujurnya aku lebih gemar bergambar dengan Arab setelah diberitahu ada kuda putih di kandang kuda ini. Tiada teman lelaki menemani - aku hanya ditemani teman wanita yang disayangi.



Ini teman wanita aku, Ann.
Setelah yang lainnya pergi temujanji hanya tinggal kami berdua untuk menggila.
Kami bahagia.

Zara : Rasanya bakal terbang pulang ke Kampus Selatan esok pagi.

48 comments:

ms ct said...

kuda pun ok wat...still makhluk Allah...lupalak...tahniah ye....

khaLifah feDi said...

emm kuda pun kudalah hee~

GiGGLe GaL said...

erm.. kuda? erm... ok la.. apsal tak jemput cumi dan ciki?

ni nama baru ni..sila iktiraf..owkey..

kamu pilih cumi..dia pilih ciki..wakakak... suka ati.. lalalal

ZARA 札拉 said...

ms ct:

hahaha~

thanks sis!

ZARA 札拉 said...

khaLifah feDi:

hahaha~

betul tu~

ZARA 札拉 said...

GiGGLe GaL :

cumi dan ciki?

nanti tanya pada tuan badan ya kak?

Pais Chaos said...

kuda pun kuda la!!!

ZARA 札拉 said...

Pais Chaos:

betul tu Pais!

♥Hernee Nazir♥ said...

xpe la..kuda pn ok tu..congrats zara..

ZARA 札拉 said...

♥Hernee Nazir♥ :

TQ kak!

^_^

shima said...

kuda pon kuda lar zara.ade gak gambo ko ngan kuda.pakai robe lak tuh.hehe.aku xde pon.kenangan tuh.

ciK LyndaWawa igUana said...

bgsla gamba ngan kuda..gambar ngan pakwe pun tak guuna..klu pakwe sendiri dah wat hal...

sharamli said...

0k la tu..lain dr yg lain..

Paan said...

Kuda apa nama?

atiQah adNan said...

atleast zara bagi peluang pada kuda tu enterprem dalam belog zara ni kan.. hukhuk...

cik ian@aH Lian~ said...

ala,
sis konvo pun tak byk
amik gambar...family
langsung tade...
huhuhu lai sedih!

qishie said...

congrats dah graduate..:)

kuda pun kuda la...
janji gerekk...huhu

Precious said...

Kuda tu comel laa ... Unique lagik! Mana ada org len wat camni!
Tahniah!!

Signorina Syima said...

zara, time aku konvo dulu...tak de siapa datang... tak de siapa tau??

aku masih bersedih... huhuhu

<< s| tED| >> said...

cayalah! amek gambo dengan K.U.D.A!!

hati-hati sayang. nanti dia rampas cermin mata zebra kamu!

i.am.belle said...

owh nampak kacak si kuda itu. tapi matanya umpama panda mata lebam. apakah?


hahaha. comel xD

i.am.belle said...

comel itu zara okey. bukan itu kuda xD

░♥si lampu neon♥░ said...

ok la tu ehhehe. ko ni tajuk hot gile kot

en_me said...

chomeynyerr kuderr ittewww.. ehehe

messyremo said...

selamat terbang zara~~

naik private jet ke?haha~~

ZARA 札拉 said...

shima:

hehehe~

takpe syg~

^_^

ZARA 札拉 said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

benar kata kamu kak~

ZARA 札拉 said...

sharamli :

hahaha~

benar Sha~

ZARA 札拉 said...

Paan:

kuda tu nama Arab~

ZARA 札拉 said...

atiQah adNan:

hahaha~

betul tu kak~

ZARA 札拉 said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~

relaks Sis~

ZARA 札拉 said...

qishie :

thanks darling!

betul2~

kuda kuda~

ZARA 札拉 said...

Precious :

hahaha~

Thanks sis!

ZARA 札拉 said...

Signorina Syima :

alahai syg~

kamu tak beritahu dorang ke?

sabar syg~

nanti kamu grad lagi, bagi tau aku ya?

ZARA 札拉 said...

<< s| tED| >> :

kalau dia rampas, aku bagi kulit dia belang2~

hahaha~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hahaha~

Arab mata cam panda?

adakah hampir kepada aku?

hahaha~

ZARA 札拉 said...

i.am.belle :

hahaha~

thanks larling!!

ZARA 札拉 said...

░♥si lampu neon♥░ :

tajuk harus hot neo~

ZARA 札拉 said...

en_me :

hehehe~

thnaks en me!

ZARA 札拉 said...

messyremo :

sgt private...

mau ikut?

bijen moretti said...

wahh..
ganas boipren eyh..
;D

~ Hariza ~ said...

kuda -->
terima kasih zara, masih ada yg sudi berjubah dan bergambar dgnku di sini..

ZARA 札拉 said...

bijen moretti :

hahaha~

ganas lah sangat~

ZARA 札拉 said...

~ Hariza ~ :

hahaha~

aduyai~

izue said...

menarik2 g amek gambar dgn arab.cm tak terpikir lak..hihi

anyway congratz!!

ZARA 札拉 said...

izue:

hehehe~

thanks izue!

Lifesaver said...

uiks!ok la tu..drpd bergambar sorang2

ZARA 札拉 said...

Lifesaver:

hehehe~

betul kata mu kak~